Game PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• Marcoez
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-02 09:57
Beste mede Tweakers,

Ik ben bezig met het samenstellen van een game PC. Enkele onderdelen heb ik al (kom ik later op terug) en over enkele onderdelen heb ik nog twijfels. Ik vind het overigens prima om spullen 2e hands te kopen via V&A.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk gebruikt worden om te gamen. Ik game eigenlijk alleen maar op 1080P, maar wil hier wel alle spellen op ultra kunnen spelen. Over het algemeen speel ik niet de meest veeleisende spellen. Ik speel voornamelijk MMO's, RPG's en RTS.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de EUR 800. Het assembleren doe ik samen met vrienden. Zoals gezegd, vind ik het prima om 2e hands spullen te gebruiken, zolang er maar garantie op zit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Momenteel zit ik aan het volgende te denken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 235,91€ 235,91
1MSI Z87-G45 Gaming€ 145,-€ 145,-
1Asus R9280X-DC2T-3GD5€ 279,95€ 279,95
1Corsair Carbide 330R Zwart€ 79,99€ 79,99
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 74,95€ 74,95
1Samsung 840 Pro 256GB€ 199,07€ 199,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.071,87

Hiervan heb ik de volgende onderdelen al binnen:
- CPU
- Moederbord
- Kast

De CPU is zonder koeler, waardoor ik een processorkoeler moet nemen. Ik kan de Samsung 840 pro samen met de Scythe Mugen 2 voor een mooie prijs overnemen van een mede tweaker. Ik lees wel dat de Scythe Mugen erg groot is. Past dit in de kast en op het moederbord?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel voornamelijk nog over de GPU en voeding. Ik lees in veel reviews dat een R9 280X voldoende is om op 1080P te gamen. Nadeel aan deze kaart vind ik voornamelijk dat hij erg luidruchtig blijkt te zijn. Daarom heb ik nu de ASUS opgenomen, aangezien deze als 'stil' uit de testen komt.
Ik ben van plan om een GPU van V&A te kopen, aangezien de R9 280X hier veel wordt aangeboden voor mooie prijzen. Welke zouden jullie aanraden rekeninghoudend met het geluid?
Ik twijfel ook nog over de R9 290 of de GTX970, maar misschien is dit wat overkill?

Daarnaast schijnen de R9 GPU's veel stroom te gebruiken. Welke voeding kan ik hiervoor het best nemen? In de toekomst wil ik misschien Crossfire gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien ik de kast al heb, moeten alle componenten (vanzelfsprekend) wel in de kast passen. Ik vind dit zelf moeilijk om te beoordelen, dus graag jullie hulp hierbij.
Daarnaast wil ik graag een stille PC. Hij hoeft niet onhoorbaar te zijn, maar ik wil niet tijdens het gamen een stofzuiger horen.

Ga je overklokken?
Nee. Hierdoor lijkt de keuze voor de CPU wellicht onlogisch, maar ik kon deze samen met het moederbord overnemen van een mede tweaker voor een mooie prijs.

Graag ontvang ik feedback op deze samenstelling en hoop ik antwoord te krijgen op de vragen:
- Past alles goed in deze kast?
- Welke GPU moet ik nemen en welk model?
- Welke voeding past het beste bij deze componenten?

Alvast hartelijk dank.

Groet,
Marc

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Waarom die niet normaal dure ssd?? Voor dat geld heb je een 500gb model
Waarom crossfire??
Als je geen crossfire gaat runnen is een Seasonic S12G 450W een goede voeding. Ga je WEL Crossfire draaien is een 650W aan te raden...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:45
Eens met pwillemske.
De Scythe past in de 330R behuizing.
Ik heb zelf de MSI R9 280x gaming 3GB in een Fractal Design kast, speel COD op 1920x1200 en dat gaat prima zonder al teveel geluidsoverlast.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
Crossfire en sli zijn over het algemeen geen goede upgradepaden: Alleen als je op het moment van release van een serie het maximale qua prestaties wilt, en bereid bent met driverproblemen te leven (of als je op 4k wilt spelen) dan is sli/crossfire een optie (imho). Ik zou dus lekker voor een single gpu setup kiezen! Ik zou je ssd veranderen naar OF een model van 500 gig, of een model van 250 gig die slechts de helft kost! van het vrijgekomen bedrag kan je gemakkelijk gaan voor een r9 290 die toch een stuk betere presteert! Neem dan wel een variant met een aftermarket koeler (de sapphire trixxx staat goed aangeschreven als koele en stille variant van de r9 290)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57
@Marcoez; het is overzichtelijker als je even een lijstje plaats in je startpost met alleen maar de hardware die je nog wilt. Dus de hardware die je al hebt er uit laten en apart opnoemen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Marcoez
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-02 09:57
Bedankt voor de tips tot nu toe. Hierbij de geupdate lijst met inderdaad enkel de onderdelen die ik nog nodig heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R9280X-DC2T-3GD5€ 279,95€ 279,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 74,95€ 74,95
1Crucial MX100 256GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 503,85

Daarnaast heb ik de (inderdaad hele dure) SSD vervangen door een SSD die ik in dit forum veel zie langskomen.

Crossfire wilde ik als optie houden om het systeem ooit te kunnen upgraden. Maar als dit niet goed werkt, zal ik dit ook niet doen.

Qua videokaart, ik wil best upgraden naar een R9 290, maar als dit overkill is voor de spellen die ik speel op 1080P dan bespaar ik liever die EUR 100 door een R9 280X te kopen.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57
Crossfire (of SLI) moet je meteen doen. Anders zijn er tegen die tijd al single-gpu kaarten die beter of gelijk presteren met lager stroomverbruik en minder complicaties vanwege Crossfire/SLI.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1