Windows 7 Ultimate vervanger voor Home Premiun

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldbaggerman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-06 17:56
Hoi Allen,
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een Asus CM 6870 met voorgeïnstalleerde versie van home premium. Nu heeft een kennis met computer kennis de restore / recovery partitie verwijderd.
Het bestaande systeem loopt nu vast en moet opnieuw worden geïnstalleerd. Door. 2 vliegen in een keer te slaan wil ik een SSD (2e hands) bij plaatsen en hier mijn OS opzetten. Echter staat op deze SSD W7 Ultimate. Al dan niet legaal of illegal. Ik wil hier geen risico meelopen aangezien ik en legale versie van home premium heb. Als ik de home premium disk opstart geeft hij aan dat dit niet compatibel is met het bestaande OS. En breekt vervolgens de actie af.

Is er een manier om toch home premium als OS te installeren.

Bij voorbaat dank.
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:37
klopt.. je start de installatie dan BINNEN Windows. Aangezien je een SSD kan installeren zal je dit ook begrijpen.

Er is een bepaalde opstartvolgorde die je systeem afloopt. Zodra hij een medium (een harddisk, een USB of een DVD) vind waarvan hij kan opstarten, dan zal hij dat doen. Deze volgorde moet je zo aanpassen dat hij eerst controleert op opstartbare DVD's (Bootable DVD's). Dit doe je door je DVD-speler bovenaan de lijst te verplaatsen in je BIOS. Bij het opstarten zul je (2 a 3 seconden) een hint zien hoe je in de BIOS komt. (Press F2 to enter setup bijvoorbeeld). Als er staat dat er een zogeheten 'bootmenu' is (Press F12 to enter boot menu) kan je die ook gebruiken en de DVD speler kiezen.

De installatie zal nu starten buitenom je huidige Windows installatie, en je kan nu Windows installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als je BIOS de SLIC tabellen voor Windows 7 bevat, dan kun je iedere versie gewoon installeren, maar dan moet je wel de bijbehorende SLIC key gebruiken. Advies is om het SLIC certificaat van je huidige Windows in ieder geval te exporteren, zodat je je Windows na installatie gewoon kunt activeren. Je mag gewoon de SLIC keys gebruiken die je op internet vindt, zolang je maar over een licentie beschikt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 28-02-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldbaggerman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-06 17:56
xFeverr schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:26:
klopt.. je start de installatie dan BINNEN Windows. Aangezien je een SSD kan installeren zal je dit ook begrijpen.

Er is een bepaalde opstartvolgorde die je systeem afloopt. Zodra hij een medium (een harddisk, een USB of een DVD) vind waarvan hij kan opstarten, dan zal hij dat doen. Deze volgorde moet je zo aanpassen dat hij eerst controleert op opstartbare DVD's (Bootable DVD's). Dit doe je door je DVD-speler bovenaan de lijst te verplaatsen in je BIOS. Bij het opstarten zul je (2 a 3 seconden) een hint zien hoe je in de BIOS komt. (Press F2 to enter setup bijvoorbeeld). Als er staat dat er een zogeheten 'bootmenu' is (Press F12 to enter boot menu) kan je die ook gebruiken en de DVD speler kiezen.
De installatie zal nu starten buitenom je huidige Windows installatie, en je kan nu Windows installeren.
Om via de DVD te booten is geen probleem. Alleen herkend hij dan de complete dvd niet meer ( press a keu to continue, ignore.... . Doe ik er een Ultimate dvd in start hij het install programma wel.

Maar ik begrijp dus dat het in principe niet moet uitmaken als ik van Ultimate terug ga naar home premium! Dit heb ik ergens eens gehoord.