Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Werknemer gaat uit dienst per einde 2014. Echter blijkt mid december dat er een fout is gemaakt over eerdere maanden welke resulteert in een hoger loon. Omdat het in december niet meer meekan met de salarisverwerking is in januari een correctie over december gemaakt. Deze correctie bevat ook uitbetaling van openstaande saldo verlofuren. Dit wordt in januari betaald.

Het vreemde is echter dat de jaaropgave inclusief de correctie lijkt te zijn. Kan dat echter wel? In welke mate staat de belastingdienst het toe om zaken in het ene of het andere belastingjaar te boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lijkt me van niet. jij moet ook opgeven hoeveel vermogen je hebt per 1jan
ik heb in het verleden teveel gekregen, 2 weken in het nieuwe jaar. dat kon ik dus pas na een jaar en 3 maanden in de btw aangifte pas corrigeren. (goed onthouden dus)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:04

orf

Loon wordt belast op het moment dat het genoten wordt. De datum van uitbetaling is daarbij niet relevant.

Het moet dus juist in het voorgaande jaar gecorrigeerd en geboekt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:08
Bij mij was er ook zoiets, te weinig salaris gekregen in december. Het tekort werd in januari betaald onder het mom correctie december en een gecorrigeerde jaaropgaaf werd mij toegestuurd. Volgens mij is er best ruimte voor correcties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het lijkt me op zich logisch dat niet het moment van uitbetalen maar het moment waarop het feit is ontstaan relevant is>

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
P_de_B schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:09:
Het lijkt me op zich logisch dat niet het moment van uitbetalen maar het moment waarop het feit is ontstaan relevant is>
Dat is op zich logisch, maar als je het pas maanden later krijgt, dan behoort het die maanden niet tot je vermogen en heb je er ook geen gebruik van kunnen maken...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Hoogstens dat je recht hebt op wettelijke rente en/of wettelijke verhoging. Maar dat is een zaak tussen werkgever en werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Al het loon heeft betrekking op 2014, jaaropgaaf met daarop et gecorrigeerde loon lijkt me dus de juiste manier van administreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoe verklaar je dan het verchil op de bank geregistreerd per 1 jan ?
Dan hou je dus geld achter op je kapitaal.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Fish schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:56:
Wat bedoel je? In dit geval heb je het geld (nog) niet als vermogen op de peildatum en betaal je hierover geen vermogensrendementsheffing (1,2%). Wat bedoel je met "hou je dus geld achter op je kapitaal"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Duidelijk :) Door (vele) andere verhalen waarbij i.p.v. een correctie er apart afgerekend werd was er twijfel ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Fish schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:56:
Op 1-1 telt het boekhoudkundig als een loonvordering, nog te ontvangen loon over 2014. Formeel is het dus onderdeel van je vermogen, maar loonvorderingen (zoals ook vakantiegeld) worden meestal niet aangegeven in box 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 09:48

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

orf schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:00:
[...]

Wat bedoel je? In dit geval heb je het geld (nog) niet als vermogen op de peildatum en betaal je hierover geen vermogensrendementsheffing (1,2%). Wat bedoel je met "hou je dus geld achter op je kapitaal"?
Je hebt op 31 december 2014 nog wel een vordering op je werkgever en dat telt toch ook als vermogen? Anders heb je zo een leuk systeem om in samenwerking met je werkgever (een stukje) vermogensredementsheffing te ontduiken...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:10
Mx. Alba schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:38:
[...]

Je hebt op 31 december 2014 nog wel een vordering op je werkgever en dat telt toch ook als vermogen? Anders heb je zo een leuk systeem om in samenwerking met je werkgever (een stukje) vermogensredementsheffing te ontduiken...
Inderdaad. Als het bedrag nog niet ontvangen is maar het wel vorderbaar en inbaar is, dan moet je het in box 3 onder vorderingen opnemen. Echter wordt dit meestal niet gedaan, anders zou je dat voor opgebouwd vakantiegeld bijvoorbeeld ook moeten doen.

edit: zoals t_captain zegt dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Logico op 09-03-2015 14:52 ]

Pagina: 1