Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinusvdmeulen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-07 13:58
Hallo Tweakers,

Ik heb laatst een Asus P8P67 Deluxe met een Intel Core i5 2500K gekocht.
Natuurlijk wil ik hiermee overclocken, maar op een of andere manier crasht hij steeds na een halve minuut P95 :/
Ik heb een Scythe Mugen 2 Rev. B koeler en een Corsair RM850 voeding, dit lijkt me allemaal wel goed genoeg.

Ik heb in de UEFI alle power saving features uit gezet.

Frequentie staat op 45, dus naar 4,5 Ghz, maar hij geeft hetzelfde probleem met 4.1 Ghz.
de vcore staat ingesteld op 1,35v dit vind ik zelf al aan de hoge kant maar hij blijft onder de 65 graden.

Heeft iemand nog enige tips om hem stabiel te krijgen op ongeveer 4,3 Ghz?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige CPU's willen gewoon niet verder, dat noemen ze de "silicon lottery." Het kan dus zijn dat jij gewoon een slecht exemplaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinusvdmeulen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-07 13:58
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:47:
Sommige CPU's willen gewoon niet verder, dat noemen ze de "silicon lottery." Het kan dus zijn dat jij gewoon een slecht exemplaar hebt.
zou ik dan wel mijn vcore omlaag kunnen brengen? en tot ongeveer hoe laag denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt van jouw specifieke exemplaar af ;) Gewoon oc'en naar je gewenste frequentie, p95 draaien en kijken of hij crasht. Nee? Vcore omlaag, en weer herhalen. Net zolang totdat je het laagste punt vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Begin eerst eens met een stock test, kijk of alles wel stabiel is, t kan natuurlijk zijn dat er iets met het setje aan de hand is. Klik anders eens onder deze post op de "s1155 zelfhulp" button, de algemene procedures voor je chip staan daar vrij duidelijk in beschreven.

Succes!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'