Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:34
Sinds een uur geeft mijn Samsung TV opeens geen beeld meer. Geluid, via optische uitgang, werkt wel en daaraan kan ik dus ook horen dat ik kan zappen. Helaas komt ook het menu niet meer in beeld, ik zie alleen dat de backlight gaat branden als de TV aan gaat. Deze blijft ook de hele tijd aan staan.

De TV is morgen precies een jaar geleden aangeschaft, en ik heb 2 jaar garantie, dus dat moet goed komen.
Maar ik ben toch benieuwd wat dit zou kunnen zijn en of iemand anders die probleem ook heeft gehad?

Bedankt! :)

Verwijderd

samsung bellen en een huisbezoek aanvragen.
t-con of mainboard kapot

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 08:24:
samsung bellen en een huisbezoek aanvragen.
t-con of mainboard kapot
Samsung NIET bellen maar de winkel waar het toestel is gekocht. Je moet altijd de verkoper bellen, daar heb je immers een koopovereenkomst mee.

Verwijderd

en deze zal je vermelden dat je contact met samsung moet opnemen, voor een reparatie bezoek.
daar er middels 3x een reparatie aan het toestel heeft moeten plaats vinden voordat er een omruiling wordt gedaan, en de winkel gaat je echt geen ander toestel geven en met het defecte blijven zitten
Dimens schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:23:
[...]

Samsung NIET bellen maar de winkel waar het toestel is gekocht. Je moet altijd de verkoper bellen, daar heb je immers een koopovereenkomst mee.

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:22:
en deze zal je vermelden dat je contact met samsung moet opnemen, voor een reparatie bezoek.
De winkelier moet zelf de fabrikant inschakelen en mag jou niet doorsturen maar de fabrikant toe en die het probleem maar laten oplossen. Nogmaals: je hebt een koopovereenkomst met de verkoper. Met problemen ga je dus naar de verkoper terug en niet naar de fabrikant.

Verwijderd

ach ik als buiten dienst monteur in dienst van Samsung, divisie televisie's zal het dan wel verkeerd hebben denk je niet..? :p
Dimens schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:29:
[...]

De winkelier moet zelf de fabrikant inschakelen en mag jou niet doorsturen maar de fabrikant toe en die het probleem maar laten oplossen. Nogmaals: je hebt een koopovereenkomst met de verkoper. Met problemen ga je dus naar de verkoper terug en niet naar de fabrikant.

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:40:
ach ik als buiten dienst monteur in dienst van Samsung, divisie televisie's zal het dan wel verkeerd hebben denk je niet..? :p
Ik denk dat je dan niet veel verstand van rechten hebt, nee.

Dat er vervolgens mensen zijn die wel rechtstreeks de fabrikant bellen -waarvan een deel vermoedelijk door de verkoper is doorgestuurd- staat erbuiten.

Verwijderd

geen kwestie van rechten!
kwestie van hoe het in de praktijk gaat, maar goed ga niet verder in discussie met je..
als jij denkt met rechten verder te komen, laat dan de andere consumenten de policy volgen die Samsung heeft opgesteld!
Dimens schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:44:
[...]

Ik denk dat je dan niet veel verstand van rechten hebt, nee.

Dat er vervolgens mensen zijn die wel rechtstreeks de fabrikant bellen -waarvan een deel vermoedelijk door de verkoper is doorgestuurd- staat erbuiten.

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:06:
geen kwestie van rechten!
kwestie van hoe het in de praktijk gaat
Zoals ik al zei staat hetgeen wat in de praktijk veel voorkomt erbuiten.

Daarbij krijg je bij Samsung slechts een fabrieksgarantie van twee jaar. In Nederland geldt er geen vaste garantietermijn van twee jaar en is de garantie op een televisie langer dan twee jaar. Na twee jaar kun je dus alsnog garantie claimen en dit kan enkel bij de verkoper, niet bij de fabrikant. De koopovereenkomst is immers nog altijd overeengekomen met de verkoper.

Deze garantie kun je verliezen wanneer je als consument zelf het initiatief neemt om naar de fabrikant te stappen. Daarom altijd naar de verkoper toe gaan en niet naar de fabrikant.

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem
Tv is net iets meer dan 2 jaar oud.

Kan ik nog iets ondernemen?

Thanks
Pagina: 1