GTX 970 hangt scheef in mijn kast...

Pagina: 1
Acties:

• Jepp01
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-01 20:51
Hallo,

Ik heb vorige week mijn pc samengesteld en gebouwd. Ik wou deze deze week eens tonen aan een vriend van me. Ik zie echter dat mijn videokaart nogal scheef hangt. Dit kan toch niet gezond zijn voor de PCI connector?

Ik vind het niet erg dat deze scheef hangt (heb een R5 gesloten case van fractal) maar ik wil hierdoor later geen problemen krijgen. Ik wil niet dat deze hierdoor sneller verslijt of kapot gaat.

mijn moederbord is G1 sniper B85 van gigabyte.

Tips? of kan dit echt geen kwaad?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/20p7q4k.jpg

mvg

Plastiekboer

Verwijderd

Loopt de PCB van de kaart wel parallel aan de slot op je moederbord? Op de foto is het slecht te zien, maar de kaart lijkt van voor naar achter scheef te zitten. Of is hij getordeerd?

Op zich kan een PCB flink wat mishandeling verduren, dus op dat vlak hoef je je niet direct zorgen te maken.

• Jepp01
Wel hij zit vast aan de linkerkant met 2 bouten. zit vanachter vast in het slot. Dus is het enkel de voorste rechterhoek die hangt. Hierdoor lijkt hij vanachter scheef te hangen. maar het moederbord is recht. :) Ik denk dat het is omdat de kaart zoveel weegt. Wil niet dat het gewicht het moederbord of kaart kapot trekt

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-03 00:22

Thomg

Aww yiss

Je kan een touwtje vastknopen aan de backplate en ergens bovenaan je kast ( locking mechanisme? ).

't Maakt niet zoveel uit voor de kaart, maar het doet wat aan je geweten :o

[ Voor 28% gewijzigd door Thomg op 28-02-2015 19:32 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mijn HD5870 was na jaren dienst ook behoorlijk krom, niks aan het handje.

Wil je een gerust hart hebben, je kan aftermarket blackplates [prijzig] of verstevigingsribben [goedkoop] kopen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Jepp01 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:29:
Wel hij zit vast aan de linkerkant met 2 bouten. zit vanachter vast in het slot. Dus is het enkel de voorste rechterhoek die hangt. Hierdoor lijkt hij vanachter scheef te hangen. maar het moederbord is recht. :) Ik denk dat het is omdat de kaart zoveel weegt. Wil niet dat het gewicht het moederbord of kaart kapot trekt
Dat die hoek hangt is normaal, zeker bij grote kaarten met zware koelers - al hebben kleinere kaarten het niet zelden ook. Sommige kaarten hebben zelf ingebouwde supports, of je kunt zelf iets knutselen. Als er geen bijzondere waarschuwen of constructies bij de kaart zaten kan je er wel redelijk vanuit gaan dat de boel zo ontworpen is.

Zolang je een beetje oplet met belastingen, zoals bij vervoer, is er niet veel aan de hand.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:32:
[...]

Dat die hoek hangt is normaal, zeker bij grote kaarten met zware koelers - al hebben kleinere kaarten het niet zelden ook. Sommige kaarten hebben zelf ingebouwde supports, of je kunt zelf iets knutselen. Als er geen bijzondere waarschuwen of constructies bij de kaart zaten kan je er wel redelijk vanuit gaan dat de boel zo ontworpen is.

Zolang je een beetje oplet met belastingen, zoals bij vervoer, is er niet veel aan de hand.
Verrassend genoeg heb ik er totaal geen last van, licht het misschien aan de kast/mobo?
Licht lijkt me niet aan de kaarten, de laatste 7 kaarten sagde niet bij me.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 28-02-2015 19:35 ]

• Jepp01
VasZaitsev schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:31:
Mijn HD5870 was na jaren dienst ook behoorlijk krom, niks aan het handje.

Wil je een gerust hart hebben, je kan aftermarket blackplates [prijzig] of verstevigingsribben [goedkoop] kopen.
er hangt een backplate aan mijn kaart. wat kan ik daar mee doen?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Jepp01 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:36:
[...]

er hangt een backplate aan mijn kaart. wat kan ik daar mee doen?
Visdraad.

Verwijderd

Thomg schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:34:
Verrassend genoeg heb ik er totaal geen last van, licht het misschien aan de kast/mobo?
Licht lijkt me niet aan de kaarten, de laatste 7 kaarten sagde niet bij me.
Als het die Gigabyte GTX uit je profiel is kan dat kloppen - die lijkt vanaf de foto's een vrij substantiële ingebouwde supportstructuur te hebben.
Visdraad veert, maar een vorm van support knutselen is inderdaad een optie. Let daarbij wel op dat het een ESD-veilige oplossing is!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 19:38 ]

• Jepp01
En gewone naai draad? Ik heb geen visdraad? of flosdraad?

Verwijderd

Jepp01 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:38:
Zolang het maar weinig rekt en bij voorkeur niet makkelijker statisch te laden is. Met geleidende materialen moet je ook een beetje oppassen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 19:39 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:37:
[...]

Als het die Gigabyte GTX uit je profiel is kan dat kloppen - die lijkt vanaf de foto's een vrij substantiële ingebouwde supportstructuur te hebben.
Niet alleen die.
7970 Lightning, 7970 OC BE, 7970 Matrix Platinum, 7870 GB, 780Ti Phantom, 78TOC, 280X RQ ( x4 ).

Of ik moet echt veel geluk hebben, kan ook.
Jepp01 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:38:
[...]

Als je de kaart optilt, hoe zwaar is dat? Als je denkt dat de kabel dat niet trekt misschien nog meer kabels doen.
Verder wat camacha zegt 8)

Verwijderd

Thomg schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:39:
Of ik moet echt veel geluk hebben, kan ook.
Of je hebt simpelweg geen timmersmansoog O-)

• Jepp01
Dus zeker geen polyesterdraad?

Heb hier cordonnet draad. Geen idee wat dat is.

Flos draad? :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou zelf wel voor handgevlochten kevlerdraad gaan. Of spinnenzijde.

Schaamhaar van de naakte molrat is ook goed spul.

People as things, that’s where it starts.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik denk dat je je teveel zorgen maakt eigenlijk. Je maakt het vast aan de backplate, niet de PCB :p

Verwijderd

Thomg schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:02:
Ik denk dat je je teveel zorgen maakt eigenlijk. Je maakt het vast aan de backplate, niet de PCB :p
Voor statische elektriciteit is dat min of meer hetzelfde en als je met iets geleidends een beetje rondprakt op zo'n PCB is kortsluiting ook zo gedaan. Een beetje voorzichtigheid is wel geboden :Y

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-03 07:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Als je nu eens de pci_E connectors via het gat erboven laat lopen trekken ze de kaart naar boven ipv naar onder zoals je het nu hebt, dat scheelt al een heel stuk..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-02 19:39
Het lijkt alsof jouw videokaart 1 expansieslot, te hoog geplaatst is.

Mvg

Verwijderd

TheFXboy schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:12:
Het lijkt alsof jouw videokaart 1 expansieslot, te hoog geplaatst is.

Mvg
Dat dacht ik eerst inderdaad ook. Misschien nog even het controleren waard.

Wel knap als je dat gelukt is :D

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:14:
[...]

Sodeju wat hangt dat ding scheef!
Ik heb erg gezien maar deze is wel heel erg.
Echter staan die strix kaarten er inmiddels wel om bekend volgens mij...

Ik weet niet hoe je het moet lukken hoor een slot te hoog plaatsen...bij mijn videokaart lukt dat écht niet (ik heb een oer degelijke dcu 2 koeler)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

pwillemske schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:18:
Ik weet niet hoe je het moet lukken hoor een slot te hoog plaatsen...
Ik zou het ook heel knap vinden, maar het is even een dubbelcheck waard :P Zelf zou ik dan een meer zichbare knik in de kaart verwachten, aangezien het PCI-E slot toch betrekkelijk ver vooraan de kaart zit (richting de backports), maar je weet maar nooit.

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:20:
[...]

Ik zou het ook heel knap vinden, maar het is even een dubbelcheck waard :P Zelf zou ik dan een meer zichbare knik in de kaart verwachten, aangezien het PCI-E slot toch betrekkelijk ver vooraan de kaart zit (richting de backports), maar je weet maar nooit.
Ja inderdaad, beter ff checken dan denken op te lossen met een touwtje of iets dergelijks...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

VasZaitsev schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:53:

Schaamhaar van de naakte molrat is ook goed spul.
Afbeeldingslocatie: http://www.livescience.com/images/i/000/020/934/i02/061009_mole_rat_02.jpg?1318439410

? :D

Aan ts: kaart lijkt scheef te hangen (buigen) door mogelijk het gewicht van de koeler. Kan je compenseren door een draadje te spannen vanaf hoek van de kaart tot aan bovenkant van je kast.

Het zou niet zoveel uit moeten maken maar als je kaart heet wordt (dus echt richting 80 a 100 graden) dan kan het wel voor problemen zorgen. De BGA soldeersel kan bij kromstaande kaarten los gaan raken.

• Jepp01
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:14:
[...]

1 expansie slot te hoog???

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-03 20:48

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zoek een buisje met de juiste hoogte, en klem die tussen de kaart en de bodem van de kast. Als je een zwart buisje pakt, ziet het er nog netjes uit ook.

---RAWE CEEK!!!---

• Jepp01
NoFearCreations schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:35:
Zoek een buisje met de juiste hoogte, en klem die tussen de kaart en de bodem van de kast. Als je een zwart buisje pakt, ziet het er nog netjes uit ook.
Buisje zal dan niet vastzitten. Wankelheden vertrouw ik niet echt.

En ja toen ik ze monteerde lag de case plat. Ik stak de kaart in de slot. En dan stond de kaart nog recht. Dus dan vees ik de vijsjes vast. Toen ik deze kantelde op zijn pootjes. dan begon ie te hangen door zijn gewicht he. Dus ik denk dat deze wel goed zit op zijn expansie slot?

Verwijderd

Jepp01 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:36:
En ja toen ik ze monteerde lag de case plat. Ik stak de kaart in de slot. En dan stond de kaart nog recht. Dus dan vees ik de vijsjes vast. Toen ik deze kantelde op zijn pootjes. dan begon ie te hangen door zijn gewicht he. Dus ik denk dat deze wel goed zit op zijn expansie slot?
Ja, als je de kaart er zonder veel wrikken en zonder rare vormen of geluiden in het moederbord hebt gekregen is de kans klein dat het het verkeerde slot is.

• Jepp01
Ik ken niet zo veel van dat ophangen en ben hier ook wat bang van. (scheeftrekken, statische elektriciteit)
Stel dat ik het gewoon zo laat, kan dit dan veel kwaad?

En als ik mijn case transporteer leg ik hem gewoon weer plat en kan er ook weer niks gebeuren toch?

[ Voor 66% gewijzigd door Jepp01 op 28-02-2015 22:41 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ja en nee.

Waar gaat hete lucht heen?

• Jepp01
Thomg schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:43:
Ja en nee.

Waar gaat hete lucht heen?
Geen idee. Naar achteren toe zeker?

Wat ik mss wel kan doen is hem ophangen met behulp van mijn PCI kabeltje?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Jepp01 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:44:
[...]

Geen idee. Naar achteren toe zeker?

Wat ik mss wel kan doen is hem ophangen met behulp van mijn PCI kabeltje?
Nee, ik bedoel meer van "vul in", hitte lucht stijgt. Als je hem op z'n kant legt werkt dat niet meer, zonder degelijke airflow ga je een verschil zien in temperatuur.

Daar heb je een PCI-E riser voor nodig.

Maar waarom probeer je niet de ideeën die wij voorgesteld hebben?

• Jepp01
Thomg schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:46:
[...]

Nee, ik bedoel meer van "vul in", hitte lucht stijgt. Als je hem op z'n kant legt werkt dat niet meer, zonder degelijke airflow ga je een verschil zien in temperatuur.

Daar heb je een PCI-E riser voor nodig.

Maar waarom probeer je niet de ideeën die wij voorgesteld hebben?
Heb momenteel geen visdraad. :) En katoendraad vertrouw ik niet. Dat stokje eronder steken lijkt me een beetje hopeloos om te mislukken;

Sorry ik bedoelde die kabel die de GTX verbind met de PSU. Die kan ik connecteren en dan via een spanbandje hoger hangen? zodat de deze kabel de gpu ophoud (lift?)...

En bij transport leg ik hem plat. Nadien terug recht. Maar ik las dat het enkel kwaad kan bij transport als hij hangt.

mvg

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ja en nee, in theorie zou het moeten kunnen, maar mijn gevoel zegt doe maar niet aangezien er zo'n 150W doorgaat.

• pwillemske
  • Niet online
En een tie ripje?? Zie je amper, geleid geen stroom etc etc. en is sterk. Ook makkelijk aan te brengen!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Jepp01
Thomg schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:56:
Ja en nee, in theorie zou het moeten kunnen, maar mijn gevoel zegt doe maar niet aangezien er zo'n 150W doorgaat.
OK das veel, ofja genoeg. En een ketting van spanbandjes? dat werkt ook? want heb echt geen visdraad voorlopig :)
pwillemske schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:58:
En een tie ripje?? Zie je amper, geleid geen stroom etc etc. en is sterk. Ook makkelijk aan te brengen!
uw idee :)

[ Voor 26% gewijzigd door Jepp01 op 28-02-2015 23:04 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

pwillemske schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:58:
Alleen zijn tie-ripjes niet zo lang en wel vrij zichtbaar.

• Jepp01
Thomg schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:07:
[...]

Alleen zijn tie-ripjes niet zo lang en wel vrij zichtbaar.
tie ripje gecombineerd met katoen draaad. Zo is het geisoleerd van statische lading? Ik heb een gesloten case dus zoveel kan het niet kwaad.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Jepp01 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:10:
[...]

tie ripje gecombineerd met katoen draaad. Zo is het geisoleerd van statische lading? Ik heb een gesloten case dus zoveel kan het niet kwaad.
't Is ver gezocht, maar dat zou kunnen werken :p

• Jepp01
Thomg schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:11:
[...]

't Is ver gezocht, maar dat zou kunnen werken :p
hah, niemand in mijn familie vist. En wil niet echt visdraad kopen voor deze 1ne keer. :). Vind ik wat overdreven kost :)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Jepp01 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:12:
[...]

hah, niemand in mijn familie vist. En wil niet echt visdraad kopen voor deze 1ne keer. :). Vind ik wat overdreven kost :)
Hu? Sinds wanneer is visdraad zo duur dan?

• Jepp01
Thomg schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:13:
[...]

Hu? Sinds wanneer is visdraad zo duur dan?
Geen idee. Ik vertrek wel op erasmus maandag. Dus geen idee waar ik dit nog haal :). Misschien koop ik het wel daar (duitsland) en laat ik hem voorlopig nog hangen.
Pagina: 1