Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 659638

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb al vaak een tijdje rond gekeken en leek me nu wel leuk om me is in te schrijven. Ik ben Dennis ben 27 jaar oud en kom uit Drenthe.

Maand geleden heb ik een Samsung UE40HU6900 UHD gekocht. In het begin was het prima maar toen ik films ging kijken die erg snel gingen of games die erg snel gaan merkte ik ongelofelijk veel Motion Blur (misschien ook niet gek als een tv Ultra HD aankan en maar 200Hz heeft).

Dit werd zo vervelend dat ik ook naar deze site ben gegaan om te kijken of meerdere mensen dit hadden. Nou veel mensen hadden dit ook dus toen maar besloten de tv met 100 euro verlies te verkopen (was 1 dag te laat dat ik kon omruilen).

Vrijdag ben ik naar een andere zaak gegaan en heb toen besloten nog geen 4k ultra HD tv te kopen maar gewoon een leuke Full HD. Ik vind het opzich een mooi scherm en totaal geen last van motion blur hoe snel het beeld ook gaat, dus dat is perfect. Alleen las ik dat er betere instellingen zijn voor beeldkwaliteit. Nu vraag ik me af of iemand die misschien met me kan delen? Ik heb deze al wel geprobeerd: https://www.avforums.com/...ed-best-settings.1884399/
Maar dat vond ik niks...

De consumentenbond heeft ook goeie instellingen hoorde ik maar daar kan ik niet bij komen zonder lid te zijn. Dus vandaar de vraag of iemand nog goeie instellingen heeft?

Groetjes Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Anoniem: 659638 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:46:
Maand geleden heb ik een Samsung UE40HU6900 UHD gekocht. In het begin was het prima maar toen ik films ging kijken die erg snel gingen of games die erg snel gaan merkte ik ongelofelijk veel Motion Blur (misschien ook niet gek als een tv Ultra HD aankan en maar 200Hz heeft).
Een paneelfrequentie van 200Hz is het hoogste wat je kunt krijgen in een LCD-televisie. Waar jij het over hebt is de Clear Motion Rate en dat is geen frequentie maar een marketinggetal zodat er geadverteerd kan worden met interessante frequentiecijfers.

In werkelijkheid heeft de Samsung HU6900 een paneelfrequentie van 50Hz wat heel laag is en wat tevens verantwoordelijk is voor de bewegingsonscherpte (Motion Blur) die jij zag. Hierdoor is de televisie dus eigenlijk een budgettelevisie tegen een veel te hoge prijs.

Marketinggewijs is het wel een televisie die goed verkoopt. Keer op keer wordt bewezen dat pixels goed verkopen terwijl het bij deze paneelfrequenties en dit soort formaten absoluut geen toegevoegde waarde heeft.
Alleen las ik dat er betere instellingen zijn voor beeldkwaliteit. Nu vraag ik me af of iemand die misschien met me kan delen? Ik heb deze al wel geprobeerd: https://www.avforums.com/...ed-best-settings.1884399/
Maar dat vond ik niks...
Het overnemen van andermans instellingen zal niet resulteren tot een gekalibreerde televisie. Ieder paneel is anders en dus heeft ieder paneel ook weer andere instellingen nodig. Het overnemen van instellingen kan de beeldkwaliteit ook slechter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 19:58
Het is gewoon een kwestie van uitproberen.
Beeldverbeteraars "uit" is niet per se beter, vaak werkt de laagst mogelijke stand beter.
Veel beeldverbeteraars werken alleen als de bron een externe is (HDMI, composiet, AV).

Als eerste de handleiding downloaden vanaf de website van de Samsung. In de handleiding wordt de werking van de diverse beeldinstellen en /functies beschreven.

Afstellen tv
Gebruik de AVForums Picture Perfect aanwijzingen.
Of gebruik een calibratiedisk. Bijvoorbeeld: AVS HD 709 Calibration Disc

De Samsung H7000 heeft een RGB-modus waardoor je de tv nog iets preciezer kunt afstellen. Je hebt dan geen blauwfilterbrilletje nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door ariekanari op 28-02-2015 16:10 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Final Flash
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-02 19:59
In onderstaande link de beeldinstellingen van de Consumentenbond, mocht je hier geïnteresseerd in zijn.
Je moet een klein beetje naar beneden scrollen > onderdeel Optimale beeldinstellingen (HDMI ingang).

Persoonlijk zou ik voor de beeldmodus Film gaan en dus niet voor Standaard.
Verder zou ik onderstaande aanpassingen doorvoeren:
- Contrast: tussen 80-85
- Helderheid: 45
- Kleursaturatie: 50
- Scherpte: bij HD-bronnen max 10 / bij SD-bronnen max 20
- Beeldformaat: volledig scherm
- Kleurtemperatuur: warm1 of warm2
- Motion plus: aangepast met beide regelaars op 4 / óf de preset mode Clear
- Kleurruimte: auto
- Digital Clean View: uit
- Mpeg Noise Filter: uit
Check ook even of alle Eco-instellingen op UIT staan.
Verder staan de beeldinstellingen naar mijn mening redelijk goed.

Link: http://www.consumentenbon...sultaten-en-specificaties

[ Voor 6% gewijzigd door Final Flash op 02-03-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 659638

Topicstarter
Sorry voor mijn late reactie op mijn eigen post. Super bedankt voor alle tips. Ik ga ze vandaag is uitproberen en kijken hoe ver ik kan komen.

Ik moet zeggen dat ik de setting film nog het mooiste vind op mijn tv maar even kijken of ik het nog beter kan krijgen.