Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3rstman1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een repeater zodat ik op mijn kamer een beter WiFi signaal krijg, wat momenteel niet het geval is. Het probleem is dat er zoveel keuze is en ik er niet superveel vanaf weet, daarom vraag ik jullie om help.

De router waarvan het signaal moet worden uitgebreidt is DEZE. Ik zou het liefst zeker onder de 40 euro blijven.

Ook heb ik nog enkele vraagjes uit interesse:
- Heeft het nut een repeater te kopen die meer Mbps aankan dan je router?
- Als je repeater een internetpoort heeft, heeft het nut de Lan kabel te gebruiken als de repeater heel dicht bij je laptop insteekt?
- Heeft een Single-band repeater nadelen als ik hem gebruik met mijn router?

Hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Blijft uit de buurt van repeaters .. het zijn over het algemeen kutdingen

het liefst trek je gewoon een kabel en plaats ej voor je draadloze spul een acces point in je kamer
in plaats van een kabel kun je nog denken een powerline adapters of moca

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3rstman1
Fish schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:31:
Blijft uit de buurt van repeaters .. het zijn over het algemeen kutdingen

het liefst trek je gewoon een kabel en plaats ej voor je draadloze spul een acces point in je kamer
in plaats van een kabel kun je nog denken een powerline adapters of moca
Waarom zijn ze niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

forum vol redenen.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

- Halveert de snelheid
- Niet stabiel
- Wegvallende verbindingen
etc.

Beste is om een kabel te trekken en dan een acces point eraan koppelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 646678 op 27-02-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd.

Maar om de belangrijste te noemen: WiFi kan zonder repeater honderden meter ver reiken. Je probleem is niet bereik, het is demping door muren, vloeren en andere constructiematerialen. Een repeater kan een middelsterk signaal wel opvangen en op volle sterkte verder zenden, maar het doet niets aan die vloer incl isolatielaag wat eigenlijk je probleem is. Repeater boven vloer=zwakke verbinding repeater-router/AP. Repeater onder vloer=zwakke verbinding repeater-clients.

Daar komt nog bij dat je interferentie alleen maar verergert met een repeater en dat je je bandbreedte per defintie minimaal halveert.

Repeater zijn bedoeld om honderden meter verder te reiken, niet om door een muur te boren. Daar hebben ze iets voor uitgevonden: een boor :+

Wat je bovendien niet vermeldt is welke performance je denkt te halen. Als dat >5Mbps is, dan kun je een repeater sowieso op je buik schrijven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Anoniem: 646678 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:52:
[...]

- Halveert de snelheid
- Niet stabiel
- Wegvallende verbindingen
etc.

Beste is om een kabel te trekken en dan een acces point eraan koppelen.
Op een goede dag halveert het de snelheid, in de praktijk is het meer richting een kwart ervan, als het al werkt en niet elke vijf minuten wegvalt...... Maar die had je ook al vermeldt :)

Verder heeft het weinig nut een snellere repeater te kopen dan je router, als je router bijv. nog 54Mb/s doet en je repeater 300Mb/s ga je er niet echt op voorruit aangezien de repeater alleen het maximaal 54Mb/s signaal 'repeat', wel is het handig als je verwacht dat je repeater langer mee gaat dan je router, zodat je ooit met een nieuwe router wel gebruik van die hogere specs kan maken.
Overigens, als je laptop heel dicht bij de repeater zit, waarom heb je dan de repeater? ;) Die heeft daar net zo goed of slecht signaal als je laptop, die moet je dus halverwege ergens plaatsen.

Hoe ver moet je komen met je signaal? Het is vele malen beter een kabel aan te leggen en een switch mocht je bedrade clients hebben, of op die kabel een access point, dan heb je gewoon goed signaal en een snelle verbinding.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3rstman1
dion_b schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:58:
[...]

[...]

Idd.

Maar om de belangrijste te noemen: WiFi kan zonder repeater honderden meter ver reiken. Je probleem is niet bereik, het is demping door muren, vloeren en andere constructiematerialen. Een repeater kan een middelsterk signaal wel opvangen en op volle sterkte verder zenden, maar het doet niets aan die vloer incl isolatielaag wat eigenlijk je probleem is. Repeater boven vloer=zwakke verbinding repeater-router/AP. Repeater onder vloer=zwakke verbinding repeater-clients.

Daar komt nog bij dat je interferentie alleen maar verergert met een repeater en dat je je bandbreedte per defintie minimaal halveert.

Repeater zijn bedoeld om honderden meter verder te reiken, niet om door een muur te boren. Daar hebben ze iets voor uitgevonden: een boor :+

Wat je bovendien niet vermeldt is welke performance je denkt te halen. Als dat >5Mbps is, dan kun je een repeater sowieso op je buik schrijven.
Kabel trekken is al geen optie. Nu heb ik wel powerline adapters in gebruik, maar werkt het nog niet, ik heb een ruwe schets gemaakt voor een ander forum. Misschien kan iemand me aan de hand van die tekening helpen.

Op mijn kamer werkt de adapter niet, eerst dacht ik dat dit misschien kwam omdat het een ander merk adapter is dan die de modem met het electriciteitsnet verbind, maar dan vind ik het weer raar dat de digibox wel werkt.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.com/img538/2499/s3UmlN.png

Edit: Mijn kamer zit op hetzelfde stroomnet als de andere adapters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

Heb je de powerline wel aan de adapter van merk 1 gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3rstman1
schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:36:
Heb je de powerline wel aan de adapter van merk 1 gekoppeld?
Neen, hoe doe ik dat?

En waarom werkt die van de digitale tv dan wel (daar is ook niets aand veranderd).

Alvast bedankt :)

[ Voor 2% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46

OgWok

U.N.C.L.E.

Wissel die Powerline adapters (merk 2) eens om en kijk dan of de laptop wel werkt.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

K3rstman1 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:40:
[...]

Neen, hoe doe ik dat?

En waarom werkt die van de digitale tv dan wel (daar is ook niets aand veranderd).

Alvast bedankt :)
moet je even de manuals van merk 1 en 2 lezen. vaak is het een van de weinige (zoniet de enige) knop indrukken/ingedrukt houden en dan kun je de rest koppelen/pairen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

K3rstman1 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:31:
[...]

Kabel trekken is al geen optie.
Dat roept iedereen, maar 10 jaar terug deed niemand anders en had iedereen toch netwerk boven :o
Nu heb ik wel powerline adapters in gebruik, maar werkt het nog niet, ik heb een ruwe schets gemaakt voor een ander forum. Misschien kan iemand me aan de hand van die tekening helpen.

Op mijn kamer werkt de adapter niet, eerst dacht ik dat dit misschien kwam omdat het een ander merk adapter is dan die de modem met het electriciteitsnet verbind, maar dan vind ik het weer raar dat de digibox wel werkt.

[afbeelding]

Edit: Mijn kamer zit op hetzelfde stroomnet als de andere adapters
Kan (zoals hierboven aangegeven) foute settings/geen pairing zijn, maar kan ook gewoon komen door teveel verstoring tussen 2-68MHz op het stuk stroomnet naar jouw kamer toe.

Powerline kan nuttig werken, maar het is dezelfde techniek als WiFi met dezelfde uitdagingen, en er zijn situaties waarin het gewoon niet fatsoenlijk werkt.

Wil je echt geen kabel trekkken (niet kunnen bestaat niet...), dan kun je kijken naar andere alternatieven. Heb je coax (TV) kabel op jouw kamer? Zo ja is MoCA een optie. MoCA 2.0 is nog steeds niet breed verkrijgbaar, maar met MoCA 1.1 kun je betrouwbaar 170Mbps halen. Kijk naar de Hirschmann MoKa-16 bijv.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]
Neen, hoe doe ik dat?
nou ..iig eerst proberen te pairen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik weet niet in wat voor huis jij woont (metaal misschien?) maar als jouw router in de huiskamer staat en je kunt een verdieping er recht boven geen signaal krijgen dan heb je wel een heel beroerde router.
Een stel antenes met een hogere gain op je router wil ook wel eens helpen.

Repeaters zijn ondingen, zonde van je geld.

PS:
Als je een drie fasen aansluiting hebt in je huis en je groepen zijn verdeelt over die fasen kun je een powerline daartussen echt vergeten.

[ Voor 18% gewijzigd door Ben(V) op 01-03-2015 12:15 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou nee, kost je alleen een extra module

https://www.google.nl/sea...Q_AUoAg&biw=1920&bih=1073

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben(V) schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:13:
Ik weet niet in wat voor huis jij woont (metaal misschien?) maar als jouw router in de huiskamer staat en je kunt een verdieping er recht boven geen signaal krijgen dan heb je wel een heel beroerde router.
Hoeft helemaal niet. Als hij isolerende ondervloer heeft, heeft hij exact het type 'metalen huis' waar je niet helemaal serieus naar verwijst :z

Goede isolatie kan al snel een kooi v Faraday worden...
Een stel antenes met een hogere gain op je router wil ook wel eens helpen.
Kan, maar de vraag is hoeveel zoden het aan de dijk zet. Als je vloer 40dB verlies geeft en je antennes misschien 11dB gain, dan is het beter dan niets, maar daar is alles mee gezegd.
Repeaters zijn ondingen, zonde van je geld.
Yup, tenzij je in de Australische Outback een radiotelescoop beheert en connectivity wilt op meerdere km afstand (exact de use case waar ze voor ontworpen zijn :P )
PS:
Als je een drie fasen aansluiting hebt in je huis en je groepen zijn verdeelt over die fasen kun je een powerline daartussen echt vergeten.
Hoeft niet. Als je een powerline set neemt die ook over de aardelijn verstuurt (bijv alle "1200Mbps" gevallen en oudere met 'ClearPath') gaat het wel aangezien alle fases dezelfde aarde gebruiken, maar dan nog moet je geen wonderen verwachten, het blijft powerline.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Wij hebben hier op de eerste verdieping een laminaatvloer met daaronder een folielaag.
Je kent dat wel, het lijkt op die radiator folie.
Ik had dan ook verwacht dat ik daar nooit enig signaal zou krijgen maar dat viel mee al was het een beetje weinig.
Twee betere antennes waren net voldoende om het voor een smartphone en tablet werkbaar te maken.

Later toch maar een netwerkkabel naar zolder getrokken en een wifi access point daar geplaatst om zo alle slaapkamers goed te voorzien.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1