[iPhone] Notities in Gmail en vice versa

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik gebruik de 'notities'-app van mijn iPhone regelmatig om korte notities te maken. Ik heb 'm gekoppeld met m'n Gmail account en zo zie ik dus in Gmail met de label 'notes' de notities die ik in m'n iPhone gemaakt heb. Het is niet de mooiste interface, maar het werkt.

Maar ik wil het ook andersom. Dus dat ik notities op m'n laptop/desktop/oid kan maken/bewerken en dat ik deze dan op m'n iPhone kan zien.

Een eenvoudige wens die wel meerdere mensen zullen hebben. Na wat Google-werk, kom ik er achter dat het maar één richting op kan? Zie bv. hier.

Ik kan mij dit niet voorstellen. Is er een andere manier om notities beide kanten op te synchroniseren? Het liefst met de 'notities'-app van de iPhone en een webbased iets op de laptop/desktop, maar ik sta open voor andere oplossingen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47
Evernote. Ja het is een extra app maar het doet exact wat jij wilt. Het heeft een ios app, een desktop app en een webapp.

En als je echt de notities app wilt blijven gebruiken kan je via www.icloud.com die notities ook bekijken als je een @me.com emailadres hebt aangemaakt. Weet alleen niet of dat beide kanten op synced want gebruik zelf evernote.

[ Voor 49% gewijzigd door Kassad op 28-02-2015 09:34 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Kassad schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:32:
Evernote. Ja het is een extra app maar het doet exact wat jij wilt. Het heeft een ios app, een desktop app en een webapp.

En als je echt de notities app wilt blijven gebruiken kan je via www.icloud.com die notities ook bekijken als je een @me.com emailadres hebt aangemaakt. Weet alleen niet of dat beide kanten op synced want gebruik zelf evernote.
Evernote ken ik inderdaad en heb ik ook wel eens gebruikt (op m'n iPhone 3G zelfs geloof ik nog). Beviel toen niet zo goed (vond 'm te uitgebreid, ik wil gewoon eenvoudig korte notities maken en niets meer dan dat), maar misschien moet ik het maar weer installeren en de 'notitie'-app maar niet gebruiken (evernote heeft niet voor niets zoveel gebruikers :)).

EDIT:
Evernote is natuurlijk geweldig wat die allemaal kan. Maar het is te uitgebreid voor het doel waar ik het voor wil gebruiken. Op zich geen probleem natuurlijk, maar ik zou het fijner vinden als ik gewoon een notitie-app zou hebben (net zoals die van de iPhone zelf), die gewoon niets anders kan dan notities maken in een duidelijk scherm zonder opties.

[ Voor 23% gewijzigd door Galois op 28-02-2015 09:54 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
Je kan inderdaad een andere app gebruiken. Zelf gebruik ik meestal OneNote van Microsoft. Heb je wel terug een extra account voor nodig maar werkt perfect op Windows, Mac, iPad, iPhone, Android & WP. Ook online te gebruiken. Ook andere apps hebben er ondersteuning voor zodat je bijvoorbeeld documenten kan 'scannen' met de camera die dan automatisch in OneNote komen.

Evernote heb ik nooit gebruikt maar ziet er zeker ook goed uit. Iedere nieuwe app/platform/... heeft gewoon wat gewenning nodig omdat we gewoontedieren zijn :P

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 28-02-2015 09:56 ]