Toon posts:

Sapphire R9 280x Blijft crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een nieuwe videokaart aangeschaft de Sapphire R9 280x.
Ik heb toen vervolgens wat problemen gehad doordat mijn voeding niet voldeed, dat is nu opgelost.
Maar nu zit ik met het volgende wanneer ik BF 4 speel krijg ik na een tijdje een crash van Directx.
Ook wanneer ik BF 4 naar Mantle zet krijg ik een crash.
Ik heb al veel gekeken naar dit probleem, en zag dat er veel topics over zijn. Nou heb ik zo ongeveer alles geprobeerd wat ik kon vinden maar niks lijkt te helpen.

Ik heb gister ARMA 3 eens even geinstalleerd om te kijken wat die zou doen, daar crash de Directx ook op een gegeven moment.

Al mijn drivers zijn up-to-date. Dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij. Zit het probleem in de videokaart zelf of is het toch iets software technisch?

Graag hoor ik jullie mening.

Mijn specs in mijn pc zijn;

Mobo: Gigabyte G1.Sniper B5
Interngeheugen: Samsung SSD 256GB
PSU: COOLERMASTER G550M 550WATT MODULAIRE VOEDING
GPU: Sapphire R9 280x
CPU: Intel Core i5 4690K Boxed
Werkgeheugen: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU 8GB totaal

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 11:47 ]

• gizmo135
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-12-2025
Goedemorgen Damsho,

Misschien handig dat je direct ook de overige componenten van je PC erbij zet en welke driver versie je er nu op hebt staan etc

Groetjes...(verder aan de koffie)

Verwijderd

Topicstarter
gizmo135 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:42:
Goedemorgen Damsho,

Misschien handig dat je direct ook de overige componenten van je PC erbij zet en welke driver versie je er nu op hebt staan etc

Groetjes...(verder aan de koffie)
Heb het erbij vermeld, hoop dat het zo duidelijk is!

Foto van de error die ik krijg bij BF 4 is:
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/zkqithauey6.png

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 12:05 ]

• gizmo135
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:48:
[...]

Heb het erbij vermeld, hoop dat het zo duidelijk is!

Foto van de error die ik krijg bij BF 4 is:
Al geprobeerd om de drivers eerst compleet te verwijderen en dan een fresh install te doen ?

Verwijderd

Topicstarter
gizmo135 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:07:
[...]

Al geprobeerd om de drivers eerst compleet te verwijderen en dan een fresh install te doen ?
Ja zojuist nog eens gedaan, krijg gewoon weer dezelfde errors.

• gizmo135
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:39:
[...]

Temperatuur van de GPU blijft wel stabiel ?

Verwijderd

Topicstarter
gizmo135 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:46:
[...]

Temperatuur van de GPU blijft wel stabiel ?
Ik hoor dat de fans aardig hard te keer gaan wanneer ik speel, wel wist ik dat deze veel geluid zouden maken bij deze kaart. Hoe kan ik dit het makkelijkste meten onder het spelen?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-03 16:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:51:
[...]

Ik hoor dat de fans aardig hard te keer gaan wanneer ik speel, wel wist ik dat deze veel geluid zouden maken bij deze kaart. Hoe kan ik dit het makkelijkste meten onder het spelen?
GPU-z downloaden, naar de sensor-tab gaan, background refreshing oid aanvinken en gaan met die banaan. Na je sessie kun je op de waarde klikken waarna er een min, max en average uitkomt.

Heb je al Kombustor geprobeerd? Of 3D mark? (al heb je meer aan zo'n ronddraaiende donut want bij 3d Mark spelen er meer factoren dan alleen je GPU).

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-03 17:42

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:51:
[...]

Software zoals MSI Afterburner laat een mooi grafiekje zien van dergelijke zaken (gpu usage, gpu temperatuur, fan-speed). Dus als je die draait, kun je zien hoe de temperatuur is geweest tijdens het spel.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even met MSI Afterburner gedraait, dit kwam eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/ukp9cwpp9mr.png

Ik was echt nog maar net aan het spelen toen ik weer een crash kreeg.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:39:
[...]

Windows dus opnieuw geinstalleerd en dan krijg je nog steeds die error?
Indien je je drivers gewoon hebt geuninstalled op de normale manier dan raad ik je aan om nog een keer het process te herhalen met DDU in veilige modus tussendoor.

Bij de Omega drivers is het namelijk nodig dat je de zaak goed opschoont :P.

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:05:
[...]

Windows dus opnieuw geinstalleerd en dan krijg je nog steeds die error?
Indien je je drivers gewoon hebt geuninstalled op de normale manier dan raad ik je aan om nog een keer het process te herhalen met DDU in veilige modus tussendoor.

Bij de Omega drivers is het namelijk nodig dat je de zaak goed opschoont :P.
Nee ik had de drivers van mijn GPU opnieuw geinstalleerd. Ik vraag me af of windows opnieuw installeren helpt. Ik speelde net de campaign en kwam op het punt dat ik van binnen een huis een bos in rende. Op dit punt krijg ik de crash. (Ik heb de instellingen op ultra) Trekt deze GPU dat wel?

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:11:
[...]

Nee ik had de drivers van mijn GPU opnieuw geinstalleerd. Ik vraag me af of windows opnieuw installeren helpt. Ik speelde net de campaign en kwam op het punt dat ik van binnen een huis een bos in rende. Op dit punt krijg ik de crash. (Ik heb de instellingen op ultra) Trekt deze GPU dat wel?
Geen idee, ik heb het spel niet. Dit zal je moeten opzoeken :P.

Dus je drivers uninstallen, booten in veilige modus en DDU draaien. Dan rebooten en je drivers opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:14:
[...]

Geen idee, ik heb het spel niet. Dit zal je moeten opzoeken :P.

Dus je drivers uninstallen, booten in veilige modus en DDU draaien. Dan rebooten en je drivers opnieuw installeren.
Ik denk dat ik even aankomende week een complete reinstall van mijn windows ga doen. Ik heb nu een tijdje op medium settings gespeeld en dan zijn er geen problemen..

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:47:
[...]

Ik denk dat ik even aankomende week een complete reinstall van mijn windows ga doen. Ik heb nu een tijdje op medium settings gespeeld en dan zijn er geen problemen..
Maar heb je het nu geprobeert met DDU? Als dat werkt dan hoef je ook geen reinstall te doen....
Het is misschien maar 5 minuten werk afhankelijk van hoe snel je pc boot.

[ Voor 8% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 01-03-2015 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:48:
[...]

Maar heb je het nu geprobeert met DDU? Als dat werkt dan hoef je ook geen reinstall te doen....
Het is misschien maar 5 minuten werk afhankelijk van hoe snel je pc boot.
Yes, heb ik geprobeerd wanneer ik dan weer op ultra speel krijg ik weer dezelfde error.. Op Medium heb ik nergens last van gehad. Wel erg vreemd voordat ik deze kaart gekocht had heb ik nog uitgezocht of ik op ultra zou kunnen met deze kaart en dat zou mogelijk moeten zijn..

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:32:
[...]

Yes, heb ik geprobeerd wanneer ik dan weer op ultra speel krijg ik weer dezelfde error.. Op Medium heb ik nergens last van gehad. Wel erg vreemd voordat ik deze kaart gekocht had heb ik nog uitgezocht of ik op ultra zou kunnen met deze kaart en dat zou mogelijk moeten zijn..
Aha, dat was me niet duidelijk. Je zou gewoon met deze kaart ultra moeten kunnen draaien, zij het op een wat lagere framerate. Die error zou niet moeten mogen, ben het met je eens dat een reinstall dan een goed idee is.

Wat je nog kan proberen is kijken of de kaart wel goed in zijn slot zit en je moederbord bios een update geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 01-03-2015 21:51 ]

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Lijkt wel of de videokaart overbelast wordt... te hoge overclock bijvoorbeeld.... zeker die OC kaarten lopen standaard soms al de soep in.. zelf al vaker meegemaakt namelijk....
Daarnaast heb je mischien dikke pech dat je nieuwe voeding alweer wat mankeert..

maja het kan van alles zijn, lastig probleem... vooral driver issues zijn lastig.

beter probeer je is ander games.. maar ik lees net dat je dat ook al hebt geprobeerd...
Dan zou ik toch eens ff een andere voeding lenen van iemand en dat is proberen, of andere videokaart lenen.
ben zelf ook geen fan van cooler master .. heb er 3 gehad (cooler masters) die allemaal problemen hadden..
Tja, het is een van de meest waardeloze merken... goedkoop en slechte onderdelen

[ Voor 196% gewijzigd door A87 op 01-03-2015 22:38 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1