Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Routerkabels via kruipruimte naar ander plek woning.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alles in 1 abonnement van KPN.
Dus telefoon, tv en internet.
Het signaal komt binnen op een hoek van de kamer achter de tv-tafel waarop (in) de router, de telefoon, de tv ontvanger, de TV, de PS3 en de NAS staan.
De telefoon, de tv-ontvanger, de NAS en de PS3 zijn via kabels met de router verbonden.

En jullie raden het al... nu wil mijn vrouw de boel verkassen naar de andere kant van de kamer.
De tv-tafel met tenminste de ontvanger, de TV, de NAS en de PS3, maar het liefst ook de telefoon en de router zelf.

Het signaal komt binnen op een gekoppelde koperdraad (dus twee stekkertjes die tot 1 worden samengevoegd.

Welke opties heb ik nu als ik het goed wil afwerken en ook voorbereid blijf op toekomstige wijzigingen?

Ik kan de router aan de muur hangen op het punt waar het signaal binnenkomt en van daaruit kabels door de kruipruimte trekken naar de andere kant, maar dat zijn dan 4 gaten en 4 kabels... en als ik later nog een apparaat wil toevoegen aan de router moet ik weer een apart gat maken.

Liever trek ik de gecombineerde signaalkabel door de kruipruimte, maar ik weet niet precies wat ik aan koppelstukken nodig heb? En hoe doe ik dat ook nog mooi weggewerkt in de vloer/muur?
Overigens... de plek waar het naartoe gaat is voor de muur waarachter de meterkast zit. Dus ik zat te denken om in de meterkast omhoog te gaan vanuit de kruipruimte en dan door de muur naar de kamer te boren. Een mooie stekkerdoos op de muur en klaar.

Maar ik hoor graag wat adviezen.

Heeft iemand een idee?

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 16:19

edwinjm

Webdeveloper

Het signaal komt binnen op een gekoppelde koperdraad
Wat bedoel je precies? Bedoel je coax?

Je kunt de coax verlengen. Je moet dan wel een goede kwaliteit coaxkabel gebruiken een een koppelstuk als deze: http://www.allekabels.nl/.../coax-kabelverbinder.html. Zeker niet met die lullige stekkertjes met schroefjes erin aan de slag gaan.

De kans op signaalverlies blijft echter aanwezig. Wat ik zou doen (en heb gedaan ;-) ) is de router bij het punt van binnenkomst plaatsen een een ethernetkabel, tv-kabel en telefoonkabel doortrekken. Met een klein switchje aan de andere kant kan je meer ethernetapparaten aansluiten. En in plaats van een telefoondraad kan je ook over een Dect-telefoon nadenken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

edwinjm schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:11:
[...]

Wat bedoel je precies? Bedoel je coax?
Van KPN? Nope. Pair bonding.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 16:19

edwinjm

Webdeveloper

CyBeR schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:12:
[...]

Van KPN? Nope. Pair bonding.
Ah, natuurlijk, ADSL.

Ik zou (wat je ook kiest) zeker de kabels in de meterkast naar boven laten gaan en zorgen dat het er in de woonkamer heel netjes uitziet.

Hou er ook rekening mee dat je misschien ooit over wilt gaan naar kabel (of zelfs glasvezel als dat komt).

• Firebolt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 10:54
Voor het beste signaal kun je de Experiabox het beste zo dicht mogelijk bij de aansluiting plaatsen.
Vanaf daar kunnen de kabels wel verlengd worden.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je kan ook elk stopcontact kiezen ( hoort kabel goot achter te zitten ) als je daar maar een adsl kabel door kan begleiden

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 17:43
Klinkt als VDSL pairbonding, weet je wat voor snelheid je hebt?

In ieder geval helemaal bij VDSL moet je zo dicht mogelijk met de modem op de KPN kabel zitten.
Komt in de woonkamer in die hoek ook echt de KPN kabel van de straat naar binnen of komt deze in je meterkast binnen?

Als hij in de woonkamer in de hoek binnen komt dan zou ik de modem op de muur bevestigen, dan 1 ethernet kabel cat5/6 naar je TV brengen (als je maar 1 TV hebt aangesloten). En dan kan je kiezen om 1 Ethernet kabel naar de plek brengen waar je PS3 en Nas zitten en die op een Switch aansluiten en van daaruit verder.

Dan hoef je verder alleen nog een telefoon kabel te trekken als je die ook bij de TV wilt plaatsen, dan houd je het minimaal kwa kabels. Beste is natuurlijk voor elk apparaat zijn eigen kabel.

Maar zodra de KPN kabel in de meterkast uitkomt dan de modem in de meterkast plaatsen en van daar uit je kabels verder trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank allemaal voor jullie snelle en behulpzame suggesties.

Het is inderdaad pair bonding via adsl van kpn.

En het komt echt in die hoek van de kamer binnen. Zit dus niets anders op dan kabels te trekken vanaf de router. Het idee van de switch staat me wel aan, maar verlies ik daar geen snelheid mee als er drie signalen over één lijn gaan?

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
Je kunt toch ook 1 iets groter gat maken wat naar de kruipruimte gaat? Heb zoiets wel ooit eens gezien ergens in de hoek van een kamer en daar kunnen zeker wel 4 a 5 kabels doorheen.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:45:
Dank allemaal voor jullie snelle en behulpzame suggesties.

Het is inderdaad pair bonding via adsl van kpn.

En het komt echt in die hoek van de kamer binnen. Zit dus niets anders op dan kabels te trekken vanaf de router. Het idee van de switch staat me wel aan, maar verlies ik daar geen snelheid mee als er drie signalen over één lijn gaan?
Nee er is geen snelheidsverlies. 100 of 1000mbps ligt altijd hoger +- 50mbps of 100mbps VDSL. als er een bottleneck vormt in deze situatie, dan is het altijd je internetverbinding.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1