Spotify onder de douche

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvanmarrewijk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 12:34
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben van plan om mijn badkamer te voorzien van speakers en een touchscreen waarmee ik spotify kan bedienen.

Wat betreft de besturing is mijn eerste gedachte om dit te doen met een Raspberry Pi 2 met daarop Android 4.0 geïnstalleerd, nu heb ik nog geen ervaring met deze combinatie dus ik ben benieuw naar jullie ervaring met deze combinatie.
De reden waarom ik de Raspberry 2 wil gebruiken is vanwege mijn nieuwsgierigheid naar dit platform en de HDMI, 3,5mm audio jack output en de Ethernet socket als interfaces.

Om Android en daarmee Spotify te kunnen bedienen zie ik een ~8 inch touch screen voor me, deze dient over een HDMI input (voor de Raspberry 2) en een home- en back button (voor Android) te zijn voorzien. Daarnaast is het natuurlijk wel handig als deze ook nog waterdicht is. Een scherm als deze ben ik nog niet tegen gekomen en daarom mijn vraag of jullie suggesties hebben.

Voorlopig laat ik de boxen en versterker nog even buiten beschouwing, dit omdat hier volgens mij genoeg producten voor te vinden zijn.

Mochten jullie vergelijkbare projecten kennen, of voor een volledig andere setup gaan dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Alvast bedankt!

Roy van Marrewijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb een bluetooth speaker van DealExtreme in de douche, gekoppeld aan mijn telefoon, een playlist met liedjes voor onder de douche, met de speaker kan ik dan bellen en de muziek pauzeren en doorklikken naar het volgende nummer.

Totale kosten? 15 dollar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:23:
Ik heb een bluetooth speaker van DealExtreme in de douche, gekoppeld aan mijn telefoon, een playlist met liedjes voor onder de douche, met de speaker kan ik dan bellen en de muziek pauzeren en doorklikken naar het volgende nummer.

Totale kosten? 15 dollar :)
Hier een soortgelijke situatie. Via AliExpress gekocht:
http://www.aliexpress.com...Phone-Mic/1838858585.html

Soortgelijke via DX:
http://www.dx.com/p/water...-grey-245904#.VPGXSfmG-T8

Redelijk geluid, makkelijk te bedienen, na ontvangst niet opgeladen en kon daar een 10 a 12 douchebeurten mee doen. (Ca. 20-30 minuten per keer) Opladen via USB kabeltje.
Enige nadeel, volume is niet te veranderen met deze unit. (Ik heb deze functie in ieder geval nog niet gevonden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik had in mijn vorige appartement de meterkast naast de douche zitten. Plafond ging ik toch verlagen voor spotjes dus gelijk 2 speakers ingebouwd, kabels door de muur en in de meterkast een versterkertje van €30 en voor de iPhone/iPad van vrouwlief nog een airport express. Playlist aan en douchen maar :)

Touchscreen heb ik toen vanaf gezien ivm weer een stopcontact en vocht tijdens/na het douchen, leek me niet fijn voor de electronica (dat is gewoon op te lossen) en vooral lastig bedienen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvanmarrewijk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 12:34
Bedankt voor de snelle reacties!! Helemaal goud zo'n actief forum!!

Het enige 'probleem' dat ik zie in de beschreven oplossingen is dat ik niet zomaar een nummer kan selecteren zonder dat ik mijn telefoon onder de douche nodig heb. Dus laat ik hem eens anders insteken, kunnen jullie mij helpen aan leveranciers van goede waterdichte touch screens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royvanmarrewijk schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:03:
Bedankt voor de snelle reacties!! Helemaal goud zo'n actief forum!!

Het enige 'probleem' dat ik zie in de beschreven oplossingen is dat ik niet zomaar een nummer kan selecteren zonder dat ik mijn telefoon onder de douche nodig heb. Dus laat ik hem eens anders insteken, kunnen jullie mij helpen aan leveranciers van goede waterdichte touch screens?
geef nou eerst is aan of het meer of minder dan , pakweg 300,- mag kosten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:03
TravockMD schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:28:
[...]

Hier een soortgelijke situatie. Via AliExpress gekocht:
http://www.aliexpress.com...Phone-Mic/1838858585.html

Redelijk geluid, makkelijk te bedienen, na ontvangst niet opgeladen en kon daar een 10 a 12 douchebeurten mee doen. (Ca. 20-30 minuten per keer) Opladen via USB kabeltje.
Enige nadeel, volume is niet te veranderen met deze unit. (Ik heb deze functie in ieder geval nog niet gevonden :P )
Even een stomme opmerking van mij, ik lees even mee, maar volgens mij als je de "skip/next" toetsen lang indrukt, gaat de volume harder of zachter. (Wat ik zo zie op de afbeeldingen van AliExpress)

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
Bas Post schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:05:
[...]

Even een stomme opmerking van mij, ik lees even mee, maar volgens mij als je de "skip/next" toetsen lang indrukt, gaat de volume harder of zachter. (Wat ik zo zie op de afbeeldingen van AliExpress)
Nu je het zegt, zie ik het inderdaad ook op een foto staan. |:(
Thanks, vanavond direct eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 20:13
Als het iets mag kosten zou ik als oplossing pakken: Een bluetooth remote (waterdichte natuurlijk) en water bestendige boxen in het plafond installeren met bluetooth reciever die beide in contact staan met je telefoon. Zodat alles via je centrale unit(je smartphone) kan worden geregeld .

Om mijn eigen situatie als voorbeeld te gebruiken:

Pebble mee onder de douche-> telefoon is naar beiden verbonden-> playlist selecteren voor het douche--> next duwen onder de douche of iets dergelijks via de pebble---> ???---> profit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
Ik heb deze unit enkele maanden geleden voor zo'n 15 euro kunnen kopen. Die hang ik altijd op in de douche :)
Volumeregeling is amper te doen (inderdaad, vasthouden, werkt brak), maar volgende/vorige zit er gewoon op. Het is geen touchscreen, nee... maar wel een enorm betaalbare oplossing met nog redelijk goed geluid ook.

Wat betreft je RPi en los HDMI touchscreen (waar je vervolgens de touch naar mouse moet emuleren op je RPi) oplossing... het is vast mogelijk, maar dan zou ik nog eerder een goedkope Chinese Android-tablet scoren en die in zo'n waterdichte 'smartphonezak' bouwen, of wat je ook maar voor het waterdicht maken weet te verzinnen.
Dat is waarschijnlijk net zo duur of goedkoper, eenvoudiger en het werkt waarschijnlijk beter.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
De audio output van de RPi is enorm slecht, je zal er beter aan doen om een HDMI splitter te kopen en daar het geluid van af te tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:53
Als je meer dan 1 liedje onder de douche staat, sta je te lang onder de douche :+

Is een waterproof tablet niet iets?

[ Voor 9% gewijzigd door nicxz op 02-03-2015 17:28 ]

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je kan op de PI Mopidy https://www.mopidy.com/ installeren.
Dit open source heeft Spotify ondersteuning.
Net als http://www.pimusicbox.com/
Pagina: 1