Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

whatsapp in ifttt

Pagina: 1
Acties:

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-11 18:51
Ik ben nu al een half uurtje aan t zoeken en googlen, maar het lijkt gewoon niet mogelijk om whatsapp in ifttt te verwerken?

Ik wil dat me kleurige philips hue lampje groen knippert als er een whatsappje binnenkomt. Dit moet volgens mij gewoon mogelijk zijn. Het is me echt volstrekt onduidelijk waarom whatsapp niet gewoon tot de standaardtriggers behoort.

Heeft iemand enig idee?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Check dit filmpje. Daaronder staat het volgende:
Combination of Tasker and a PHP gateway to show notifications on my Philips HUE setup.

Gmail: blinks red
Whatsapp: blinks green
Facebook: blinks blue
SMS: blinks yellow
Incomming call: blinks purple
Low battery: blinks orange
Incomming rain: blinks aqua
Ook wordt er gelinkt naar een Philips Hue community

Verder nog dit nieuwsbericht van Tweakers nieuws: Philips werkt aan iOS-app om Hue-lampen vanuit notificatiecentrum te bedienen. Daaronder staat dit in de reacties:
Het is inderdaad prijzig, al zijn led lampen sowieso al duur. Je kan overigens ook living colors lampen (gen 2) koppelen aan je bridge. Ik heb er nu 5 lampen en 2 lightstrips en het is erg gemakkelijk. Ideaal is ook dat er een Hue plugin is voor Tasker, niet alleen bedien ik de lampen vanuit een widget. Ben ik bv thuis en krijg een bericht (sms/whatsapp/viber) gaat een lamp kort knipperen als die aanstaat. En met de auto-voice plugin voor Tasker, bedien ik de lampen ook met mn stem.
Lukt het hiermee?

OK, geen IFTTT, maar wel met Tasker. Gaat het je perse om het programma/de app, of om de functie? In dat laatste geval, is het dus prima mogelijk om Whatsapp en Hue te koppelen.

[ Voor 51% gewijzigd door Jorgen op 28-02-2015 23:07 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-11 18:51
mja ik ben nog steeds zeer verbaasd dat whatsapp niet gewoon in ifttt zit.. Whatsapp is volgens mij de meest gebruikte messenger in europa en die zit er niet in, maar wel allerlei programmatjes waar ik nog nooit van gehoord heb.

Iig, moet maar een keertje gaan uitzoeken hoe dat vervelende tasker werkt dan..