Toon posts:

Geheugendumps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik weet niet of ik hier op het juiste draadje zit maar dacht dat dit het dichtst in de buurt kwam voor mijn vraag.

Ik heb zo nu en dan last van een blauw scherm (zeg 1 á 2 keer in de maand) hetgeen ook een geheugendump oplevert of ermee samen gaat. (zoveel verstand heb ik er ook niet van) Verder prima, de computer werkt voor de rest nog goed.

Nu downloade ik CCleaner en deed een scan. Deze scan leverde mij 8gig op die ik kon opuimen. Ik dacht dat lijkt me wel erg veel. Nu bleek dat 6,5 gig daarvan uit geheugendumps bestond.

Nu was mijn vraag: Is dit normaal? Het lijkt mij wel erg veel data die zo ineens weg kan. Ook wanneer je op google zoekt zie je dat mensen is een keer 1,5 gig maximaal hebben aan geheugendumps.

GrGr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zet gewoon de dumpsize lager. Zie hier.

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 27-02-2015 16:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:37
Wat RobIII zegt, maar misschien is het ook de moeite waard om te achterhalen waarom je computer überhaupt BSODs geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mint schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:17:
Wat RobII zegt, maar misschien is het ook de moeite waard om te achterhalen waarom je computer überhaupt BSODs geeft?
Dat is zeer lastig te achterhalen, die codes googelen die je krijgt leveren niet een echte oorzaak op. Maar het gaat me er meer om of dit nou echt kwaad kan voor die computer? Ik bedoel het is niet dat het onmogelijk is om mee te werken, maar mocht zoiets op de lange termijn slecht zijn voor mijn computer dan zal er natuurlijk even naar gekeken moeten worden. Maar hoorde al dat het zeer lastig is de oorzaak van blauwe schermen te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 23:44

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

de geheugen dumps zijn de logs van de BSOD's. Zou eerder kijken hoe je de BSOD's oplost zodat ze niet zoveel ruimte in hoeven te nemen.
Je ken altijd je pagefile uitzetten mocht je setup dit toelaten.
Je kan de dump file heel uitgebreid lezen als je ze met de debugging tools opent. Met die uitslagen en google kom je er wel achter wat het is.

[ Voor 26% gewijzigd door NLKornolio op 27-02-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:21:
[...]
Dat is zeer lastig te achterhalen, die codes googelen die je krijgt leveren niet een echte oorzaak op.
Onzin. Gebruik WhoCrashed van Resplendence en je wordt gewoon verwezen naar het bestand dat de oorzaak had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:21:
[...]

Maar hoorde al dat het zeer lastig is de oorzaak van blauwe schermen te achterhalen.
Dat ligt maar net aan de oorzaak. Een brakke driver is makkelijker te pinpointen dan een kapotte processor, om het zo maar even te zeggen. Met BlueScreenView kun je die dumpfiles uitlezen en kijken wat de error precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mint schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:24:
[...]

Dat ligt maar net aan de oorzaak. Een brakke driver is makkelijker te pinpointen dan een kapotte processor, om het zo maar even te zeggen. Met BlueScreenView kun je die dumpfiles uitlezen en kijken wat de error precies was.
Die heb ik er nog opstaan. Nu heeft ie alleen geen logs (zeg ik dat goed?) meer dus hij kan niets uitlezen. Denk dat CCleaner dat dan weer net verwijderd heeft. Zal bij het eerste beste bluescreen gelijk maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:28:
[...]

Die heb ik er nog opstaan. Nu heeft ie alleen geen logs (zeg ik dat goed?) meer dus hij kan niets uitlezen. Denk dat CCleaner dat dan weer net verwijderd heeft. Zal bij het eerste beste bluescreen gelijk maar even kijken.
Zou ik wel doen. Die dumps verwijderen is symptoombestrijding terwijl je beter de root cause aan kunt pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mint schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:29:
[...]

Zou ik wel doen. Die dumps verwijderen is symptoombestrijding terwijl je beter de root cause aan kunt pakken. :)
Ok zal ik zeker doen dan. Iedereen in ieder geval bedankt voor alle hulpzame reacties.
Pagina: 1