Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik ga een android tablet als carputer gebruiken.
Dit komt er op neer dat ik de tablet vast inbouw in mijn auto en hem gebruik voor de muziek en navigatie.

Nu wil ik een "goedkope" tablet kopen en heb een OTG kabel gekocht namelijk deze:

Afbeeldingslocatie: http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/m0bZtOpZyZMygg-8fUCC8tw.jpg

Nu wil ik daar een USB stick of HD in pluggen en een Bluetooth stickje en eventueel een GPS module.

Gaat dit werken allemaal tegelijk over het ene kabeltje heen?

Mijn 2e vraag als ik Bluetooth op mijn tablet heb intern of extern via bovenstaande kabel en usb adaptertje.
Kan ik dan meerdere apparaten via bluetooth laten communiceren bijvoorbeeld
Muziek vanaf mijn telefoon of bellen en het geluid via bluetooth laten lopen en tegelijk ook een GPS module die via bluetooth werkt?

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik snap je vraag, maar heb helaas het antwoord (nog) niet.

Ben zelf ook op zoek naar zoiets, om o.a. het volgende voor elkaar te krijgen:

Een DSLR body via de USB aansluing en een USB OTG kabeltje aan een Nexus 7 hangen en die daar bedienen met dslrdashboard (en dat werkt, weet ik uit ervaring).
Maar, de volgende stap, via zo'n dual OTG cable, tegelijkertijd er een storage device aanhangen (b.v. een 2.5" externe schijf) en dan, met het Android device als command center ertussen, de RAW files van de DSLR naar die externe schijf kunnen kopiëren.
Zou dat functioneren? :?

Normaliter gebruik ik voor dit soort acties een laptop met Windows er op, maar als nou een simpel meervoudige OTG kabel + tablet dit ook kan, dat zou mooi zijn! :Y

Mooie Plaatjes   

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ah nou mooi dat er meer zijn met dezelfde vraag, kan me alleen niet voorstellen dat niemand hier dit ooit geprobeerd heeft.

Ik heb hem in ieder geval al wel besteld want het kabeltje was maar 5 dollar ofzo.
Nu nog opzoek naar een budget tablet met OTG en het liefst ook bluetooth.

Verwijderd

Ik heb een hub aan een Chinese windows-tablet gehangen. Werkt prima, ook geen stroomtekort. Ik had er een muis, toetsenbord, USB-stick en lampje tegelijkertijd aan hangen en dat ging goed. Alleen het opladen en USB OTG tegelijk gebruiken ging niet, maar met bovenstaande kabeltje schijnt dat te kunnen.

Wat bluetooth betreft: lastige vraag, ik weet het niet eens eigenlijk.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

8)

Ik heb de 3-voudige kabel besteld, via een eBay leverancier die verstuurt uit de UK. Zou binnen enkele dagen moeten aankomen.

En wat tablet betreft; daarom had ik een Nexus 7 FHD, via V&A (tweakers alhier) gekocht. Beschaafd prijsje voor een prima fullHD tablet. Die heeft ook BT. En dat werkt prima, heb afgelopen weekend er een BT keyboardje aangekoppeld; typt wel zo makkelijk voor lange teksten.

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 02-03-2015 11:37 ]

Mooie Plaatjes   

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
kaasaanfiets schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:20:
Ik ga een android tablet als carputer gebruiken.
Dit komt er op neer dat ik de tablet vast inbouw in mijn auto en hem gebruik voor de muziek en navigatie.

Nu wil ik een "goedkope" tablet kopen en heb een OTG kabel gekocht namelijk deze:

[afbeelding]

Nu wil ik daar een USB stick of HD in pluggen en een Bluetooth stickje en eventueel een GPS module.

Gaat dit werken allemaal tegelijk over het ene kabeltje heen?
Als je een 2A stroomadapter in die micro-usb poort hangt gaat het wel werken. Aan OTG kun je zoveel apparaten hangen als je wilt, mits ze maar genoeg stroom krijgen. Dit gebeurt dan via een powered-usb-hub. Dat kabeltje wat jij daar hebt is ook een powered usb-hub (de micro-usb is de poweringang).

Bluetooth stick en GPS stick zou ik niet doen. Het is niet gegarandeerd dat dit werkt. De Bluetooth-setting kan bijvoorbeeld ontbreken in het instellingen menu. Voor het geld dat een GPS adapter of BT kost kun je beter een tablet nemen waar dat ingebouwd is.
Mijn 2e vraag als ik Bluetooth op mijn tablet heb intern of extern via bovenstaande kabel en usb adaptertje.
Kan ik dan meerdere apparaten via bluetooth laten communiceren bijvoorbeeld
Muziek vanaf mijn telefoon of bellen en het geluid via bluetooth laten lopen en tegelijk ook een GPS module die via bluetooth werkt?
Neem een tablet met interne bluetooth en GPS, kost minder dan die apparaten apart aanschaffen. Maar inderdaad kunnen veel verschillende apparaten tegelijk connecten met bluetooth.

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:48
Mastermind schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:16:
[...]

Bluetooth stick en GPS stick zou ik niet doen. Het is niet gegarandeerd dat dit werkt. De Bluetooth-setting kan bijvoorbeeld ontbreken in het instellingen menu. Voor het geld dat een GPS adapter of BT kost kun je beter een tablet nemen waar dat ingebouwd is.

[...]

Neem een tablet met interne bluetooth en GPS, kost minder dan die apparaten apart aanschaffen. Maar inderdaad kunnen veel verschillende apparaten tegelijk connecten met bluetooth.
Ik heb een Nexus 7 2012 in de auto als mediaplayer en navigatie. Mijn ervaring met GPS ontvangers in tablets is dat het een pak slechter is dan de meeste telefoons met een quallcomm chipset.
Heb ook een LG gpad 8.3 en een Pipo getest .... gewoon een pak slechter al hebben deze 2 laatste ook Glonass.

Eerst had ik een qstar BT GPS receiver geconnecteerd met de interne BT van de tablet, werkt perfect, maar ik heb de GPS antenne van de Nexus 7 nu aangepakt. Hoe minder 'rommel' aan de tablet hoe minder er kan mislopen.
Er loopt een kleine antenne uit de achterkant, die in het luchtrooster past (en je dus niet ziet). De signaalsterkte die ik nu zie bij Androits GPS test zit meestal tussen de 35 en 43 SNR over heel de lijn en ligt een pak hoger dan hoe het origineel was.

Die kabel om meerdere devices aan te hangen lijkt me wel interessant, maar ik ben er niet van overtuigt dat hij met een standard kernel ook je tablet oplaadt, en dat is toch wel iets wat je wil in de auto.

Trouwens kan ik niet meer zonder tablet in de auto. Er zijn wel een pak zaken die je moet beseffen.
Een touchscreen is niet handig te bedienen in de auto, zeker niet op Belgische wegen.
Diefstal gevoellig, dus hij gaat er elke keer uit.

Als navigatie staat er waze en sygic op. 99% van de tijd waze die met een 3G wifi dongle is geconnecteerd.
Als muziekspeler gebruik ik poweramp welke ideaal is. Kan mooi mixen, perfecte ondersteuning en is nog nooit gecrashed.
Ik heb overlay knoppen gevonden om tijdens navigatie muziek voor/achteruit te kunnen skippen ... en een overlay van poweramp zodanig dat je de muziektitel ziet de eerste 10 sec over het navigatiescherm.
ful!screen zodanig dat je de volledige display ter beschikking hebt ipv verspillende android navigatiepijlen etc.

Muziek of gesprekken van de telefoon over je tablet ga je kunnen vergeten. Er zijn verschillende protocollen van BT.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke-san op 03-03-2015 22:54 ]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb inmiddels m'n 3-voudige USB OTG splitskabeltje binnen. En het werkt prima!
Heb nu aan een Nexus 7 FHD het USB splitskabeltje hangen met aan 1 USB uitgang een externe 2.5" HDD, aan de andere USB een Nikon DSLR (die wordt bestuurd met dslrdashboard) en het power micro USB stekertje hangt aan een USB voeding (om de 2.5" HDD te voeden).

De Nexus 7 FHD draait Android lollipop en is geroot. In combinatie met TotalCommander app en de Stickmount app zie ik nu de externe 2.5"HDD ook. Op deze wijze kan ik een NEF bestand, wat via dslrdashboard wordt overgehaald naar het interne geheugen van de Nexus 7, met TotalCommander op een externe drive zetten (en omgekeerd).
Het is niet supersnel, maar wel goed werkbaar. :Y

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1