• ch85
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-08-2024
beste tweakers,

ik wou het bios passwoord verwijderen, en na in de bios een blanco passwoord in te geven gaf hij de boodschap password cleared of iets dergelijks.
daarna terug opgestart en nu verschijnt nog altijd 'enter password' (voor alle duidelijkheid zonder dit passwoord start de pc niet op)
het oude passwoord werkt niet meer en het gewoon open laten en dan enter werkt ook niet.
please kill me 8)7

ik heb al verschillende 'backdoor passwords' geprobeerd maar dit haalt precies niets uit.
heb de cmos battery eral uit gehaald, een nachtje eruit gelaten, ook dit levert niets op.
de 'jumper methode' vind ik wat riskant omdat ik deze niet meteen met zekerheid kan vinden.(handleiding is zeer algemeen)
en als ik ook dat om zeep help zijn we nog verder van huis..

moederbord is een gigabyte GA-Z87X-D3H

iemand die hulp kan bieden??

alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door ch85 op 28-02-2015 13:22 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Wat heb je als blanco password ingegeven?

• ch85
gewoon niets, open gelaten

• jan99999
Probeer eens met 1 of meerdere lege spaties.

• ch85
allemaal al geprobeerd...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Er zitten 2 pinnetjes op het moederbord, die moet je verbinden zodat ze kortsluiting maken met een schroevendraaier of de bijgeleverde jumper.

PC wel van de stroom af! Altijd is het einde moederbord

[ Voor 17% gewijzigd door Brilsmurfffje op 28-02-2015 13:41 ]

• ch85
idd heb ik ook al gelezen, het probleem is dat er wel meer 2pinnetjes zijn op het mobo, en ik ben niet zeker dewelke.
heb al online gezocht naar fotos ed, ook in de manual weinig informatie.
maw wil niets kapot doen door bv de verkeerde handeling te doen..

[ Voor 3% gewijzigd door ch85 op 28-02-2015 13:43 ]

• jan99999
Je hebt op 2 plaatsen wachtwoorden, heb je beide geprobeert.
1 om pc te starten.
2 om naar bios te gaan.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:07
Begin te twijfelen of het wel een bios wachtwoord is zoals je zegt, en niet een start-up wachtwoord ( ben de officele naam even kwijt ). Het bios wachtwoord moet ingevuld worden om in de bios te komen, zoon start up wachtwoord zal ingevuld moeten worden om windows te starten.

Lees ik de post verkeerd of gaat het niet om een wachtwoord om in de bios te komen ?

Verder dat over de jumpers, het is een van de eerste praktijk opdrachten die ik heb gehad op school, het stelt niks voor. Het is alleen even het goede kopje vinden en deze met een tangetje er op zetten en afhalen. Hier staat genoeg guides voor op internet.

Laat even weten welk wachtwoord het omgaat.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 16:54
Gaan we er trouwens van uit dat dit jouw eigen PC is en jij ook rechtmatig toegang hebt tot deze pc?

• ch85
het is wel degelijk het 'power-on' passwoord ( als het zo noemt teminste)
het is het eerste wat er op het sherm komt na het indrukken van de power knop.
voor de bios in te kunnen was er geen passwoord vereist.
(in de bios kon je kiezen tussen system en setup password dacht ik)

de handleiding heb ik hier liggen maar vind deze wat vaag betreft de locatie.

en ja, je mag er wel degelijk vanuit gaan dat dit mijn pc is!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:07
Lumics schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:53:
Gaan we er trouwens van uit dat dit jouw eigen PC is en jij ook rechtmatig toegang hebt tot deze pc?
Punt ook even overwogen, maar als iemand zoveel moeite doet en het makkelijker vind om hier te posten dan een van de 10000methodes op het internet te proberen, en vervolgens ook nog zegt dat hij twijfelt over het loshalen van de jumper, wat verweg de makkelijkste methode is wil ik best even verder helpen. :*)

Als het niet ligitiem is, komt er vanzelf een modje/adje die dit in twijfel gaat trekken en die zal het topic dan ook sluiten. Tot die tijd is het alleen advies vragen en zie ik niet wat er mis mee is.

[ Voor 0% gewijzigd door Gillded op 28-02-2015 13:57 . Reden: naamchange ]

• ch85
begrijp ik, maar ik heb de batterij al proberen verwijderen enz (zie eerste post)
ik zit nu op de pc van men ouders, via de smartphone zoeken is vrij frustrerend.

als je trouwens gaat kijken naar eerdere berichten van mij zul je ziuen dat ik ook hier om raad heb gevraagd om mijn huidige pc samen te stellen ;)

ik wil gewoon niets kapotmaken en een nieuw mobo moeten kopen!

• Nielson
  • Laatst online: 21:03
ch85 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:59:
begrijp ik, maar ik heb de batterij al proberen verwijderen enz (zie eerste post)
Heb je hierbij ook de stroomkabel losgekoppeld? Anders heeft die actie geen nut.
ik wil gewoon niets kapotmaken en een nieuw mobo moeten kopen!
Met een cmos reset maak je echt je mobo niet kapot, gewoon de stroomkabel loskoppelen, powerknop even indrukken om restspanning te verwijderen en de twee pinnetjes even overbruggen met een schroevendraaier. Als je hierna je pc weer aanzet zul je waarschijnlijk een cmos melding krijgen, hierbij kun je meteen naar de bios gaan, eventuele instellingen aanpassen, deze opslaan en je kunt weer verder.

• ch85
als ik iets probeer binnenin de pc, ontkoppel ik telkens alles stroom,hdmi, scherm, muis enz.
of bedoel je miss een inwendige stroomkabel binnenin de kast zelf?
miss dat het daardoor niet lukt met de batterij?

wat betreft de pinnetjes, ik zie wel in de buurt van de cmos batterij 2 pinnetjes staan, maar nogmaals ik ben niet echt zeker ofdit wel de juiste zijn...

als ik het goed versta moet je deze dus met een schroevedraaier beide tegelijk aanraken?
enkele seconden volstaat of?

mvg

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ch85 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 18:42:
als ik iets probeer binnenin de pc, ontkoppel ik telkens alles stroom,hdmi, scherm, muis enz.
of bedoel je miss een inwendige stroomkabel binnenin de kast zelf?
miss dat het daardoor niet lukt met de batterij?

wat betreft de pinnetjes, ik zie wel in de buurt van de cmos batterij 2 pinnetjes staan, maar nogmaals ik ben niet echt zeker ofdit wel de juiste zijn...

als ik het goed versta moet je deze dus met een schroevedraaier beide tegelijk aanraken?
enkele seconden volstaat of?

mvg
Antwoord staat in de link

• ch85
ok maar stel dat ik nu verkeerde pinnetjes aanraak kan dit geen kwaad dan?

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-01 18:14
1-8 Internal Connectors

https://www.atoz.com.mt/products/pdf/GGTGAZ87XD3H.pdf

De twee pinnetjes boven je connectors voor power sw reset hd led enz

[ Voor 30% gewijzigd door binbero op 28-02-2015 18:57 ]

• ch85
oef het is gelukt.

bedankt voor de hulp!

• ch85
ik had nog een vraag maar weet niet goed waar ik dit moet posten:

om een lang verhaal kort te maken ik moet de firmware van mijn ssd updaten omdat deze problemen vertoont.(moest voor de update dus het bios passwoord verwijderen zie vorige post)
er is mij aangeraden om dit op een andere computer te doen om te garanderen dat de update niet faalt en zo de ssd beschadigd/onbruikbaar word.

ssd uit huidige pc nemen ->installeren in oude pc dat moet nog wel lukken denk ik.
maar op de ssd staat ook mijn os (win7), en op de oude staat xp
is het gewoon een kwestie van de ssd in de oude pc te steken, opstarten en vervolgens de ssd updaten of komt hier meer bij kijken?

alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je dat op een andere PC moeten doen? Als je huidige toch stabiel draait heb je toch net zoveel risico als in een ander systeem lijkt me?

• ch85
men huidige draait momenteel niet echt stabiel, daarmee..

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10-2025
Andere pc is ook je 'nieuwe' pc opstarten met een livecd/usb.Het gaat erom dat de ssd niet in gebruik is.
Je kan niet windows opstarten op ssd en dan de ssd updaten.
Welke ssd heb je?
Waarschijnlijk heeft de fabrikant wel tooltje om een cd/usb te maken.
Dan moet je daarvan opstarten, en wijst het zich vanzelf.
Zorg wel voor een backup ook al is de kans dat het fout gaat klein, je hebt wel garantie op de schijf maar niet op de data.
Pagina: 1