• Dutchman1989
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-10-2023
Hallo,
Vandaag heb ik een asus r9 290 binnen gekregen. Heb mijn oude 6870 eruit gehaald vanwege wat issues ermee. Ik krijg nu echter geen beeld meer, monitor geeft wel aan dat deze signaal ontvangt.
Heb mijn voeding van 500w naar 750w geupgrade. Fans gaan aan, lampjes ook.

Als ik de 6870 er weer in doe krijg ik wel weer beeld. Mijn mobo is een asrock h61m - vs. Op hdmi en dvi geprobeerd maar geen resultaat.
Gaat het hier om een defecte kaart ofkan het wat anders zijn.
Ik heb niet gekeken of er nog oude drivers opstaan maar windows starte met mijn oude kaart alleen nog maar in veilige modus en drivers installeren ging dacht ik niet.

Gr michiel

Verwijderd

Heeft moederbord nieuwste bios?

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Dit is een bekend probleem met iets wat oudere moederborden. De BIOS ondersteund dan nog geen UEFI videokaarten.
http://www.asrock.com/mb/...-VS/?cat=Download&os=BIOS

Puntje 2 van de nieuwste BIOS:
2. Graphics supports UEFI GOP.
Dus die even downloaden met je oude kaart in je pc, flashen, kijken of alles nog werkt, zoja; nieuwe kaart er in.

[ Voor 18% gewijzigd door Rye op 28-02-2015 02:00 ]

www.ping-win.nl

• Dutchman1989
Ik kan mijn pc met mijn oude kaart erin alleen in veilige modus opstarten vandaar dat ik een nieuwe heb gekocht. Kan ik ook de bios flashen in veilige modus(heb nog nooit bios geflashed)?

Verwijderd

Bios flashen gaat het veiligst via de bios met USB stick.
Dus booten naar bios is genoeg.
Kan eventueel ook met onboard video zonder videokaart met geschikte processor.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 02:11 ]

• Dutchman1989
Zat er al aan te denken om nieuw mobo te halen, dan is dit een goede kans om dit eens te proberen zonder te veel risico :)
Heel erg bedankt voor de tips enzo!
Pagina: 1