Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen internet meer na toewijzen statisch ip adres

Pagina: 1
Acties:

• Psdmd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik probeer om een Macbook Pro en een Android tablet via mijn Airport Express een statisch ip te geven.
Die Airport Express hangt op z’n beurt in brugmodus aan een andere router.

Wanneer ik op de Macbook kijk bij systeeminstelingen>netwerk>geavanceerd staat er als automatisch toegekend ip adres 78.20.169.58 en als gateway 78.20.160.1. Wanneer ik kies voor DHCP met handmatig adres (of handmatig) en het ip adres wijzig in 78.20.169.x kan ik wel verbinding maken met de router, maar internetpagina’s laden niet meer.. Enkel 58 achteraan blijkt te lukken.

Op de tablet hetzelfde probleem. Hij maakt meteen verbinding met de router maar blijft eindeloos pagina’s ‘laden’. Hier achteraan 58 gebruiken geeft geen verbinding (op de Macbook wel), maar resulteert wel in een melding op de Macbook (dat het ip adres elders is toegewezen)

Moet ik in het Airport-configuratieprogramma ook instellingen veranderen of enkel lokaal op de toestellen?

Nooit m'n ding geweest netwerken 8)7

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Psdmd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:37:
Nooit m'n ding geweest netwerken 8)7
Dat blijkt.

Je hebt daar een publiek IP te pakken, met andere woorden je modem staat in bridge mode. Je moet je airport instellen als router (share an ip address) met de verbinding naar je modem in de WAN-poort (rondje, de LAN-poorten hebben <-->) ipv als bridge en dan je computer instellen op DHCP.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Psdmd
Inderdaad, bij het installeren voor brugmodus gekozen aangezien iemand me zei dat dit nodig was om 'double NAT' te vermijden, zo gedaan dus.. De keuzes die ik heb zijn uitgeschakeld (brugmodus), enkel DHCP & DHCP en NAT, welke van de 2 laatste neem ik best?

Qua aansluiting, de setup die wij staan hebben van de provider is een modem met switch en access point. Aangezien er op de modem maar 1 WAN poort is en die naar de switch gaat, heb ik de Airport daarop aangesloten, mag dat? Digitale televisie en dergelijke zit ook op die switch.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Conventionele wijsheid is dat je modems lekker modems moet laten zijn, dus die op brug laten staan. Je airport laat je routeren middels 'deel een IP-adres'. Punt is dat je nu door te proberen dubbel NAT te vermijden, geen enkel NAT hebt. En je hebt er toch echt eentje nodig.

Zover ik weet kun je bij Telenet inderdaad op die manier (met een switch) je televisies aansluiten, maar iemand met meer kennis van de Belgische kabeltoko's kan daar wellicht meer over vertellen.

[ Voor 52% gewijzigd door CyBeR op 27-02-2015 21:08 ]

• Psdmd
'Deel een ip adres' vind ik nergens terug bij Airport, ik heb enkel deze keuzes:
http://oi57.tinypic.com/2r5at60.jpg

Wat ik vooral probeer te bereiken is de tablet gebruiken, double NAT is minder belangrijk. Via DHCP weigert de tablet verbinding te maken met eender welk netwerk (blijft steeds hangen op ip adres aanvragen), met een statisch ip adres houdt hij een hele goede verbinding met de Airport, maar door het publieke ip krijg ik geen verbinding met de buitenwereld..

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, sorry, ze hebben de verwoording aangepast. DHCP en NAT moet je dan hebben ja.

• Psdmd
Het is gelukt intussen, eindelijk heeft de tablet die al meer dan een jaar in de kast lag een nut *O*

Een statisch ip was zelfs niet meer nodig, blijkbaar kan de tablet niet om met een publiek ip, heb je daar een logische verklaring voor? Op hotspots, thuis, altijd een ramp geweest al zat ik naast de modem/router
Pagina: 1