Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:59
Helaas is onze versterker gesneuveld, een oude maar degelijke 2.0 variant. Er worden twee Onkyo SC-401 speakers mee aangestuurd: klik

Ik zoek een?
Nieuwe versterker met 5.1 en streaming mogelijkheden

Wat is je budget?
Rond de 250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Om in eerste instantie de 2.0 Onkyo speakers aan te sturen met het streamen van radio via een vaste internet aansluiting (kabel is reeds aanwezig).
In een later stadium de set-up uitbreiden naar 5.1, met tv en HTPC

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Pioneer VSX-529-K
pricewatch: Onkyo TX-NR535 Zwart
pricewatch: Yamaha RX-V477 Zwart
pricewatch: Yamaha RX-V575 Titanium

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ga ervan uit dat de geluidskwaliteit niet tussen de versterkers zal verschillen. Waar ik dus een keuze op wil maken is;
1. gebruiksvriendelijkheid (vriendin moet ook streaming radio kunnen aanzetten)
2. betrouwbaarheid (Onkyo heeft een reputatie met matige HDMI-boards)
3. vermogen (ik neem aan dat alle versterkers een redelijk setje kunnen aansturen, echter meer is natuurlijk beter)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Yamaha's uit. De RX-V575 heeft 7.1 en iets meer vermogen (?) dan de RX-V477, maar komt wel uit 2013. Verder kan ik geen verschillen ontdekken op de website van Yamaha. Zijn er mensen die me de goede richting op kunnen duwen? :)

Edit1: Onkyo afgevallen naar aanleiding van review: http://thewirecutter.com/reviews/the-best-receiver/

[ Voor 3% gewijzigd door Timorad op 01-03-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor een 5.1 receiver met streaming mogelijkheden is je budget wel erg laag. Als je dat naar 400 kunt schroeven heb je veel meer keuze.
Bovendien vallen dan de alles in 1 setjes vrij snel af - en die moest je sowieso al niet willen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
Bedankt voor je antwoord :) De bovenstaande receivers hebben allemaal streaming mogelijkheden met 5.1, dus lijken aan mijn eisen te voldoen dacht ik. Duurder kan natuurlijk altijd, maar voor zover ik heb kunnen zien krijg je dan 'extra's' zoals 7.1, upscaling, meer vermogen... dingen die ik niet per se nodig heb.

Maargoed, misschien mis ik argumenten voor een duurdere versterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 21:37
Ik zit op het moment in hetzelfde segment met grofweg dezelfde eisen te zoeken alleen mijn budget staat niet in steen gehouwen dus ik heb die 300-400 jongens ook meegenomen (nr636, x1100w bv). Wat je krijgt voor je 100-150 euro extra:
- Bluetooth
- Wifi
- 7.1 (soms upscaling en/of HDCP2.2)
- paar hdmi poortjes
- paar watt.

Ik heb zelf de 7.1, extra hdmi en wattjes niet nodig en 100 euro extra voor BT en wifi vind ik wat gortig dus ik denk dat ik voor de yamaha ga en het geld dat ik over hou investeer in speakers, maar ik twijfel ook nog. Als de x1100w in een aanbieding voor 300 langskomt dan ben ik om.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
MrAngry schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:35:
Ik zit op het moment in hetzelfde segment met grofweg dezelfde eisen te zoeken alleen mijn budget staat niet in steen gehouwen dus ik heb die 300-400 jongens ook meegenomen (nr636, x1100w bv).
Mijn budget staat ook niet supervast, maar ik zie het nut ook niet in om meer uit te geven zonder er iets (voor mij nuttigs) voor terug te krijgen. Net zoals jij heb ik de extra features zoals bluetooth, wifi en 7.1 geluid niet nodig. De Denon heeft inderdaad een mooier design. Maargoed, uiteindelijk verdwijnt de receiver toch achter een deur dus als het ding de vorm van een aardappel had gehad was het voor mij ook geen punt geweest.

Ik neig naar een van de Yamaha's, de RX-V477 is momenteel 250 euro bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 21:37
Ik zie net de V477 geen HDMI 2.0 poorten heeft, dat maakt hem wel aanzienlijk minder toekomst bestendig. Blijft lastig :-)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik had al 5.1 boxen en nu met die 2 atmos erbij 7.1 (zie hieronder). Ik wil niet meer terug naar 2.0/2.1, dus ik moest wel een 5.1/7.1 receiver. Ik heb de nr636 genomen, was in de aanbieding en actie met gratis atmos speakers. Of ik de 636 echt nodig heb, mwah. Maar ik ben er wel erg blij mee :Y Wifi gebruik ik niet, maar die extra hdmi poorten zijn top en bluetooth ook (kan mijn los bluetooth ding weg). Prima ding, werkt ook lekker samen met mijn harmony ab. Beetje groot alleen, maar past in mijn kast dus boeit ook niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
MrAngry schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:49:
Ik zie net de V477 geen HDMI 2.0 poorten heeft, dat maakt hem wel aanzienlijk minder toekomst bestendig. Blijft lastig :-)
This model will support HDMI 2.0 connectivity*.
It will support 4K Ultra HD 50 Hz/60 Hz signal pass-through to output motion-smooth high definition videos.

*Firmware update will be available to support this feature.

http://nl.yamaha.com/nl/p...mps/rx-v477_g/?mode=model
Pagina: 1