Router gaan nooit langer dan een jaar mee :$

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denhondt
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07 22:16
Beste,

even wat informatie over de opstelling

Telenet Modem/Router -> Eigen Router (ik heb graag wat controle over mijn eigen netwerk)

Achter de eigen router hangen
- 1 PC met ethernet kabel
- 1 NAS met ethernet kabel
- 1 Netgear 4Poort Switch 10/100mBit
- 1 LevelOne 16Poort 10/100/1000mBit Switch

Op de switchen zitten
- Netgear switch zitten:
- Laptop
- Printer

Op de LevelOne switch zitten:
- PS3
- Desktop
- Linksys Wrt54G om wifi bereik te vergroten

Wireless zitten er:
- 3 Tablets
- 6Smartphones
- 2 Laptops

De eigen router gaat nooit langer dan een jaar mee, dit is nu al zeker 6a7 jaar bezig
Een aantal keer ben ik terug geweest naar de winkel en een nieuwe gekregen. Een aantal keer heb ik gewoon een nieuwe gekocht vanaf ik problemen merk.

Ik heb al verschillende merken/types gehad
- Linksys Wrt54G (deze gebruik ik nog als uitbreiding maar moet ik bijna elke maand eens zonder spanning zetten omdat hij dan niet meer werkt)
De problemen beginnen meestal na bijna een jaar , geen internet meer -> Reset OK en terug goed voor 1 maand maar werd altijd maar erger.
Deze heb ik ooit teruggedaan naar de winkel maar na 1 maand begonnen de problemen terug

- D-link DIR615 Bij deze was opeens geen verbinding met ethernetkabel meer, wireless werkte prima
Instellingen waren goed, verschillende keren naar fabrieksinstellingen gezet maar niks werkte

- D-link DIR655 Aankoopdatum 19/12/12 Ook hierbij na een jaar ongeveer geen wifi meer mogelijk
Na een reset werkte hij terug voor een tijdje maar werd altijd maar erger.

-Netgear WNDR4300 van Aankoopdatum 14/04/2014
Ik denk dat de problemen met deze gaan beginnen, het wifi bereik is de laatste weken sterk achteruitgegaan zelfs van 4 meter ver met een houten muur tussen bijna geen bereik meer
Deze zend 2 signalen uit 2.4gHz en 5Ghz , deze vind ik terug als 2 verschillende access point
het is de 2.4Ghz die sinds kort enorm verzwakt is, in de meeste gevallen kan ik er zelfs niet mee verbinden, terwijl de 5Ghz nog goed werkt.

Ik hoor bij anderen nooit dat hun router defect is? Misschien na 4 a 5 jaar ofzo?

Ik heb al vannalles geprobeerd/gecontrolleerd
- Kabels getest met zo'n tester.
- Spanning gemeten +- 230v (blijft constant)
- Er is aarding aanwezig en Differentieelschakkelaars.

Ik ben het gewoon beu dat deze telkens kapot is, wat kan de oorzaak zijn? iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je koopt steeds goedkope rommel. Dat moet je natuurlijk niet doen als je wil dat het mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 12:22
De beste router die ik ooit gehad heb is ook de duurste die ik ooit gehad heb. Een apple airport extreme. En dat zonder dat ik verder iets van apple heb behalve een iphone en een ipad. Enige nadeel is het gebrek aan uPNP (wel nat-pmp) maar dat ding is niet te breken.

[ Voor 7% gewijzigd door Willaaam op 28-02-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Routers zouden niet defect moeten gaan. Wordt het heet in de kast waar die spullen staan? Je zegt dat je spanning constant blijft, maar is dat ook nog zo wanneer een elektrisch fornuis, wasmachine, strijkijzer en dergelijke aan slaan?

[ Voor 44% gewijzigd door 461943 op 28-02-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denhondt
461943 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:10:
Routers zouden niet defect moeten gaan. Wordt het heet in de kast waar die spullen staan? Je zegt dat je spanning constant blijft, maar is dat ook nog zo wanneer een elektrisch fornuis, wasmachine, strijkijzer en dergelijke aan slaan?
Deze hangen tegen de muur achter een gordijntje
Het is er eigelijk vrij fris +- 15 Graden
Enkel in de zomer zal het er wat warmer worden maar niet overdreven warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Misschien dat een van de apparaten op ethernet kapot is en ongewenst spanning zet op de routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je praat veel over je wifibereik, maar je Telenetmodem zendt ook al twee wifisignalen uit. Misschien is het gewoon een beetje druk (je hebt er zelf dan al 3, die van de buren komen er ook nog bij).

Die WRT54G is antiek, dat die af en toe gereset moet worden lijkt me niet abnormaal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denhondt
Soldaatje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:15:
Misschien dat een van de apparaten op ethernet kapot is en ongewenst spanning zet op de routers?
Alle Toestellen op ethernet zijn vrij recent, De problemen waren al aanwezig voor deze er waren
De enige oude is een Desktop PC van +12 jaar oud maar deze is sinds enkele maanden weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 08:19
Flash er DDWRT of OpenWRT op. Dat geeft al wat meer mogelijkheden, en werkt prima. Mocht je dan alsnog problemen hebben die met een reboot opgelost zijn, dan kan je dat ding automatisch wekelijks of dagelijks op een bepaald moment laten resetten. Heb ik nu ook ingesteld staan, en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik heb eigenlijk dezelfde ervaring. Het spul wordt hier intensief gebruikt en in het begin gaat het altijd goed, maar na een anderhalf-twee jaar krijgen we steeds meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Achter het gordijn in de zon, zonder ventilatie kan het vrij warm worden in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik denk dat de problemen met deze gaan beginnen, het wifi bereik is de laatste weken sterk achteruitgegaan zelfs van 4 meter ver met een houten muur tussen bijna geen bereik meer
Houten wanden en gips wanden zijn perfecte signaal blockers.....
Achter het gordijn in de zon, zonder ventilatie kan het vrij warm worden in de zomer.
Temperatuur in modem is vele malen hoger dan de omgevingstemperatuur, dus kan fataal worden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 22:27
2 routers, als je op beide de wifi aanlaat dan storen ze elkaar, dus 1 van de 2 uitzetten.

Temperatuur zou ik wel kontroleren, want elktronica gaat defect bij teveel warmte.(in de zomer of zon op router).

Heb je gekeken voor updates voor je router, dit moet je nu zelf bijhouden omdat je een eigen router hebt, dit is voor storungen, maar nog belangrijker is security.

Je kunt nog proberen om een andere voeding, als je die hebt liggen, te proberen, misschien is daar iets mee.

Kijk of het ligt aan bepaalde hardware(dus 1 van je apparaten), die misschien iets doet naar je router tav van je storingen, misschien met torrent teveel verbindingen maken(stel de maximale verbindingen in).
Test eens met minder apparaten.

Bij veel connecties naar je router met veel hardware, dit belast je router(meestal zit er maar een kleine cpu in, zet extra filter in de router uit, dus niet de firewall uitzetten), koop een duurdere/betere, die je uit een test haalt, http://www.smallnetbuilder.com/. Kontroleer ook dat je later misschien DDWRT of OpenWRT erop kunt zetten.

Als geld niks uitmaakt, maak een pfsense router van een pc, heb ik zelf ook gedaan, met een gigayte moederbord met 2 netwerkaansluitingen, en zonder ventilator op de cpu.
Deze lijkt erop, pricewatch: Gigabyte GA-C1037UN-EU

[ Voor 20% gewijzigd door jan99999 op 28-02-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:15
Modem in bridge modem.
Koop een Ubiquiti Edgerouter en hang er 1 of meerdere Unifi acces points aan vast.
Ben je klaar voor 200-250 euro en je hoeft nooit meer te resetten.

Je hebt dan een kleinzakelijke oplossing die een gemiddelde torrent client met 2 vingers in zijn neus routeert.

[ Voor 31% gewijzigd door andy88 op 28-02-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37

lier

MikroTik nerd

Je zegt dat je router niet langer mee gaat maar het enige probleem (dat ik lees) is dat je WiFi problemen hebt (afgezien van de 615). Verder geef je niet echt veel (relevante) informatie, maar een lijstje van vragen die je misschien kan beantwoorden:

- hoe heb je WiFi ingesteld (bij voorkeur WPA2/AES, vrij kanaal 1,6 of 11 en 20MHz bandbreedte voor de 2,4 GHz band)?
- is alles N-only wat verbinding maakt?
- kan je eens een scan met inSSIDer home maken om te (laten) zien hoeveel draadloze netwerken er zijn en op welke kanalen die allemaal uitzenden?
- wat heb je zelf gedaan om het probleem te verhelpen (behalve een nieuwe router kopen)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19
jan99999 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:48:
Je kunt nog proberen om een andere voeding, als je die hebt liggen, te proberen, misschien is daar iets mee.
Goedkopere lichte voedingen hebben zeker bij langdurige belasting ook hier de neiging om ineens stuk te gaan. vervangen van een voeding kan zeker soelaas bieden. Warmte kan in een voedingsblok eigenlijk geen kant op,..

Ik lees dat je wel de 230v gemeten hebt. heb je ook de uitgangsspanning van je adapter kunnen meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denhondt
Wifi staat overal aan, de Telenet router en de eigen router staan wel vrij dicht bij elkaar

De linksys staat er 15 - 20 meter van

+ in de omgeving vind ik soms meer dan 15 acces points

Routers hebben laatste updates

Gebruik niet zo vaak torrents, problemen doen zich op andere momenten voor.

Wireless instellingen

Netgear
2.4Ghz Channel stond op 1 (nu op auto gezet)
WPA-PSK[TKIP] + WPA2-PSK[AES]

5Ghz Channel 44
WPA2-PSK[AES]

Heb wifi analyzer op mijn gsm staan
Hier het bestandje

De hoofdrouter is de IR001_Thuisnetwerk
linksys-tuin is de uitbreiding

Ik stond ongeveer tussen beide routers +- 8 meter van elk bij de linksys zonder muren tussen
en bij IR001_Thuisnetwerk 2 muren tussen

Ik heb de kabels een nagekeken, met zo'n tester

Ook had ik enkele kabels met afscherming/stekker met melalen omhulseltje(had ergens gelezen deze beter niet te gebruiken) en heb deze vervangen door kabels zonder afscherming.
Pagina: 1