Export iPad mail naar Outlook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:16
Ik heb een hd crash gehad en daardoor ben ik een klein deel van mijn mail kwijt (rest stond op backup). De ontbrekende mail staat wel op mijn iPad. Kent iemand een methode om een export van de iPad mail te doen. Desnoods weer een sync naar de (ziggo) server.
Ik kan wel oplossingen vinden voor een kopie van PC naar iPad, maar ik moet de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:14
Ik vermoed dat je de email benaderd via POP, omdat anders de mail nog op de server zou staan. Afhankelijk van de grote van je mailbox, handig om daar IMAP voor de gebruiken (https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen), als je je mailbox met meerdere apparaten gebruikt.

Er zijn volgens mij geen mogelijkheden om de mail te exporteren van de iPad met een handige app of feature. Er zijn gelukkig wel andere mogelijkheden. Je kunt een IMAP-account aanmaken en instellen op je PC en iPad, daar de mail naartoe verplaatsen en zo ook weer de mail terugzetten op je computer. Of je kunt de mail handmatig forwarden naar je Ziggo adres. Zo heb je de mail ook weer op je computer staan. Niet echt fijne oplossingen, maar dan raak je de email iig niet kwijt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
Dank voor je snelle reactie. Heb het nagekeken en ik gebruik inderdaad POP. Als ik dat omzet naar IMAP kan ik dan de oude mail terugsyncen naar de server? Normaal gesproken verwijder ik de mail van de ziggo server na een bepaalde periode.
Blijft de vraag hoe ik een iPAD account van POP om kan zetten naar IMAP zonder mail te verliezen . . . :/

[ Voor 18% gewijzigd door Maarten60 op 28-02-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

AFAIK niet, je kunt met iOS mail geen POP-box omzetten naar IMAP. Je kunt enkel een nieuwe box aanmaken.

Wel kan je een voor een forwarden.
En voortaan inderdaad IMPAP / EAS / oid gebruiken. Of op iedere client leave-mail-on-server instellen voor bijv 2x zo lang als de backupperiode (je Ziggo-mailbox is niet oneindig groot). En nog steeds voldoende veel en vaak backups maken en checken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
Goed idee om de server installing aan te passen. Ga ik doen.
Ik kan wel een backup naar iCloud brengen. Kan ik daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Maak ergens een imap account aan
2. Open imap account in je ipad
3. Verplaats op iPad alle mail van pop account naar imap account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je zou ook een 2 emailaccount op de ipad kunnen zetten (outlook/gmail) en daarin de emails slepen

/laat

[ Voor 4% gewijzigd door arjants op 28-02-2015 11:24 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 11:32

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:06:
1. Maak ergens een imap account aan
2. Open imap account in je ipad
3. Verplaats op iPad alle mail van pop account naar imap account
dat!

maak er dan een .pst file van op je laptop waar je ook dat account aanmaakt en je kan het weer overal importeren!

ff googlen op .pst file maken.

[ Voor 5% gewijzigd door talin op 28-02-2015 11:53 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
@dr0ptheb0mb, de gouden truk. Heb een iCloud account gemaakt en zo alles gekopieerd.
Ik moett alleen opletten met het aantal mails dat ik per keer kom moven op iPad.
Ik ga deze truk ook gebruiken om pop om te zetten naar IMAP.
Mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
Mooi moment om over te stappen naar iets als Gmail / Outlook.com. Ben je gelijk van die provider-afhankelijkheid af.

Want stel nou dat je je abonnement bij Ziggo opzegt, of Ziggo failliet gaat. Dan hang je...

En POP3 moet je anno 2015 sowieso niet meer willen gebruiken, IMAP is vele malen handiger. Dan staat het op de server opgeslagen en maakt het dus niet als je PC kapot gaat / gejat wordt. Plus je kunt met meerdere apparaten bij de mailbox zonder problemen als dubbel binnenhalen van mails e.d.

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah, handige manier. Ik had me niet gerealiseerd dat dit ook op de iPad kon :)
ThinkPadd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:35:
En POP3 moet je anno 2015 sowieso niet meer willen gebruiken, IMAP is vele malen handiger. Dan staat het op de server opgeslagen en maakt het dus niet als je PC kapot gaat / gejat wordt. Plus je kunt met meerdere apparaten bij de mailbox zonder problemen als dubbel binnenhalen van mails e.d.
Let wel op dat het mooiste voordeel van IMAP ook een nadeel heeft: verwijderen op 1 apparaat = verwijderd op alle apparaten. Ook hier dus goed backuppen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1