Helaas is onze versterker gesneuveld, een oude maar degelijke 2.0 variant. Er worden twee Onkyo SC-401 speakers mee aangestuurd: klik
Ik zoek een?
Nieuwe versterker met 5.1 en streaming mogelijkheden
Wat is je budget?
Rond de 250 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om in eerste instantie de 2.0 Onkyo speakers aan te sturen met het streamen van radio via een vaste internet aansluiting (kabel is reeds aanwezig).
In een later stadium de set-up uitbreiden naar 5.1, met tv en HTPC
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Pioneer VSX-529-K
pricewatch: Onkyo TX-NR535 Zwart
pricewatch: Yamaha RX-V477 Zwart
pricewatch: Yamaha RX-V575 Titanium
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ga ervan uit dat de geluidskwaliteit niet tussen de versterkers zal verschillen. Waar ik dus een keuze op wil maken is;
1. gebruiksvriendelijkheid (vriendin moet ook streaming radio kunnen aanzetten)
2. betrouwbaarheid (Onkyo heeft een reputatie met matige HDMI-boards)
3. vermogen (ik neem aan dat alle versterkers een redelijk setje kunnen aansturen, echter meer is natuurlijk beter)
Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Yamaha's uit. De RX-V575 heeft 7.1 en iets meer vermogen (?) dan de RX-V477, maar komt wel uit 2013. Verder kan ik geen verschillen ontdekken op de website van Yamaha. Zijn er mensen die me de goede richting op kunnen duwen?
Edit1: Onkyo afgevallen naar aanleiding van review: http://thewirecutter.com/reviews/the-best-receiver/
Ik zoek een?
Nieuwe versterker met 5.1 en streaming mogelijkheden
Wat is je budget?
Rond de 250 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om in eerste instantie de 2.0 Onkyo speakers aan te sturen met het streamen van radio via een vaste internet aansluiting (kabel is reeds aanwezig).
In een later stadium de set-up uitbreiden naar 5.1, met tv en HTPC
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Pioneer VSX-529-K
pricewatch: Onkyo TX-NR535 Zwart
pricewatch: Yamaha RX-V477 Zwart
pricewatch: Yamaha RX-V575 Titanium
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ga ervan uit dat de geluidskwaliteit niet tussen de versterkers zal verschillen. Waar ik dus een keuze op wil maken is;
1. gebruiksvriendelijkheid (vriendin moet ook streaming radio kunnen aanzetten)
2. betrouwbaarheid (Onkyo heeft een reputatie met matige HDMI-boards)
3. vermogen (ik neem aan dat alle versterkers een redelijk setje kunnen aansturen, echter meer is natuurlijk beter)
Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Yamaha's uit. De RX-V575 heeft 7.1 en iets meer vermogen (?) dan de RX-V477, maar komt wel uit 2013. Verder kan ik geen verschillen ontdekken op de website van Yamaha. Zijn er mensen die me de goede richting op kunnen duwen?
Edit1: Onkyo afgevallen naar aanleiding van review: http://thewirecutter.com/reviews/the-best-receiver/
[ Voor 3% gewijzigd door Timorad op 01-03-2015 10:19 ]