Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:16
Hallo,

Een tijd terug heb ik XS4ALL aangevraagd omdat ik niet tevreden was over de service van Ziggo. 1 maart gaat de boel om en ik wilde zonet de boel alvast klaar leggen. En dan kom ik er ineens achter dat de XS4ALL apparatuur niet overweg kan met coax aansluitingen. Voor het router niet echt een probleem maar mijn tv staat een eind weg en daar heb ik een tijd terug net met veel moeite een dure coax kabel heen gelegd.

Dit staat nergens vermeld op de site!

De klantenservice gebeld en zij kwamen met de optie om dan een adapter voor internet over je stroom netwerk te halen. Dus extra apparatuur aanschaffen voor een signaal met een kwaliteit waarover ik sterk twijfel. Bovendien kwam ik erachter dat XS4ALL alleen 720p signaal levert ipv full hd.

Natuurlijk zit ik hier voor een jaar aan vast.

Ben ik nu heel naief hierin of heb ik een terecht klacht?

Met vriendelijke groet,

Anman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:17

Speedmaster

Make my day...

Naief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:17

OgWok

U.N.C.L.E.

Weet niet in hoeverre je kan afzien van je abo op grond van verkeerde info verstrekt door XS4ALL. Dan moet je met de goede bewijzen en argumenten komen en XS4ALL daar zo snel mogelijk van op de hoogte stellen.

Anders CAT5 kabel van modem naar TV en je bent klaar. (PowerPlugs zijn heel wisselend in kwaliteit verstuurde data)

[ Voor 22% gewijzigd door OgWok op 27-02-2015 18:30 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Lol! dit had je prima kunnen weten want ze geven dit wel degelijk aan:

https://www.xs4all.nl/overstappen/
Stap 2
Blijft uw aansluitingstype, zoals ADSL, of glasvezel gelijk?
Dan is de einddatum van uw oude contract tevens de ingangsdatum van uw nieuwe contract. Zo heeft u waarschijnlijk geen dubbele kosten en kunt u gewoon blijven internetten, bellen en/of TV kijken. Let er wel op dat u uw nieuwe abonnement op tijd bestelt. XS4ALL heeft zo’n twee à drie weken nodig om de nieuwe verbinding te leveren.

Verandert uw aansluitingstype, zoals ADSL naar glasvezel?
Laat dan uw nieuwe abonnement minimaal één week vóór de einddatum van uw oude abonnement ingaan. U heeft dan een korte periode van overlap, zodat u kunt blijven internetten, bellen en/of tv kijken. Let erop dat u uw nieuwe abonnement op tijd bij ons bestelt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
Naief :) Beter kijken de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:38
Overstappen zorgt altijd voor problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
Ok, naief it is... :P

Nog een klein vraagje. Er zit een splitter bij waar een utp kabel in gaat en 1 utp kabel uitgaat naar het modem en 1 voor de tv. Als ik helemaal een utp kabel naar de televisie moet trekken wil ik daar ook mijn internet hebben, als ik alleen de kabel die uit het tv deel komt daar heen trek heb ik denk ik daar alleen tv signaal of niet?

Zit er nog verschil in kwaliteit van utp kabel? Als ik die kabel moet trekken wil ik wel eentje doen waar ik niet gelijk spijt van ga krijgen.

Alvast bedankt.

Anman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:17

Speedmaster

Make my day...

Zo te lezen ga je over op Glasvezel, de berichten over internet en ITV over 1 utp kabel zijn verschillend. ITV zit over het algemeen in een apart VLAN. Dit kan dus betekenen dat je mogelijk met 2 utp kabels moet gaan werken om en internet en ITV op je TV te krijgen. Lees je anders even in op netwerkje.com. Daar staan een aantal alternatieven beschreven die mogelijk kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
Het gaat helaas niet om een glasvezel aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Speedmaster schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:25:
Zo te lezen ga je over op Glasvezel, de berichten over internet en ITV over 1 utp kabel zijn verschillend. ITV zit over het algemeen in een apart VLAN. Dit kan dus betekenen dat je mogelijk met 2 utp kabels moet gaan werken om en internet en ITV op je TV te krijgen. Lees je anders even in op netwerkje.com. Daar staan een aantal alternatieven beschreven die mogelijk kunnen helpen.
XS4ALL biedt ook de mogelijkheid tot "routed mode" of iets dergelijks. Wordt niet officieel ondersteund (als in, je kunt er de helpdesk niet voor lastig vallen).

Daardoor is géén extra UTP richting je settopbox voor TV nodig.

Kan dit niet teruglezen op die toch ietswat karige site die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
Goedemorgen,

Vanochtend begonnen om te proberen in ieder geval het internet werkend te krijgen. Ziggo gebruikt een heel ander aansluitpunt. Na lang zoeken een zogenaamde lasdop IS/RA punt gevonden. Echter gaat daar wel een dikke kabel in maar geen kabel uit. Er zijn ook geen aansluitmogelijkheden, zie foto's. Wat kan ik daar mee?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Anman

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/rlyzdf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/14e6jwi.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Anman op 01-03-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Lekker scherpe foto's. :P Maar goed, dit is een heel oud KPN ISRA punt, waar normaalgesproken een dunnere kabel (4 aderig) voor de huisinstallatie uit komt. Ik zou zelf niet aan die lasdop gaan klooien. Krijg je geen gratis monteur om het voor je aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hebben wij hier ook nog hangen ja, maar worden die nog gebruikt? Volgens mij niet, want bij ons werd hij gebruikt voor de telefoon over koper en bellen doen wij (en jij denk ik ook) nu over het internet. Ik neem aan dat het ding geen nut meer heeft bij jou. Overigens kan je die dop er af tillen, en aan de aders die daar onder zitten kon je dan je telefoonkabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:53:
Die hebben wij hier ook nog hangen ja, maar worden die nog gebruikt? Volgens mij niet, want bij ons werd hij gebruikt voor de telefoon over koper en bellen doen wij (en jij denk ik ook) nu over het internet.
ADSL internet (al dan niet met "bellen over internet") wordt nog steeds geleverd over de KPN koper en ik begrijp dat er geen glasvezel ligt, dus XS4All levert dan over dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:13:
[...]

ADSL internet (al dan niet met "bellen over internet") wordt nog steeds geleverd over de KPN koper en ik begrijp dat er geen glasvezel ligt, dus XS4All levert dan over dit draadje.
Hoe werkt dat dan, als er wel een draad het huis binnenkomt maar er niets die lasdop uit gaat :? Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:17

OgWok

U.N.C.L.E.

Die lasdop is, dacht ik, de KPN/PTT variant van het "kroonsteentje". Je kan die vervangen door een varkensneus aansluiting (KPN kastje met 4 polige stekker)

Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/ptt-stopcontact.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/ptt_contactdoos.png

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:04:
Hoe werkt dat dan, als er wel een draad het huis binnenkomt maar er niets die lasdop uit gaat :? Of begrijp ik je verkeerd?
Normaalgesproken loopt er een 4 aderige 'telefoondraad" uit deze lasdop voor de huisinstallatie, maar die is er hier dus niet, dus die zal aangelegd moeten worden.
Pagina: 1