Bij het booten niet langs ESCD

Pagina: 1
Acties:

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 21:42
Ik heb een probleem met mijn AMD 5x86 133MHz. Bij het opstarten wordt het BIOS netjes afgewerk maar als dat klaar is (schijven herkend en zo, geheugencheck ok) dan blijft de PC hangen bij de mededeling
Updating ESCD....

Normaal komt daar na een tijdje complete achter te staan en dan wordt Win gestart.
Over ESCD heb ik [url="http://'http://whatis.techtarget.com/definition/0,289893,sid9_gci213947,00.html'"]dit[/url] kunnen vinden. Nu weet ik dus wat er ongeveer fout gaat maar ik kan het niet oplossen. Heeft iemand een idee?

There is no place like 127.0.0.1

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Probeer Plug-n-Pray-OS in je bios eens uit te zetten...

• marcus22
Zal ik eens proberen. Maar ik kan me niet herinneren dat ik die optie tegen gekomen ben ik het BIOS (misschien heb ik er wel overheen gekeken).

Maakt het uit dat ik alle kaarten (behalve video) eruit getrokken heb? Of is de oplossing dan het zelfde?

Bedankt voor de tip

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Kweet niet precies hoe 't werkt, maar ESCD is een soort backup van je PnP data (zodat je OS het blijft snappen als er een nieuwe kaart inkomt), in de meeste bios-en wordt escd gereset als je PnP uitzet, of is er een optie 'Reset Configuration Data'... meestal helpt dat wel als die info verrot is.

• marcus22
Bedankt voor de info, ik zal het vanmiddag eens gaan proberen (eerst tentamen digitaal ontwerpen). Wel even die PnP optie zien te vinden en zo.

Ik heb mijn BIOS al gereset maar dat heeft daar denk ik niets mee te maken?

Vanmiddag laat ik wel ff weten hoe het afgelopen is.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Het kan eventueel zijn dat die escd chip gewoon de geest heeft gegeven, heb ik als eens vaker gezien.

• marcus22
Hij doet het weer!

op een of andere amerikaanse site zag ik de volgende tip staan:
Enabel your EDO RAM support in your BIOS

Gedaan, rebooten en alles liep als een zonnetje! Go figure.

Nu dus nog de rest van het eigenlijke probleem (error in Win95 maar dat gaat helemaal goed komen)

Pagina: 1