Beste,
even wat informatie over de opstelling
Telenet Modem/Router -> Eigen Router (ik heb graag wat controle over mijn eigen netwerk)
Achter de eigen router hangen
- 1 PC met ethernet kabel
- 1 NAS met ethernet kabel
- 1 Netgear 4Poort Switch 10/100mBit
- 1 LevelOne 16Poort 10/100/1000mBit Switch
Op de switchen zitten
- Netgear switch zitten:
- Laptop
- Printer
Op de LevelOne switch zitten:
- PS3
- Desktop
- Linksys Wrt54G om wifi bereik te vergroten
Wireless zitten er:
- 3 Tablets
- 6Smartphones
- 2 Laptops
De eigen router gaat nooit langer dan een jaar mee, dit is nu al zeker 6a7 jaar bezig
Een aantal keer ben ik terug geweest naar de winkel en een nieuwe gekregen. Een aantal keer heb ik gewoon een nieuwe gekocht vanaf ik problemen merk.
Ik heb al verschillende merken/types gehad
- Linksys Wrt54G (deze gebruik ik nog als uitbreiding maar moet ik bijna elke maand eens zonder spanning zetten omdat hij dan niet meer werkt)
De problemen beginnen meestal na bijna een jaar , geen internet meer -> Reset OK en terug goed voor 1 maand maar werd altijd maar erger.
Deze heb ik ooit teruggedaan naar de winkel maar na 1 maand begonnen de problemen terug
- D-link DIR615 Bij deze was opeens geen verbinding met ethernetkabel meer, wireless werkte prima
Instellingen waren goed, verschillende keren naar fabrieksinstellingen gezet maar niks werkte
- D-link DIR655 Aankoopdatum 19/12/12 Ook hierbij na een jaar ongeveer geen wifi meer mogelijk
Na een reset werkte hij terug voor een tijdje maar werd altijd maar erger.
-Netgear WNDR4300 van Aankoopdatum 14/04/2014
Ik denk dat de problemen met deze gaan beginnen, het wifi bereik is de laatste weken sterk achteruitgegaan zelfs van 4 meter ver met een houten muur tussen bijna geen bereik meer
Deze zend 2 signalen uit 2.4gHz en 5Ghz , deze vind ik terug als 2 verschillende access point
het is de 2.4Ghz die sinds kort enorm verzwakt is, in de meeste gevallen kan ik er zelfs niet mee verbinden, terwijl de 5Ghz nog goed werkt.
Ik hoor bij anderen nooit dat hun router defect is? Misschien na 4 a 5 jaar ofzo?
Ik heb al vannalles geprobeerd/gecontrolleerd
- Kabels getest met zo'n tester.
- Spanning gemeten +- 230v (blijft constant)
- Er is aarding aanwezig en Differentieelschakkelaars.
Ik ben het gewoon beu dat deze telkens kapot is, wat kan de oorzaak zijn? iemand een idee?
even wat informatie over de opstelling
Telenet Modem/Router -> Eigen Router (ik heb graag wat controle over mijn eigen netwerk)
Achter de eigen router hangen
- 1 PC met ethernet kabel
- 1 NAS met ethernet kabel
- 1 Netgear 4Poort Switch 10/100mBit
- 1 LevelOne 16Poort 10/100/1000mBit Switch
Op de switchen zitten
- Netgear switch zitten:
- Laptop
- Printer
Op de LevelOne switch zitten:
- PS3
- Desktop
- Linksys Wrt54G om wifi bereik te vergroten
Wireless zitten er:
- 3 Tablets
- 6Smartphones
- 2 Laptops
De eigen router gaat nooit langer dan een jaar mee, dit is nu al zeker 6a7 jaar bezig
Een aantal keer ben ik terug geweest naar de winkel en een nieuwe gekregen. Een aantal keer heb ik gewoon een nieuwe gekocht vanaf ik problemen merk.
Ik heb al verschillende merken/types gehad
- Linksys Wrt54G (deze gebruik ik nog als uitbreiding maar moet ik bijna elke maand eens zonder spanning zetten omdat hij dan niet meer werkt)
De problemen beginnen meestal na bijna een jaar , geen internet meer -> Reset OK en terug goed voor 1 maand maar werd altijd maar erger.
Deze heb ik ooit teruggedaan naar de winkel maar na 1 maand begonnen de problemen terug
- D-link DIR615 Bij deze was opeens geen verbinding met ethernetkabel meer, wireless werkte prima
Instellingen waren goed, verschillende keren naar fabrieksinstellingen gezet maar niks werkte
- D-link DIR655 Aankoopdatum 19/12/12 Ook hierbij na een jaar ongeveer geen wifi meer mogelijk
Na een reset werkte hij terug voor een tijdje maar werd altijd maar erger.
-Netgear WNDR4300 van Aankoopdatum 14/04/2014
Ik denk dat de problemen met deze gaan beginnen, het wifi bereik is de laatste weken sterk achteruitgegaan zelfs van 4 meter ver met een houten muur tussen bijna geen bereik meer
Deze zend 2 signalen uit 2.4gHz en 5Ghz , deze vind ik terug als 2 verschillende access point
het is de 2.4Ghz die sinds kort enorm verzwakt is, in de meeste gevallen kan ik er zelfs niet mee verbinden, terwijl de 5Ghz nog goed werkt.
Ik hoor bij anderen nooit dat hun router defect is? Misschien na 4 a 5 jaar ofzo?
Ik heb al vannalles geprobeerd/gecontrolleerd
- Kabels getest met zo'n tester.
- Spanning gemeten +- 230v (blijft constant)
- Er is aarding aanwezig en Differentieelschakkelaars.
Ik ben het gewoon beu dat deze telkens kapot is, wat kan de oorzaak zijn? iemand een idee?