Upgraden van huidige pc.

Pagina: 1
Acties:

• Bex-Digital
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-12-2022
Hallo tweakergekkies,

In juli 2014 heb ik een pc aangeschaft die voor het grootste deel gebaseerd was op de BBG toen destijds. Aan deze pc heb ik enorm veel plezier gehad, dit nam echter af naarmate ik wat zwaardere games ging draaien. Games zoals Arma 2/3 (onspeelbaar), Battlefield 4 (medium, 30fps), COD Advanced Warfare (low, 20-30fps), uiteraard had ik dit niet anders verwacht van een budget build.

Graag zou ik dit soort zware games op hoge(re) settings draaien, dit betekend dus dat ik een aantal onderdelen moet gaan vervangen. Hierbij wil ik graag jullie hulp inschakelen aangezien het samenstellen van een mooi systeem niet echt mijn sterkste kant is.

Zie hier de pc zoals ik die nu heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 77,50€ 77,50
1MSI A78M-E45€ 48,95€ 48,95
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G€ 181,-€ 181,-
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 75,23€ 75,23
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Kingston KVR16N11S8K2/8€ 67,09€ 67,09
1Cooler Master GM G550M€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,67

Hier nog het standaard vragenlijstje:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De wat zwaardere games goed kunnen draaien. Games zoals Arma 2/3 (onspeelbaar), Battlefield 4 (medium, 30fps), COD Advanced Warfare (low, 20-30fps) en DayZ, ook al draait dit op welk systeem dan ook niet geweldig :P
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik ben bereid om €400 - €500 neer te leggen. Dit is exclusief verzendkosten of assemblage. Mocht er een hele grote verbetering optreden als ik wat meer flappen neerleg dan is dit mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Het systeem dat hierboven genoemd is. Daarbij heb ik alle benodigde randapparatuur al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik mijn gpu en cpu moet gaan vervangen, mogelijk het moederbord? Het volgende had ik in gedachten(zonder het moederbord te moeten upgraden):
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-6800K Boxed€ 119,-€ 119,-
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G€ 289,-€ 289,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 408,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb altijd een lichte voorkeur gehad voor MSI kaartjes, ben momenteel erg blij met de kwaliteit van de r9 270x, heb verder nog niet echt contact gehad met andere merken op dit vlak.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De beste prestaties uit het beschikbare budget halen. Mocht dit betekenen dat ik onderdelen tweedehands moet aanschaffen dan is dit geen probleem.
Ga je overklokken?
Op dit moment heb ik nog geen ervaring met overclocken. Met mijn systeem dat ik nu heb, heb ik er nooit echt over nagedacht. Wel ik weet bijna zeker dat ik met mijn huidige cpu koeler degelijk kan overclocken mocht dat nodig zijn.

Ik hoop dat jullie mij een goed advies kunnen geven over wat ik het beste kan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bex-Digital op 05-03-2015 20:22 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Een A10 is niet echt veel sterker dan een 760k, voornamelihk duurder vanwege de betere iGPU. Een nieuwe mobo+CPU+GPU combo lijkt me de beste oplossing.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-12-2025
Voor de GPU kan je het best eens op V&A kijken, staan genoeg R9 290's op voor een leuk prijsje. Let wel op dat je een exemplaar hebt zonder reference koeler.
Als je je processor gaat upgraden kun je het best voor een i5 gaan met dit bordje.

• Bex-Digital
MK1998NL schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:29:
Een A10 is niet echt veel sterker dan een 760k, voornamelihk duurder vanwege de betere iGPU. Een nieuwe mobo+CPU+GPU combo lijkt me de beste oplossing.
Bedankt voor je reactie, het is me niet eens opgevallen dat het er eentje is met ingebouwde GPU. Deze gaat dan dus ook uit mijn lijstje.
chielisdenaam schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:40:
Voor de GPU kan je het best eens op V&A kijken, staan genoeg R9 290's op voor een leuk prijsje. Let wel op dat je een exemplaar hebt zonder reference koeler.
Als je je processor gaat upgraden kun je het best voor een i5 gaan met dit bordje.
Bedankt voor je reactie, zou deze advertentie een goede deal zijn? Ook denk ik dat ik het beste een tweedehands cpu kan gaan aanschaffen. Dit zal betekenen dat er wat meer geld te besteden is aan de cpu, heeft iemand daar nog een goeie suggestie voor? Van moederborden heb ik weinig verstand, treden er geen problemen op als ik mijn huidige moederbord ga switchen met die hier boven genoemd is?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die hele goedkope R9 290's op V&A zijn praktisch allemaal Reference modellen en die wil je zeker en vast niet. Maken geluid als een 'jet-engine' en koelen zeer slecht.
Die Sapphire R9 290 uit die advertentie is ook zo eentje. ;)

reference koeling ziet er zo uit (al dan niet met andere stickers vd fabrikant)
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1383643123.jpeg

terwijl je eerder zo iets wilt:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1387801496.jpeg

[ Voor 35% gewijzigd door SmokingCrop op 01-03-2015 13:17 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:58
Bex-Digital schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:13:
[...]

Bedankt voor je reactie, zou deze advertentie een goede deal zijn?
Nee, dat zijn kaarten met een reference koeler. Straaljagers dus.

Qua CPU; is je huidige cpu overgeklokt? Dat zou misschien kunnen helpen. De grootste winst zal je echter behalen met een sterkere gpu. Ik wil dan ook adviseren dat je eerst een vervanger voor je videokaart vindt voordat je wat anders upgrade.

En een SSD is ook wel fijn. Het levert je niet hogere framerates op maar het systeem zal wel sneller aanvoelen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

XFX Reference + Gelid Icy is een leuke combo, want XFX's garantie vervalt niet bij het demonteren van de koeler, en een gelid icy is een prima koelertje.

Anderzijds, met andere koelpasta wordt de stock-koeler al een stuk beter, natuurlijk nog niet zo goed als een aftermarket koeler, maar het zorgt ervoor dat hij ingame geen straalmotor meer is. Great succes!

Echter, een R9 290 aan een Athlon 760k koppelen is vooral leuk als je Mantle kan gebruiken [wat kan in BF4] , maar echt snel zal een Athlon 760k nooit worden.

Stel je geeft 200 uit voor een R9 290 [al dan niet met een gelid icy] dan kun je voor 200 euro bijv nog een pricewatch: AMD FX-6300 Black Edition + pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P kunnen halen, clockt leuk over en is toch een tandje sneller in games als BF4. Een paar maanden terug kon zelfs een FX-8320 nog wel in het budget geschoenlepeld worden, maar die is, net als de FX-6300, een stuk duurder geworden.

People as things, that’s where it starts.

• Bex-Digital
Iedereen bedankt voor de reacties, ik zie aan de hand van jullie uitleg nu wat het verschil is. _/-\o_
VasZaitsev schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:24:
XFX Reference + Gelid Icy is een leuke combo, want XFX's garantie vervalt niet bij het demonteren van de koeler, en een gelid icy is een prima koelertje.

Anderzijds, met andere koelpasta wordt de stock-koeler al een stuk beter, natuurlijk nog niet zo goed als een aftermarket koeler, maar het zorgt ervoor dat hij ingame geen straalmotor meer is. Great succes!

Echter, een R9 290 aan een Athlon 760k koppelen is vooral leuk als je Mantle kan gebruiken [wat kan in BF4] , maar echt snel zal een Athlon 760k nooit worden.

Stel je geeft 200 uit voor een R9 290 [al dan niet met een gelid icy] dan kun je voor 200 euro bijv nog een pricewatch: AMD FX-6300 Black Edition + pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P kunnen halen, clockt leuk over en is toch een tandje sneller in games als BF4. Een paar maanden terug kon zelfs een FX-8320 nog wel in het budget geschoenlepeld worden, maar die is, net als de FX-6300, een stuk duurder geworden.
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb even gekeken naar zo'n Gelid Icy. Wel vraag ik me een paar dingen af:
-Kan ik dan spelen zonder geluidsoverlast te hebben van de koeler
-Past het in mijn kast
-In de review die je zelf geschreven hebt zeg je dat de Gelid Icy rev.2 niet op de r9 290 past. Past een andere versie van de Icy koeler wel?
-Je zegt dat het een hoop gepruts is met het installeren van de koeler, denk je dat dit voor mij als beginner (deze pc was mijn eerste build) wel te doen is?

Ook vind ik je pricewatch: AMD FX-6300 Black Edition + pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P suggestie ook erg goed aangezien ik wil voorkomen mijn huidige CPU een bottleneck vormt voor de GPU.

Mocht ik niet voor de Gelid Icy en de XFX Reference combinatie gaan maar voor deze, zou deze dan wel in mijn kast passen?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De N300 heeft lekker veel ruimte voor videokaarten, dus een TriX past er zeker in, al vind ik die je gelinkt hebt vrij prijzig, maar ook de tweedehands prijzig zijn gestegen zo te zien.

De Icy mist een fancontroller, dat is best jammer, als je die gewoon op je kaart prikt, maakt hij veel lawaai omdat hij vrolijk op 100% draait, je kan of een fancontroller ertussen hangen, of zo'n weerstandje zodat ie trager draait.

De standaard versie van de Icy past alleen met een paar aanpassingen, je moet 2 gaten boren in de de VRM koeler, en een koelblokje overmidden zagen om hem passend te krijgen voor een R9 290. Er is ook een kit om hem passend te krijgen, die staat wel gelinkt in de reacties.

Het is vooral gepruts omdat je dus 2 [kleine] aanpassingen moet doen, een hoop koelblokjes moet plakken en even goed moet opletten of je de bracket wel met de juiste kant naar boven plaatst. Al met al vind ik het niet echt moeilijker dan het plaatsen van een grote koeler op je CPU, maar het duurt vooral langer en een videokaart ziet er toch best wel breekbaar uit zonder koeler.

De grootte valt heel erg mee. De koeler zelf is korter dan het PCB, en 2 slots dik. Je kaart neemt dus qua lengte niet meer ruimte in, maar wel 1 extra pci-e slot, maar dat is geen probleem.

De meest makkelijke, maar wat duurdere optie, is gewoon gaan voor eentje met een kant en klare koeler, maar wil je toch wat geld besparen en durf je het plaatsen aan, dan is dat ook een prima mogelijkheid.

• chielisdenaam
Als je je processor upgrade zou ik voor een i5 gaan, je kunt naar mijn mening beter €250 uitgeven aan een i5 dan €200 aan een fx-6300.
Ik denk dat je het beste eerst je videokaart kunt upgraden, en daarna pas je cpu+mobo. Heb je al gekeken wat de bottleneck vormt?
Voor die R9 270X, die athlon en je oude moederbord kun je in totaal nog wel ~€150 tot €200 krijgen. Dat geld kun je dan mooi besteden aan je upgrade.
Ook is een SSD een goede investering maar ik zou hier eerst zorgen dat je een goede GPU+CPU hebt voordat je aan een SSD gaat beginnen.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-02 15:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Dayz is meer een CPU game dan een GPU game.
De game is nog niet uit (wel in early acces, maar niet af).
Misschien wordt het spel beter geoptimaliseerd bij release!

Review QNAP TS-230 NAS

• Bex-Digital
Bedankt voor de reacties.
VasZaitsev schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:03:
Er is ook een kit om hem passend te krijgen, die staat wel gelinkt in de reacties.
Deze kit is niet meer beschikbaar, wel heb ik nog deze gevonden. hier is de levertijd alleen niet geweldig van.
chielisdenaam schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:19:
Als je je processor upgrade zou ik voor een i5 gaan, je kunt naar mijn mening beter €250 uitgeven aan een i5 dan €200 aan een fx-6300.
Ik denk dat je het beste eerst je videokaart kunt upgraden, en daarna pas je cpu+mobo. Heb je al gekeken wat de bottleneck vormt?
Voor die R9 270X, die athlon en je oude moederbord kun je in totaal nog wel ~€150 tot €200 krijgen. Dat geld kun je dan mooi besteden aan je upgrade.
Ook is een SSD een goede investering maar ik zou hier eerst zorgen dat je een goede GPU+CPU hebt voordat je aan een SSD gaat beginnen.
Kan ik met een intel processor beter prestaties krijgen? Op dit moment is mijn huidige CPU en GPU niet geweldig voor Dayz. Mocht ik alleen mijn GPU upgraden naar de r9 290 dan weet ik zeker dat mijn huidige cpu dan een bottleneck gaat vormen. Het beste denk ik dat het is om GPU, CPU en mobo in een keer aan te pakken.
Met een beetje geluk kan ik mijn huidige GPU al kwijt aan een vriend van me. Als ik het budget omhoog schroef naar €500,- en ik ga ervan uit dat ik de helft nodig heb voor een GPU, welke cpu+mobo kan ik dan het beste kiezen, intel of amd maakt mij niks uit.
SSD laat ik nog even liggen voor over een paar maanden.
Dutchredgaming schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:38:
Misschien wordt het spel beter geoptimaliseerd bij release!
Ik vraag me af hoeveel jaar we dan verder zijn :'(

• chielisdenaam
Early acces games zijn vaak nog niet zo goed geoptimaliseerd. Ze hebben vaak ook baat bij een hogere single core prestatie en daar zijn intels een stuk beter in dan AMD's. Sowieso presteert een i5 eigenlijk op alle vlakken beter dan de fx-6300. Hij is alleen een beetje duurder. Maar als je dan toch zoveel geld uit gaat geven aan een upgrade kun je naar mijn mening beter een i5 kopen.
Ik zou dit aanraden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,50€ 179,50
1ASRock B85M Pro4€ 63,05€ 63,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 242,55

En dan met een non-reference R9 290 uit V&A zoals deze

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Upgrade, move naar CAA.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een beetje duurder? 80% duurder, maar zeker niet 80% beter, het kan wel, maar dan moet je zeker je budget verhogen, of een minder snelle videokaart nemen. De R9 280x en zijn HD7970 broer zijn ook vrij goedkoop in de V&A.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Ik zou zelf ook voor de 4460 met moederbord gaan. En evt je 270x verkopen en een 290 aanschaffen.

Wie weet ben je wel tevreden met enkel processor/moederbord upgrade en is de 290 voor jou niet eens nodig.

Je gaat een groot verschil merken in cpu intensieve games met een i5 tov die AMD processor.

• Bex-Digital
Ik heb op dit moment het volgende lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 100,95€ 100,95
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 74,95€ 74,95
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X€ 354,95€ 354,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 530,85

De meeste onderdelen kan ik tweedehands kopen
-R9 290
-FX-6300. Deze processor is in combinatie met een MSI 760GA-P43 moederbord. Is dit ook een geschikt moederbord?

Zijn er verder nog opmerkingen aan het lijstje?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Bex-Digital schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:13:
Deze processor is in combinatie met een MSI 760GA-P43 moederbord. Is dit ook een geschikt moederbord?
Nee. De UD3P die je noemt is het goedkoopste bord met voldoende fasen om throtteling te voorkomen. Die MSI is echt een low budget geval...

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat MSI mobo moet je echt niet nemen, slechte kwaliteit, geen oververhittingsbeveiliging en nog wel wat nadelen. Eigenlijk is het voor AMD heel simpel: Geen MSI nemen. De goedkope bordjes zijn ronduit waardeloos, de duurdere bordjes zijn te duur voor wat ze bieden.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:26
Bedenk je ook dat de videokaart van de advertentie de 290 is, en niet de 290X.
De 290 kost nieuw 'slechts' 300, wat de 2e hands wellicht minder interessant maakt.
pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

En zoals gezegd kan een reference kaart + koeler ook:
V&A aangeboden: XFX R9 290 4GB Core Edition
+
pricewatch: Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV
Dan heb je voor 230 een R9 290 met ontzettend goede koeling, alleen zelf even monteren.

Als je daarbij een i5+mobo (250 euro) neemt ben je onder de 500 klaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1http://tweakers.net/aanbod/734239/xfx-r9-290-4gb-core-edition.html€ 175,-€ 175,-
1V&A aangeboden: XFX R9 290 4GB Core Edition€ 51,15€ 51,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 468,70

Uiteraard leveren je oude cpu+mobo+gpu ook nog wel 150-175 euro op, wat een investering van ~300 geeft.

[ Voor 58% gewijzigd door mitsumark op 01-03-2015 17:49 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:09
Als je een significante boost wilt zien qua performance voor dayz/arma dan is een upgrade naar een i5 (hell, zelfs een i3) een veel beter idee! De arma engine leunt heel erg op single thread performance. Een upgrade van een quadcore amd naar een hexacore amd gaat daarvoor niet zo heel veel uitmaken.

Als je veel day z/arma speelt dan zou ik alleen de cpu + mobo upgraden naar een intel set! Een r9 270x is niet eens heel veel zwakker dan een 7950 (non boost), en zal nog wel redelijk in games presteren (zolang de Vram verbruik laag genoeg blijft).

Wil je een boost zien in alle games dan zou ik zowel cpu als gpu upgraden.

• Bex-Digital
Bedankt voor de reacties

Dat MSI moederbordje laat ik dan gaan.
Ik heb even getwijfeld over de GPU, ik ga voor de tweedehands XFX R9 290 in combinatie met de de GPU cooler. Welke cooler ik dan moet pakken weet ik niet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV€ 51,15€ 51,15
1Gelid Solutions ICY Vision Rev.2 (All VGA Cards)€ 33,50€ 33,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 84,65
Ardjee schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:45:
Als je een significante boost wilt zien qua performance voor dayz/arma dan is een upgrade naar een i5 (hell, zelfs een i3) een veel beter idee! De arma engine leunt heel erg op single thread performance. Een upgrade van een quadcore amd naar een hexacore amd gaat daarvoor niet zo heel veel uitmaken.

Als je veel day z/arma speelt dan zou ik alleen de cpu + mobo upgraden naar een intel set! Een r9 270x is niet eens heel veel zwakker dan een 7950 (non boost), en zal nog wel redelijk in games presteren (zolang de Vram verbruik laag genoeg blijft).

Wil je een boost zien in alle games dan zou ik zowel cpu als gpu upgraden.
Het is zo dat ik op dit moment veel Dayz speel. Of dit over een tijdje nog zo is kan ik niet met zekerheid zeggen. In het algemeen ben ik niet tevreden met de prestaties van mijn pc, dus ik pak ik de CPU + GPU + mobo aan. Of ik nu voor intel moet gaan of amd, het maakt me niet veel uit.

Ik denk dat ik voor dit lijstje ga.
#ProductPrijsSubtotaal
1http://tweakers.net/aanbod/734239/xfx-r9-290-4gb-core-edition.html€ 175,-€ 175,-
1V&A aangeboden: XFX R9 290 4GB Core Edition€ 51,15€ 51,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 468,70

Uiteraard leveren je oude cpu+mobo+gpu ook nog wel 125-150 euro op, wat een investering van ~325 geeft.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:26
Als je over het algemeen niet heel tevreden bent dan komt dat buiten de games om omdat je geen SSD hebt.
Voor games voegt een SSD niet veel toe, voor alle andere taken is het een verschil tussen een fiat en een ferrari O-)

Edit: Oeps, link verkeerd gekopieerd in mn vorige lijst, zal het ff aanpassen.

#ProductPrijsSubtotaal
1V&A aangeboden: XFX R9 290 4GB Core Edition€ 175,-€ 175,-
1Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV€ 51,15€ 51,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 468,70

[ Voor 89% gewijzigd door mitsumark op 01-03-2015 18:08 ]

• Bex-Digital
mitsumark schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:03:
Als je over het algemeen niet heel tevreden bent dan komt dat buiten de games om omdat je geen SSD hebt.
Voor games voegt een SSD niet veel toe, voor alle andere taken is het een verschil tussen een wandelen en een ferrari O-)
Met in het algemeen bedoel ik eigenlijk andere games naast Dayz, Arma, COD. Buiten de games om ervaar ik geen problemen. Toen ik mijn huidige systeem aanschafte was ik van plan later een SSD aan te schaffen. Nu zou het perfecte moment zijn om er eentje aan te schaffen. Ik heb, tot ik je reactie zag, er niet over nagedacht.

Ik denk er nog even over na. Mocht ik er een kopen dat zal het denk ik eentje zijn met 120gb, de rest moet ik nog even uitzoeken.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:09
Als je een SSD van slechts 120 gig koopt kan je er windows op kwijt en met een beetje pech slechts 1 game! ik zou minimaal naar een SSD van 250 gig kijken, of de aankoop ervan nog uitstellen.

• Bex-Digital
De SSD laat ik nog even achterwegen.

Wat denken jullie van een tweedehands GTX 970? Het kost wat meer maar dan weet ik wel zeker dat ik de komende tijd goed zit. Is het prijsverschil het waard, of kan ik beter bij een r9 290 blijven?

[ Voor 92% gewijzigd door Bex-Digital op 05-03-2015 20:31 ]

• Bex-Digital
Helaas is de advertentie met de goedkope R9 290 vandaag verwijderd :'(

• Bex-Digital
Iemand die mag nog iets over de gtx 970 kan vertellen?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

Ik snap je vraag niet.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Prijsverschil tussen de R9 290 en GTX970 vind ik te groot, in het voordeel van de R9 290.

Een GTX970 is dan wel wat zuiniger en wat sneller, maar het eerste zul je niet echt merken, de snelheid misschien wel eens een keer, maar, je betaald vrolijk 60 euro, of meer, voor een paar fps winst. Als een R9 290 een spel niet vloeiend kan draaien, kan een GTX970 dat ook niet.

Tweedehands zijn ze ook vrij zeldzaam en vrij duur, dus nee, ik kan hem niet aanraden.

Als GPU-koeler zou ik lekker de Gelid nemen, stuk goedkoper, koelt nagenoeg hetzelfde, en zit minder snel in de weg omdat hij behoorlijk compact is.

• Bex-Digital
VasZaitsev schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:14:
Prijsverschil tussen de R9 290 en GTX970 vind ik te groot, in het voordeel van de R9 290.

Als GPU-koeler zou ik lekker de Gelid nemen, stuk goedkoper, koelt nagenoeg hetzelfde, en zit minder snel in de weg omdat hij behoorlijk compact is.
Bedankt voor je reactie, ik weet nu zeker dat ik voor een r9 290 moet gaan. De afgelopen dagen heb ik al een paar kaartjes voorbij zien komen met een non-reference koeler voor rond de €200,-. Mocht ik de keuze hebben tussen reference waar ik een third party koeler op zet of een non-reference. Welke kan ik dan het beste kiezen, kijkend naar de koelprestaties.
Pagina: 1