Zeer weinig ruimte over op c schijf.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 16:44
Ik kwam er net achter dat ik nog maar 2.6 gig over heb op mijn c schijf. Nu ben ik gaan kijken waar ik mijn ruimte voor gebruikt heb.

De partitie is 195 gig groot en voor 192 gig vol. Maar als ik alle hoofdmappen inclusief de verborgen bij elkaar optel houd ik heel ruim genomen 35 gig over. Wil dit zeggen dat windows 7 (32 bit) nu al 35 gig gebruikt voor mappen/ bestanden die gewoon niet te zien zijn en dus ook niet op te tellen zijn door windows of kan er nog iets anders zijn wat ik over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:40
Mogelijk staan er veel oude herstelpunten op je partitie.
Ga naar Start -> Alle Programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Schijfopruiming -> Meer opties -> Systeemherstel opruimen (onderaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
Ik heb een engelse vesie. Maar als je backup restore file bedoeld. Nee die heb ik niet en ja bij system restore staan er inderdaad een paar maar dit zijn toch gewoon de updates van windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
Het tooltje is ook in de engelse versie aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zou eens Glary Utilities (gratis) kunnen installeren en een 1-click maintenance uitvoeren. Dit tooltje vind vaak enorme bergen temp en oude installatie files (maar kan veel meer). Werkt erg goed.
www.glarysoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
Het filmpje laat helaas niet zien hoe je overbodige restore points kunt verwijderen. Was de tab "meer opties" te hoog gegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
Even voor de duidelijkheid dit progamma heb ik net gebruikt. Dit werd me aangeboden voor windows en hierdoor kwam ik er ook achter dat ik nog maar zo weinig ruimte over had. Ondertussen ccleaner en glarysoft gebruikt levert me 1 gig op. En inderdaad de windows update files gebruiikt en nu heb ik weer 39 gig over. Bedankt voor de hulp.

[ Voor 10% gewijzigd door S en A DW op 27-02-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 07:54
http://www.jam-software.com/treesize_free/

Gebruik dit eens, kun je precies zien waar al je data opgeslagen is.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Pagina: 1