KNX over IP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twarne
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-04 08:09
Heeft er iemand ervaring met KNX over IP? Heb je dan alleen maar netwerkkabels nodig of heb je nog steeds KNX kabels ook nodig?

http://knxtoday.com/2014/07/4547/technology-knx-over-ip-new-solutions-for-knx-installations.html
http://knxtoday.com/2014/01/3056/solutions-ip-and-knx-bringing-you-up-to-speed.html

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Als je kijkt naar de ader dikte van knx bus kabel dan is dat 0,8mm2 utp is 0.22mm2 uit mijn hoofd gezegd. Betekend simpel gezegd dat je spanning verlies groter is en de maximale stroom ook kleiner is. Verschil tussen knx kabel en een standaard 4x 0.8 kabel is dat de knx kabel per paar getwist is ( rood/ zwart en wit/geel)
Denk dat je eerst naar je tasters moet kijken of hier alleen een rood/zwart blokje op zit of iets anders..

Edit: wat in verwachte is dus ook het geval, kijkend naar je link is het puur IP voor interconnectie tussen verschillende knx netwerken of externe systemen. Als je knx netwerk te groot word maar wel in zelfde gebied blijft word vaak een busloppelaar toegepast.

[ Voor 23% gewijzigd door The-Source op 01-03-2015 13:52 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:13
Hoe bedoel je KNX over IP? Wil je je actuatoren en tasters aansluiten op een CAT5/6 kabel? Dat kan ik ten zeerste afraden. De gestandaardiseerde kabel is er niet voor niets.

Zoals The-Source ook al zegt is de normale Buskabel uitgevoerd met duidelijk dikkere geleiders dan de CAT5/6. Aangezien het hele systeem op 'slechts' 30V DC werkt is het af te raden om dit aan te sluiten op een CAT5/6 kabel omdat de spanningsverliezen dan mogelijk hoger liggen dan de maximale opgegeven waarde.

*edit: Als je het hebt over grote systemen met lijnkoppelaars dan kan dit wel via IP worden gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakG5 op 01-03-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Knxnet/IP is vooral bedoeld als backboneverbinding in een knx-netwerk. In een kantoorgebouw zou je het bijvoorbeeld kunnen toepassen om per verdieping de knx-regelkasten via een ip-verbinding aan elkaar te koppelen. De feitelijke sensoren en actoren zijn nog steeds via twisted pair buskabel aangesloten.

Op kleinere schaal zou je knx over ip wellicht kunnen toepassen om bijvoorbeeld de knx-apparatuur in de schuur te verbinden met de hoofdregelkast in huis. Of het zinvol is kun je wel betwijfelen aangezien er extra ip-interfaces voor nodig zijn. Je kunt ook een area maken met meerdere knx-lijnen met in het bovengenoemde voorbeeld een lijn die naar de schuur gaat.

Ik weet niet of er sensoren en actoren zijn die direct op het netwerk aangesloten kunnen worden, ik heb ze nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:57

Crazy-

Best life ever

Ik neem aan dat je BAOS wilt aansturen over IP? Dat is de basis al mogelijk :)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu