Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor student gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

Ik heb al een laptop aangeschaft puur voor gaming. Daarnaast wil ik een laptop van 15,6 inch voor schoolgebruik om heen en weer mee te nemen. Dus een lichte laptop is wenselijk.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

MS Office
Youtube films kijken

De standaard studentwerkzaamheden

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Budget is 850 max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja vaak voor projecten en bij colleges.

Het is een laptop puur voor student gebruik. Daarbij moet de laptop ligt van gewicht zijn, Accuduur moet ook wel een lang meegaan. De grootte moet 15.6 inch zijn. De laptop moet gebruik maken van een SDD geheugen.

Een laptop met meerdere SSD ingangen is gewenst. Aftermarket SDD is ook goedkoper.

De laptop moet ook een processor hebben dat boven de 2.2 GHz komt en een deugdelijke videokaart,
Verder een goede RAM voor multitasking.

Een goede trackpad is ook wel een pre.

De laptop moet ook geen tot zeer weinig ventilatorgeluid produceren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb geen voorkeur, maar de populaire merken hebben wel de voorkeur. De specs die ik heb beschreven zijn leidend.

Ik heb echt een uur gezeten en ik kwam uit op Asus R556LA-DM838H. Helaas moet ik andere gebruikers storen.

Wellicht hebben andere gebruikers een beter alternatief.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 21:19 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28
Toevallig heb ik deze laptop vanmiddag opgehaald en zit ik er nu op te typen. Ga er nog een review over schrijven binnenkort. Weet niet of je in de buurt van een paradigit woont, daar hebben ze hem (toen ik vanmiddag voor het laatst checkte) in alle winkels liggen, dus kan je hem even bekijken.

Ervaringen tot nu toe:

Bouwkwaliteit: Prima, voelt wel aardig premium aan, al is en blijft het natuurlijk kunststof. Toetsenbord kan iets meeveren maar hoe ik type gebeurt dat niet tot nauwelijks. Toetsenbord werkt trouwens heerlijk intuïtief op de een of andere manier, terwijl ik vanaf een HP kom.

Scherm: Prima, vind de combinatie mat+fullHD echt heerlijk. Ben alleen geen expert in schermkwaliteit ;). Kijkhoeken zullen ook wel slecht zijn doordat het een TN paneel is maar ach, ik zit toch altijd recht voor mijn laptop. Heb geen last van backligt bleeding. Contrast en helderheid zullen middelmatig zijn schat ik.

Hardware: i5, 8gb geheugen en 256GB SSD is echt heerlijk. Zocht een laptop voor ongeveer dezelfde taken als jij voor ogen hebt, office, browsen. Gaat natuurlijk als een trein op die specs. Heb de fan ook nog niet tot nauwelijks gehoord :).

Verwijderd

Topicstarter
Dersan schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:05:
Toevallig heb ik deze laptop vanmiddag opgehaald en zit ik er nu op te typen. Ga er nog een review over schrijven binnenkort. Weet niet of je in de buurt van een paradigit woont, daar hebben ze hem (toen ik vanmiddag voor het laatst checkte) in alle winkels liggen, dus kan je hem even bekijken.

Ervaringen tot nu toe:

Bouwkwaliteit: Prima, voelt wel aardig premium aan, al is en blijft het natuurlijk kunststof. Toetsenbord kan iets meeveren maar hoe ik type gebeurt dat niet tot nauwelijks. Toetsenbord werkt trouwens heerlijk intuïtief op de een of andere manier, terwijl ik vanaf een HP kom.

Scherm: Prima, vind de combinatie mat+fullHD echt heerlijk. Ben alleen geen expert in schermkwaliteit ;). Kijkhoeken zullen ook wel slecht zijn doordat het een TN paneel is maar ach, ik zit toch altijd recht voor mijn laptop. Heb geen last van backligt bleeding. Contrast en helderheid zullen middelmatig zijn schat ik.

Hardware: i5, 8gb geheugen en 256GB SSD is echt heerlijk. Zocht een laptop voor ongeveer dezelfde taken als jij voor ogen hebt, office, browsen. Gaat natuurlijk als een trein op die specs. Heb de fan ook nog niet tot nauwelijks gehoord :).
Dank je voor je reactie
Heb je ook een merk en model?

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-01553 Deze lijkt me wel een goede voor een student.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reactie.

Ik wilde bijna deze aanschaffen. Enige probleem is ik wil qwerty en de laptop is azerty

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:49:
[...]

Dank je voor je reactie
Heb je ook een merk en model?
Sorry, de laptop die je al noemde, Asus R556LA-DM838H.

pricewatch: Asus R556LA-DM838H

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:01:
[...]

Dank je voor je reactie.

Ik wilde bijna deze aanschaffen. Enige probleem is ik wil qwerty en de laptop is azerty
Die zal er ook wel als qwerty in staal hoor!
Pagina: 1