Toon posts:

Seagate Barracuda II wil niet meer master zijn.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een p3 550 met een Seagate Scsi hd.

Als backup systeem heb ik een Seagate Barracuda II hd in een hd-rack.

Dit werkte altijd prima maar vanaf vandaag weigert de Barracuda schijf master te zijn.

Een andere Barracuda werkt zonder problemen in het rack dus het rack werkt prima.

Wanneer ik de Barracuda als slave in een andere computer hang werkt alles prima, maar zodra ik de schijf als master in een andere computer hang loopt de computer aan het eind van de bios vast. De bios detecteert de hd wel.

Wie herkent dit probleem en weet hoe ik mijn Barracuda weer master kan laten zijn?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 14:18
Heb je de jumpers achterop je hdd al gecontroleerd (misschien zijn ze eruit getrild of iets dergelijks :? )

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard maar daar mankeert niks aan. Andere jumper helpt ook niet.

Ik ben bang dat er gewoon iets is overleden.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 09:28

Kvn

Ehm, als er iets overleden zou zijn doet ie het toch helemaal niet meer :?

Verwijderd

ik neem aan dat je hem echt ID = 0 hebt gegeven.

bij de instellingen van je scsi-kaart: deze heeft zich niet per ongeluk gereset ofzo? Je moet hem laten scannen VANAF Id 0 en ook op auto-detect voor de zekerheid zetten.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
x-tweaker: mwjah dat vind ik ook vreemd maar maybe is er iets stuk bij het schakelen tussen slave en master? Ik weet het ook niet :)

nognix: ik zie dat ik het niet erg duidelijk heb geformuleerd maar de backup schijven zijn ide. De gewone schijf is scsi. Met die schijf is niks aan de hand. Met de andere backupschijf (ide) ook niet maar deze wil niet meer.

Het moet dus wel aan de hd zelf liggen lijkt mij.

Verwijderd

jumper die harddisk anders op "master with non-ATA-compatible slave". dit ZOU het probleem op kunnen lossen. Anders denk ik dat de harddisk echt om zeep is.
Pagina: 1