Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Traag internet op zolder (en de rest vh huis)

Pagina: 1
Acties:

• marcoher
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb op de begaande grond een kpn expedia box staan waar wij met zoon 12 apparaten op zitten, op de begaande grond is het internet redelijk maar in de rest van het huis wat traag. Zo is het op zolder niet eens mogelijk op video's met een kwaliteit van hoger dan 480p te kijken op youtube zonder stotteren en lange wachttijden. Nu vroeg ik mij af wat de goedkoopste oplossing is om het wifi signaal sterker te krijgen? Ik heb er aan gedacht op een kabel te trekken maar dan moeten die langs een smalle opening naast de verwarming buis om door het plafon te gaan. ook had ik al aan een sterke wifi zender gedacht die je via een internet kabel vast kan maken aan je modem maar ik heb geen idee of dit bestaat (anders misschien wel het beste idee van Nederland _/-\o_ ) Of een wifi repeater ergens in het midden maar daar is eigenlijk geen plek voor. Iemand een idee of tip?

Onze expedia box: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1287322378.png

bijgevoegd:

we hebben al een, powerline?? , aan de modem zitten die zorgt voor de interactieve tv op zolder, of dit een powerline is weet ik niet, er is geen andere stekker beschikbaar op een stekkerdoos na, of anders powerline in powerline als dat mogelijk is??

[ Voor 12% gewijzigd door marcoher op 27-02-2015 19:10 ]

Verwijderd

In dit subforum staat een 'sticky': [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point. Heb je die mogelijk over het hoofd gezien?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 19:11 . Reden: Net iets vriendelijker bewoording. ]

• marcoher
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:08:
In dit subforum staat een 'sticky': [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point. Heb je die mogelijk over het hoofd gezien?
Niet echt van toepassing en wat te duur denk ik

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is toch precies wat je zoekt?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• marcoher
oooooo sorry ik dacht dat dit op een nieuwe modem ging 8)7

haha ze bestaan dus, bedankt!!!!!

Verwijderd

marcoherremans schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:02:
bijgevoegd:

we hebben al een, powerline?? , aan de modem zitten die zorgt voor de interactieve tv op zolder, of dit een powerline is weet ik niet, er is geen andere stekker beschikbaar op een stekkerdoos na, of anders powerline in powerline als dat mogelijk is??
Vertel eens iets meer over de powerline (merk, model). Als je tevreden bent over de bandbreedte daarvan, kan een powerline met als extra WiFi ook een oplossing zijn (Pricewatch filter).

• marcoher
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:38:
[...]
Vertel eens iets meer over de powerline (merk, model). Als je tevreden bent over de bandbreedte daarvan, kan een powerline met als extra WiFi ook een oplossing zijn (Pricewatch filter).
ik weet nieteens of het een powerline is, het is destijds aangesmeerd door de monteur, er zit een internetkabel in iniedergeval die vast zit aan mijn interactieve tv kastje van kpn : https://www.google.nl/sea...uspakket%252F%3B300%3B300

bijgevoegt: het merk is ook kpn volgensmij

Verwijderd

Van TV-kastjes heb ik geen verstand, want bezit al decennia lang geen televisie. :P

Maar begrijp ik je goed dat je naast het TV-kastje uit het plaatje er nog twee dingen met een stekker en netwerkkabel zijn? Eentje bij de router en eentje op zolder? Zo ja, dan wordt het tijd dat je daarvan een foto of plaatje hier neerzet; liefst ook van de type sticker (zit meestal aan de kant van de stekker) en goed leesbaar s.v.p.

• marcoher
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:03:
Van TV-kastjes heb ik geen verstand, want bezit al decennia lang geen televisie. :P

Maar begrijp ik je goed dat je naast het TV-kastje uit het plaatje er nog twee dingen met een stekker en netwerkkabel zijn? Eentje bij de router en eentje op zolder? Zo ja, dan wordt het tijd dat je daarvan een foto of plaatje hier neerzet; liefst ook van de type sticker (zit meestal aan de kant van de stekker) en goed leesbaar s.v.p.
http://forum.kpn.com/t5/i...060AD6E3A6B47778?v=mpbl-1

http://i57.tinypic.com/vcrpdw.jpg

bijgevoegd:

Ik weet niet of die het op dit ding ook zou doen maar dit ding lijkt me ideaal: http://www.bol.com/nl/p/s...NLTWE002021-WM2LJQFDGHBXS hij zend de wifi opnieuw uit, er zit een aansluiting voor mn tv op(denk ik) en eventueel voor mn pc

[ Voor 22% gewijzigd door marcoher op 27-02-2015 20:09 ]

Verwijderd

Ha, dat zijn inderdaad Powerline kastjes. Nu ben ik overvraagd en mag iemand anders instappen om te vertellen van welke oorspronkelijke fabrikant en welke versie HomePlug die zijn.

Kijk even bij UBB-codes hoe je plaatjes zichtbaar kunt maken, zet het tussen
code:
1
[img]link naar plaatje[/img]

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/vcrpdw.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 20:14 ]

• marcoher
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:10:
Ha, dat zijn inderdaad Powerline kastjes. Nu ben ik overvraagd en mag iemand anders instappen om te vertellen van welke oorspronkelijke fabrikant en welke versie HomePlug die zijn.
ze lijken sprekend op deze: http://nl.pcmweb.s3-eu-we...arterkit_eu_72dpi_rgb.jpg
ze koste me destijds 50 euro dus erg goed zouden ze misschien niet zijn.

Verwijderd

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. De tekst 'dLAN' voor MAC op het typeplaatje wijst daarop, het is een handelsmerk van Devolo. Devolo is toch wel een van de betere in dit soort producten. En met de tekst MT:2360 is bij KPN een handleiding te achterhalen waaruit de versie blijkt: HomePlug 200 AV Plus. Dus je zou eens kunnen kijken of je goedkoop, tweedehands een Devolo WiFi HomePlug kunt aanschaffen (200 is prima, maar het mag ook 500 of hoger zijn, als ik mij niet vergis) voor op zolder om te kijken of het je probleem oplost.

Maar natuurlijk is bedraad met een access point (of een router als access point) zoals beschreven in de HOWTO de betrouwbaarste oplossing. Aan jou de keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 20:30 . Reden: Op zolder toegevoegd. ]

• marcoher
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:24:
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. De tekst 'dLAN' voor MAC op het typeplaatje wijst daarop, het is een handelsmerk van Devolo. Devolo is toch wel een van de betere in dit soort producten. En met de tekst MT:2360 is bij KPN een handleiding te achterhalen waaruit de versie blijkt: HomePlug 200 AV Plus. Dus je zou eens kunnen kijken of je goedkoop, tweedehands een Devolo WiFi HomePlug kunt aanschaffen (200 is prima, maar het mag ook 500 of hoger zijn, als ik mij niet vergis) om te kijken of het je probleem oplost.

Maar natuurlijk is bedraad met een access point (of een router als access point) zoals beschreven in de HOWTO de betrouwbaarste oplossing. Aan jou de keuze.
Met een router blijf je alleen nog wel met het probleem zitten dat het signaal 2 verdiepingen moet overbruggen??? een dingetje als deze http://www.bol.com/nl/p/t...ter-set/9200000019478943/ lijkt mij ideaal? als ik er hier 1 van op zolder plaats en 1 op de 1e verdieping plaats heb ik perfecte wifi overal (???) en kan ik hier nog eens mijn pc en kpn digitale tv kastje op aansluiten(???)

of dit geschikt os voor de kpn digitale tv of misschien wel voor mijn stroom netwerk is de vraag, de stopcontacten zijn niet geaard maar dat is niet noodzakelijk???

[ Voor 6% gewijzigd door marcoher op 27-02-2015 20:32 ]

Verwijderd

De extra router/access point moet je wel op zolder neerzetten, natuurlijk. En een draad trekken daarnaartoe. Als je dat niet wilt kun je of de Devolo/KPN uitbreiden of inderdaad een setje van bijv. TP-link aanschaffen. Maar dan raad ik je aan in de pricewatch: TP-Link AV500 Powerline WiFi Kit te kijken; ruim €20 goedkoper voor dit model, of iets te kiezen uit mijn vorige link (Pricewatch filter). Aarde is alleen nodig als je voor de nieuwste versie AV2.0 1200 Mbps kiest (niet goedkoop).

Hmm, ik bedenk me net dat er wel iets kan zijn met KPN-TV. Daar zul je op het forum even verder naar moeten zoeken. Er is iets met VLANs, maar daar weet ik het fijne niet van.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 20:43 . Reden: AV2.0 en aarde. KPN en VLAN? ]

Pagina: 1