• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:48
Wij hebben sinds kort een nieuwe tv (panasonic tx-42as600e).

Nu zijn/waren wij heel blij met de RTLXL app op de tv.
Na ongeveer 3 weken het gebruikt te hebben krijgen wij tot onze schrik nu een melding dat de app stopt bij smart tv's van panasonic per 31 maart 2015.

Nu balen wij enorm maar vragen ons tegelijk af of dit nu enkel bij panasonic smart tv's is of dat er op andere merken tv's ook deze melding verschijnt.

Via google en de zoekfunctie van tweakers kom ik niet verder.
Verder kan ik het ook niet onderzoeken omdat ik niemand ken met een smart tv.
Tevens weet ik ook niet of dit de juiste rubriek is, maar het komt het meest in de buurt volgens mij.

Zijn er misschien mensen die dit willen testen of dit weten?

Afbeeldingslocatie: http://www.kene.nl/as600.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door knorde op 27-02-2015 21:41 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Samsung UE55H6640 hier, geen meldingen wat betreft beeindiging.

Ik zou contact opnemen met Panasonic

If you choose to criticise you choose your enemies

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.rtlxl.nl/#!/beschikbaar
Panasonic Viera 2013 en hoger

Iperf

• knorde
Ik weet niet welke ik heb (en of ik dat heb).
Het model is van 2014 dat ik wat ik wel weet.

Ik kan er niks over terug vinden in de tv of op de doos.
Wel is er iets met viera links maar dat is volgens mij totaal wat anders.

P.S. topic start aangepast (nu met foto).

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Alternatief is natuurlijk tablet en chromecast dan wel ipad/appletv maar ik zou mailtje richting zowel rtl als panasonic sturen.
Je tv is volgens tweakers ergens in 2014 voor het eerst in de pricewatch verschenen, dus zou volgens rtl ondersteund moeten worden.

If you choose to criticise you choose your enemies

• knorde
Op dit moment werkt het ook gewoon nog, het stopt per 31 maart dat is het rare :P
Zijn hier mensen met een panasonic tv die het eens kunnen testen of ze ook die melding krijgen?

Het lijkt er (op dit moment) op dat alles smart tv's van panasonic :)
Ik zal overigens maandag even bellen met panasonic.

[ Voor 9% gewijzigd door knorde op 28-02-2015 02:09 ]

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 09:09
Ik krijg de melding ook en heb een vt60 (model 2013)

[ Voor 14% gewijzigd door MaxHardcore op 28-02-2015 06:57 ]

Verwijderd

Ik heb de Samsung UE40F5300 en gelukkig nergens last van.

Ik zou contact opnemen met Panasonic

• knorde
Zover ik nu kan beoordelen is het dus puur panasonic gerelateerd.
Ik ga maandag even bellen :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
Panasonic TX-48AS640 hier, even gecheckt en zie dezelfde melding.

• knorde
Het is natuurlijk nu nog speculeren maar ik vraag me af wat de reden kan zijn van panasonic om te stoppen met rtlxl.
Ik denk zelf dat het een financiele kwestie is.
Ik ga er vanuit dat panasonic een vergoeding zal moeten betalen voor het gebruik van de rtlxl app op hun televisies.
Misschien wordt ze het te duur en stoppen ze daarom ermee?
Ik hoop dat maandag alles duidelijk wordt, erg jammer vind ik het wel :(

Verwijderd

Hier geen melding op een Samsung. Al moet ik wel zeggen dat de app de laatste tijd enorm brak is. Veel content speelt helemaal niet af (foutmelding dat het nu niet afgespeeld kan worden) en regelmatig is tijdens het afspelen zogenaamd de verbinding verbroken. Dat is erg vreemd want Netflix of SBS app blijft oneindig streamen zonder problemen. Wij kijken voortaan dan ook RTLXL via de HTPC ipv Smart TV.

• knorde
Wij hadden geen problemen met afspelen (behalve dat mijn vrouw met "de bold" af en toe last heeft dat de ondertiteling niet gelijk loopt).
Overigens krijgen we geen melding bij de sbs app, die blijft dus zover ik kan beoordelen gewoon beschikbaar.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
ET60E idem melding, maarja panasonic en nederlandse apps is toch al een nogo.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:20
Ja, dat app-aanbod is echt een drama. Wel weerberichtapps aanbieden (zelfde als op Samsung/LG tv's) maar niet gelocaliseerd voor de Euopese markt (niet vertaald in het Nederlands) en ook nog de Amerikaanse variant van de app waardoor alleen de grotere Europese plaatsen kan worden ingegeven terwijl bij Samsung je nagenoeg elk Europees gehucht kan ingeven.

Ik ben benieuwd wanneer Panasonic, net als Toshiba, zich terugtrekt tot de Japanse thuismarkt.
Zeker nu ze zich nauwelijks onderscheiden met haar LED-LCD tv's. In 2014 hebben ze volop geteerd op haar goede naam welke was opgebouwd met haar plasmatelevisies.

Marktaandelen 2014 wereldwijd:
  1. Samsung (29,2%)
  2. LG (16,7%)
  3. Sony (7,9%)
  4. Hisense (5,5%)
  5. Overige fabrikanten
Bron: Samsung leads global flat TV market in 2014 (IHS DisplaySearch)

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Zolang SmartTV zich nog in hetzelfde stadium bevindt als de eerste Smartphones, zou ik mij absoluut niet afhankelijk maken van de Smart-omgeving van televisies. Ook Samsung is verre van perfect. Waar je afhankelijk bent van de servers van Samsung.

Een extern apparaat zoals een RaspberryPI met Kodi is een goedkope en veel betere oplossing.

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-02 23:41
Ik vind die app van rtlxl toch matig. Heb zelf een Samsung tv en de content die wordt aangeboden is erg karig. Gebruik daarom ook een chromecast voor rtlxl

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

knorde schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 02:07:
Op dit moment werkt het ook gewoon nog, het stopt per 31 maart dat is het rare :P
Wat is er raar aan dat er een aankondiging van komt? :? Beter op deze manier, dan dat je er achteraf over moet lezen, of niet dan? ;)

Verwijderd

Dimens schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:40:
Een extern apparaat zoals een RaspberryPI met Kodi is een goedkope en veel betere oplossing.
Uhm, dat is per definitie onwaar. Het ligt er namelijk compleet aan wat je wilt doen en welke Smart TV apps je wilt gebruiken. Mijn vriendin kijkt veel Netflix en kan met TV-afstandsbediening in 3 klikken haar series kijken. Dat gaat veel sneller dan dat je naar HDMI moet schakelen, de PI moet starten, een alternatief input device hebt gepakt om de PI te besturen en in Kodi genavigeerd hebt naar de Netflix app (oh wacht.... :P ). Hetzelfde geldt voor NPO of bijvoorbeeld Youtube.

Met de PI en Kodi kun je veel meer, dat is zeker waar. Maar niet iedereen heeft deze features nodig en niet iedereen (lees iedere vrouw) vindt het handig werken.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
En dat is toch weer een extra apparaat wat je moet hebben.

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:51:
[...]

Uhm, dat is per definitie onwaar. Het ligt er namelijk compleet aan wat je wilt doen en welke Smart TV apps je wilt gebruiken. Mijn vriendin kijkt veel Netflix en kan met TV-afstandsbediening in 3 klikken haar series kijken. Dat gaat veel sneller dan dat je naar HDMI moet schakelen, de PI moet starten, een alternatief input device hebt gepakt om de PI te besturen en in Kodi genavigeerd hebt naar de Netflix app (oh wacht.... :P ). Hetzelfde geldt voor NPO of bijvoorbeeld Youtube.
Heb je een RaspberryPI met Kodi wel eens in werking gezien? Wat jij hier beschrijft is veel omslachtiger dan het in werkelijkheid is.

In werkelijkheid: RaspberryPi aanzetten -> naar de desbetreffende App (Youtube / NPO / Netflixbmc) toe navigeren met de afstandsbediening van de televisie wat overigens in twee klikken kan. Door HDMI-CEC schakelt de televisie automatisch over wordt de AB van de televisie de AB voor Kodi.
Met de PI en Kodi kun je veel meer, dat is zeker waar. Maar niet iedereen heeft deze features nodig en niet iedereen (lees iedere vrouw) vindt het handig werken.
Als je niet meer gebruikt dan Netflix en Youtube wel, ja. Maar verder is SmartTV op ieder platform eigenlijk een drama. Het is ook nog maar afwachten of je na enkele jaren nog apps kunt gebruiken of dat de ondersteuning is verlopen en zaken als Youtube en Netflix niet meer werken. Om over nieuwe diensten nog maar te zwijgen. Ervaring leert ons dat die alleen voor nieuwe toestellen komen en de oude toestellen het wel kunnen vergeten (Netflix). Dan zity je alsnog gebonden aan een extern medium.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Moet de TV dus wel HDMI-CEC ondersteuning hebben.

• Dimens
CptChaos schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:33:
Moet de TV dus wel HDMI-CEC ondersteuning hebben.
Iedere SmartTV heeft ondersteuning voor HDMI-CEC.

• knorde
Zojuist contact gehad met panasonic.
Hun kunnen hier niets aan doen want de ondersteuning stopt bij rtlxl en niet bij panasonic.

Ik heb daarna contact opgenomen met rtlxl en hun bevestigen idd dat ze stoppen met panasonic.
Ze vinden het marktaandeel te weinig van panasonic tv's en daardoor werd het te duur om panasonic tv's te blijven ondersteunen.

Ik vind het ontzettend raar maar panasonic kan aan dit probleem dus niets veranderen.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:07
Jammer. Ik kreeg deze melding gisteren ook op mn Panasonic smart-tv. Toch maar overwegen om over te gaan op een Pi.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 11:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Het verbaasd mij dat er nog steeds geen standaard voor gemaakt is. Alle Smart TV's op hetzelfde 'OS'.
Zo ingewikkeld kan het niet zijn, met feitelijk maar 3 fabrikanten die er toe doen.

TS heeft hier niet zoveel aan. Ook ik zou aanraden voor een Kodi oplossing te gaan.
Doe ik zelf ook, naast mijn Smart TV's van LG en Philips. Werkt uitstekend. Het meest ingewikkelde daaraan is de vrouw instrueren hoe het werkt. ;)

Dividend for Starters

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13

Umbrah

The Incredible MapMan

Ach ja, ieder wil z'n "eigen" standaard. Samsung is met bada/tizen aan de gang gegaan, LG met WebOS, en pioneer/Sony hebben doorgaans een windowing/UI manager op QNX/Linux gebouwd met een eigen framework (ga in de TV eens naar de licenties kijken onder de menu's; m'n SkyTV box heeft een volle licentie van het X-Windowing System ingebakken, X.org, en de Linux kernel... weet je ook wel hoe laat het is!). En zolang die bal bij de TV makers ligt, dan zal dat zo blijven gaan. Het beste kun je een onafhankelijke partij hebben. De "vorige generatie" was de meest populaire media-box voor onder de TV toch de XBox 360, en de XB1 heeft ook veel potentie, het OS zelf is iets (met/zonder game functie) wat MS zelf naar TV makers aan het beschikbaar stellen is; voor "TV with Microsoft" concepten, en het is gewoon ook een fijn concept. Aan de andere kant van het spectrum staan Google en Apple. Google heeft AndroidTV al een paar keer geprobeerd, maar ik zie het nog niet echt opstijgen, hoewel er wel voorzichtig wat komt als ingebakken TV firmware IPV een set-op box nu... Chromecast is een andere techniek, waar je overigens ook TV's van ziet, maar het is niet helemaal 100% op zichzelf, dus lastig geld aan te verdienen of overal te implementeren... iets wat Microsoft on TV/Android wel weer zal zijn. Apple... tsja... is apple. AppleTV zie je wel wát maar het is geen monsterlijk succes, en het verbleekt in woonkamerpenetratie bij de XBox360 die qua media hetzelfde kan/doet... een hele TV echter zijn al lang geruchten over maar het is en blijft Apple, je weet nooit iets, en samen werken met andere fabrikanten zal niet snel gebeuren. Maar ik denk dat bij die bedrijven (en misschien Amazon...) de bal zal liggen om tot een cross-manufacturer SmartTV platform te komen!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
Gelukkig bied XOT op XBMC/KODI de uitkomst :)

Verwijderd

Ik heb een samsung ue40h6400aw Full HD LED smart tv
En ik krijg die melding ook wel binnen .
Ik wacht maar af .
Pagina: 1