Ext harde schijf aan router benaderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08-2023
Hallo,

Het lukt me maar niet om op mijn ipad air de harde schijf die aan mijn router hangt als netwerklocatie toe te voegen. Ik probeer dit met infuse en met xbmc, maar beiden lukt niet.

Ik kan wel met Infuse een filmbestand downloaden als ik het directe pad + bestandstandsnaam opgeef. Met Xbmc lukt dit niet. Ik wil dus graag in Infuse en Xbmc een source toevoegen.

Ik heb al vanalles geprobeerd. Ik heb ook veel gegoogled, maar ik kom er niet uit hoe ik de source moet toevoegen in Infuse of Xbmc.

Wie o wie kan mij helpen? Of een link geven waar het staat"

De router is een Netgear WNDR3700

Alvast bedankt

Mix

[ Voor 25% gewijzigd door Mixie op 01-03-2015 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
Wat jij wil doen kan niet. Om de inhoud van je HDD aan de router te openen en af te spelen heb je een computer nodig. De iPad heeft geen Finder (Verkenner) functie en kan dit daarom niet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie
Ja, maar xbmc heeft wel bestandsbeheer aan boord, dus die ziet wel de inhoud van de ipad en andere shares.
Het gaat er om dat ik de inhoud van die harde schijf niet kan zien, omdat ik waarschijnlijk niet op de juiste manier de source toevoeg in Infuse of xbmc.
Het gaat trouwens om om vanaf buitenshuis die share te benaderen.
Dlna werkt alleen binnenshuis, maar via http of smb zou het moeten kunnen.

Het enige wat lukt op dit moment is om de harde schijf via ftp bereikbaar te maken. Als
Ik dan in Infuse or xbmc een ftp source toevoeg, kan ik de inhoud wel zien en de films dan van daaruit afspelen.
Maar volgens mij is ftp daar niet voor bedoeld en moet het eigenlijk via http of smb.

[ Voor 11% gewijzigd door Mixie op 01-03-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:32

talin

ES-MA

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Volkan1984 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 06:59:
Wat jij wil doen kan niet. Om de inhoud van je HDD aan de router te openen en af te spelen heb je een computer nodig. De iPad heeft geen Finder (Verkenner) functie en kan dit daarom niet uitvoeren.
Infuse kan dit prima. Ik kan rechtstreeks vanaf de iPad door de films browsen op mijn synology NAS.

Waarschijnlijk moet je UPnP aanzetten op je router.

-edit- ik heb niet goed gelezen. De HDD hangt via USB aan je router begrijp ik.

[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 02-03-2015 14:10 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie
UPnP staat wel aan en de harde schijf hang idd via usb aan de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Het is wat omslachtig en vraag me af of dit ook voor de iPad kan. Zie hier een uitleg: http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=50590
Er wordt ook vermeld dat de data overdracht niet heel snel is, en als je buitenshuis aan de gang wil is glasvezel up 20 Mbps al snel wenselijk.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie
Ftp lukt ook wel, maar samba en http nog niet helaas.
Al die links heb ik wel gezien, het brengt me niet verder.

Ik ben niet zo'n netwerk mannetje, dus zal nog wel even lastig blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
als ik hier op in mag haken, ik heb een soort gelijk probleem ik kan via verkenner de hdd aan mn router benaderen maar er niet direct naar toeschrijven (D-link dir 868l). het gaat wel als je via de router zn eigen webinterface doet, maar dat werkt niet lekker (en gaat erg traag om de 1 of andere reden).

weet iemand wat ik fout doe ?

ontopic: als het goed is moet je probleemloos een source locatie kunnen opgeven, dus zonder ook de bestandnaam van hoe je het nu doet. kijk ander af op http://www.tvaddons.ag/fusion-installer-kodi/ soort gelijke manier zou het moeten lukken ?
wat je ook zou kunnen doen is alles even aan en uit doen, de router en ipad etc. (heel dom misschien maar je weet maar nooit).

[ Voor 35% gewijzigd door fuqua op 04-03-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Op de kb.netgear wordt ook alleen over \\readyshare benaderen op local niveau gesproken.
Ik heb ook zo'n wndr3700 gehad maar weet ff niet meer of je ook iets van remote access kon aanzetten
om je shares te benaderen.
Bij mijn huidige dlink dir-857 kan dit wel. "Enable HTTPS Storage Remote Access" en daarbij kan je dan nog een user toevoegen en permissies geven (hele schijf of alleen bepaalde map).
Vervolgens kan ik met SharePort (dlink app) ook buitenshuis audio/video afspelen. Foto's en documenten ophalen of uploaden naar huis..

Snuffel is in de advanced settings van de wndr3700
Oh, en remote access is echt je voor en achterdeur hè. Zet er een goed slot op.. :-)

[ Voor 18% gewijzigd door GerardVanAfoort op 04-03-2015 16:12 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

fuqua schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:59:
als ik hier op in mag haken, ik heb een soort gelijk probleem ik kan via verkenner de hdd aan mn router benaderen maar er niet direct naar toeschrijven (D-link dir 868l). het gaat wel als je via de router zn eigen webinterface doet, maar dat werkt niet lekker (en gaat erg traag om de 1 of andere reden).

weet iemand wat ik fout doe?
Mijn ervaring is dat als je in setup/media server enable media server aanvinkt en op deze manier je dlink dir via netwerk als file server opent het uploaden beter gaat. Alhoewel met grote bestanden er soms een error of timeout optreedt.

NRG

Pagina: 1