• bambieno
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-12-2025
Hallo iedereen.

Ben hier compleet nieuw en heb een vraag waar ze mij bij zowel Sony support als Telenet niet konden verder helpen.

Korte schets: Ik heb deze week een nieuwe Sony Bravia 60W605B gekocht en een Sony soundbar (model moet ik opzoeken, was 250 euro bij Vandenborre)
Ik sluit alles aan met nieuwe HDMI kabels en een bijgeleverde optische geluidskabel.

- TV naar soundbar -> HDMI (arc) en optische geluidskabel
- TV naar Telenet decoder -> HDMI en COAX
- Soundbar naar (simpele) DVD speler -> HDMI

Nu wil ik uiteraard zo weinig mogelijk afstandsbedieningen gebruiken, dus ik koppel de TV aan de Telenet remote.
(zoals beschreven staat met mode knop; 0003, sony code 1209...)

Wat verwacht ik: als ik de Telenet decoder aanzet, dan gaat de TV automatisch aan en de soundbar ook.
Nu dit heeft een dag gewerkt, maar 's morgens was het plots gedaan en moet ik 3 remotes gebruiken...

Alle instellingen van Bravia Sync staan aan, Telenet CEC opties enzo staan ook aan. Maar het werkt niet.
Ik heb reeds de soundbar en TV een factory reset gegeven maar tevergeefs...

Graag jullie advies!

Alvast bedankt!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 10:19

lasharor

7 december 2004

Heb je andere kabels geprobeerd? Enkele kabels die ik gebruik zouden eigenlijk wel CEC moeten ondersteunen maar werken gewoonweg niet.

• bambieno
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-12-2025
Heb nog geen andere kabels getest, maar het zijn nieuwe die van Telenet uit geleverd worden..

Verwijderd

Beste Bambieno. Hier hetzelfde probleem. Alles werkte perfect via Sony Bravia Sync, maar sinds gisteren werkt het ineens niet meer. Hoe heb jij het uiteindelijk opgelost?