Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-10-2020
Sinds ik in het bezit ben van de fritzbox 7490 merk ik dat de downloadsnelheid een stuk lager is als voorheen. Ik zou een snelheid moeten hebben van 90Mbit/s wat ik ook haal als ik de PC via een vaste kabel rechtstreeks in het kabelmodem verbind. Via de fritzbox haal ik hooguit 54 Mbit/s. Voor deze fritzbox gebruikte ik de fritzbox7270. Met deze oude frizbox haalde ik zo'n 80 Mbit/s. Het is dus vreemd dat de nieuwe router een forse verlaging teweeg brengt. Aan de opstelling is verder niets gewijzigd: ook de bekabeling niet.
Kan iemand mij verder helpen?

Groet,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpq36
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-01 21:50
Vreemd, weet je zeker dat je meet metode klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zeker dat je apparatuur bedraad verbindt ermee en niet via WiFi? Ook al heb je een draad erin zitten, als WIFi aan staat kan je OS soms besluiten het te gebruiken boven ethernet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 18:59
Laatst zelfde soort situatie tegen gekomen.
Toen was er gebruik gemaakt van een nieuw kort kabeltje tussen modem en router, bleek een Cat 5 kabel met 4 aders te zijn.
vervangen door een Cat5E kabel en probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
Dank jullie wel voor alle reacties. Ik heb tussen de router en het modem en tussen de router en de switch een CAT5 kabel zitten welke ik spoedig wil gaan vervangen. Echter, ik ontdekte dat de LAN poorten op de Fritzbox standaard op 100Mb/s ingesteld stonden. Dit is blijkbaar de default instelling met als reden om energie te sparen. Ik heb de LAN poorten allemaal op 1 Gb/s gezet wat het probleem al redelijk heeft opgelost. Ik haal nu een snelheid van 75 Mb/s volgens speedtest.net. De speedtest van Ziggo geeft nog steeds een snelheid van 54 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
Inmiddels de CAT5 kabel vervangen door een CAT7 kabel. Als ik een test doe via speedtest.net, krijg ik netjes 120 Mb/s down wat ook zou moeten zijn volgens de specs van Ziggo. Echter, als ik een speedtest via speedtest.ziggo.nl doe, heb ik een downspeed van 82 Mb/s???? Nog vreemder: als ik de PC rechtstreeks op het modem van Ziggo (Ubee) aansluit heb ik dit verschil niet: zowel de speedtest van ziggo als de test van speedtest.net geven dezelfde downspeed van 120 Mb/s aan? Heeft iemand wel eens een dergelijke rare situatie meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668640

Vanmiddag tegen hetzelfde probleem aangelopen, FB7270 achter een (UPC/ZIGGO EPC3925 werkte helemaal prima maar met FB7490 komt de snelheid niet boven 30mbs??? ben benieuwd of/hoe Marcel zijn probleem opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelTheRadioM
Hoi Lafleur, ik heb mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ik vermoed echter dat het probleem meer te maken heeft met de verschillende snelheidstesten. Er zit namelijk een enorm verschil in de resultaten. Groet, Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 14:39

AJ

Hier exact hetzelfde probleem met een 7490FB op een Ubee modem van Ziggo. Zonder FB 203Mbps down, met FB 75Mbps. Bekabeling ongewijzigd, speedtest Ziggo.

[ Voor 10% gewijzigd door AJ op 05-12-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

MarcelTheRadioM schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:21:
Hoi Lafleur, ik heb mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ik vermoed echter dat het probleem meer te maken heeft met de verschillende snelheidstesten. Er zit namelijk een enorm verschil in de resultaten. Groet, Marcel
Natuurlijk zit er verschil in die speedtests. Die dingen zijn absoluut geen graadmeter.

Hier de 7490 met een 500/500 verbinding en dat jaagt de FB er met gemak doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 13:50
In de kerstvakantie ook een FB7490 aan mijn EPC3925 (bridged mode) gehangen. Bij mij ook hetzelfde resultaat.

http://tweakers.net/produ...eaction=8094768#r_8094768

Ook mij ontgaat de logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark E
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb een Fritzbox 7390 achter een Ubee van Ziggo hangen en ervaar hetzelfde probleem.
Zonder Fritzbox ± 200 Mbit/s down met Fritzbox ± 55 Mbit/s down.
Upstream is wel hetzelfde ± 20 Mbit/s.
Kabels zijn hetzelfde gebleven.
Heeft iemand al een oplossing of verklaring hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creda
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-11-2022
Altijd speedtest.net van Ookla gebruiken, die geeft de werkelijkheid weer. Indien ik iets download gaat dit met de redelijk constante snelheid die speedtest van Ookla aangeeft en niet die van Ziggo.

creda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranarick
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09-2021
Kan het mis hebben maar draai je dan niet dubbele firewall via fritzbox en dan nog eens via de ubee + mogelijk andere DHCP Pool ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heian
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-04 07:28
Ik heb hetzelfde probleem met een Fritz!box 7390.

Het schijnt dat de Fritz!box problemen heeft als een speedtest over https uitgevoerd wordt.
Bij speedtest.net haalde ik wel de snelheid die de provider mij aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Speedtest over HTTPS :?

Waarom zou je dat in vredesnaam doen? Dan ben je meer de SSL encryptiesnelheden aan het testen dan je netwerkthroughput.

Sowieso, je wilt zo laag mogelijk in het OSI-model testen. Speedtest.net is van Ookla, hun Ookla v3 tests werken met native TCP, dus op layer 4. HTTPS zit op layer 7. Als je zo hoog test zit je sowieso veel andere zaken dan je netwerkbandbreedte mee te nemen. Dat wil je echt niet, iig niet als je daadwerkelijk wilt weten wat de bandbreedte is van je internetverbinding :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 13:50
dion_b schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:14:
Speedtest over HTTPS :?

Waarom zou je dat in vredesnaam doen?
https://www.ziggo.nl/speedtest

Het "waarom", is een vraag die het beste door zelf Ziggo zou kunnen worden beantwoord. Feit is en blijft dat het gebeurd en dat de hardware afkomstig van Ziggo zelf, hier géén hinder van ondervind.

Enige wat ik me, bij dit gegoochel door deze "speed"test van Ziggo, kan bedenken is een commercieel belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene2
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-08-2023
Ik had exact hetzelfde probleem, volgens de Ziggo speedtest +/- 150 Mb/s (download) met Ziggo als router, en +/- 50Mb/s met Ziggo in pass-through mode. Speed test volgens speedtest.net levert inderdaad ongeveer +/- 150 Mb/s. Ook een Ubuntu download ging met een snelheid van +/- 150Mb/s
Wel jammer dat Ziggo niet op de hoogte is van dit kenmerk van hun speedtest... In ieder geval bedankt voor de duidelijke uitleg!
Pagina: 1