Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beste .nl registrar?

Pagina: 1
Acties:

• Karf
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 03-04 11:40
(Ik zou graag mijn .nl domeinen bij namecheap.com registreren, maar dat kan helaas niet.)
Wat is tegenwoordig volgens jullie de beste .nl registrar? Het gaat mij puur en alleen om de domeinnaamregistratie, ik host ergens anders.

Graag jullie mening!

• Emmeau
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

transip

nooit gezeur mee, en werkt (voor mij) als een trein

If you choose to criticise you choose your enemies

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Transip is qua usability heel erg handig, maar voor een BULK selectie aan domeinnamen (Laten we zeggen 1000+ ) vrij duur. SIDN partners kunnen inkopen voor vanaf 3,50 per .nl domein. Transip rekent gerust het tweede jaar het dubbele van wat bijv versio doet. Versio is dan op de langere termijn en hoog aantal domeinnamen, goedkoper dan transip.

Transip biedt bijv niet een mailer die je verteld wanneer je domein dreigt af te lopen, versio wel. Daarom kies ik persoonlijk voor versio.

die mailer zit ik al 3 jaar aan te kaarten bij Transip, maar ze weigeren het in te bouwen. Ze hebben nu wel een overzichtspagina met afloopdatum ingebouwd.

Jism wijzigde deze reactie 27-02-2015 15:35 (44%)

M'n magische bol werken.

• The Milkman
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:44

The Milkman

█████░░░░░ 50%

hostnet is momenteel voordelig :)

© 2011 The Milkman - Alle rechten voorbehouden

• pistole
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11-12 07:17

pistole

Frutter

Ik frut, dus ik epibreer

• Emmeau
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

@Jism
Wow dank, dat scheelt toch al gauw weer paar euro.

Versio, here I come (als ze verlopen)

If you choose to criticise you choose your enemies

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:58

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Jism schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:33:
Transip is qua usability heel erg handig, maar voor een BULK selectie aan domeinnamen (Laten we zeggen 1000+ ) vrij duur. SIDN partners kunnen inkopen voor vanaf 3,50 per .nl domein. Transip rekent gerust het tweede jaar het dubbele van wat bijv versio doet. Versio is dan op de langere termijn en hoog aantal domeinnamen, goedkoper dan transip.

Transip biedt bijv niet een mailer die je verteld wanneer je domein dreigt af te lopen, versio wel. Daarom kies ik persoonlijk voor versio.

die mailer zit ik al 3 jaar aan te kaarten bij Transip, maar ze weigeren het in te bouwen. Ze hebben nu wel een overzichtspagina met afloopdatum ingebouwd.
Versio is iets goedkoper, maar ik heb wel echt betere ervaringen met TransIP.

Ten eerste is de DNS interface van Versio erg dom. Bij Versio moet je elk record apart bewerken en kun je dus niet veranderingen aanbrengen aan 10 records en deze dan allemaal tegelijk opslaan. Als je dat wel probeert zijn de wijzigingen aan alle records behalve het record dat je hebt opgeslagen gewoon weg.

Voorbeeld van de interface:

Daarnaast is het een beetje vreemd dat je geen @-notatie kunt gebruiken. Bij TransIP hebben ze dit beter voor elkaar.

Daarnaast heb ik het bij Versio een keer voor elkaar gekregen op per ongeluk een domein op te zeggen. Het zit zo: op een bepaalde pagina in het klantenpaneel zit een formulier om je domein op te zeggen. In dit formulier moet je om de één of andere reden opnieuw inloggen, bij wijze van bevestiging. Mijn browser/passwordmanager logt echter automatisch in op alle inlog-formuliertjes, dus toen ik die pagina opende was het al te laat en was mijn domein opgezegd. Zo werkt zo'n feature die bedoeld als bevestiging maar mooi averechts. Ook dit vind ik simpelweg belachelijk slecht doordacht.

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Jism
  • Niet online
Ik gebruik de DNS beheer van versio nooit. Ik stel een nameserver in en regel DNS elders.

Ook het staffelsysteem naarmate je meer domeinnamen bij versio onderbrengt, is interessant. Dat gaat van level 1 tot en met 10. De hoogste biedt natuurlijk de hoogste korting maar het gaat om centen per domeinnaam.

Ik ben heel lang klant bij Transip, en heb daar nog steeds namen staan, en ze hebben me jarenlang perfect geholpen. Echter is de kostprijs voor meer dan 1000 domeinnamen een aardig dure post aan het worden. En het gebeurd nog wel eens dat een klant mij vergeet te vertellen dat zijn of haar dienst gestaakt is enze niet zitten te wachten op vernieuwing.

Daarom is die mailer feature retehandig, je kunt je klant tijdig op de hoogte brengen met name tot verlenging.

M'n magische bol werken.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:07
Ik zou niet naar versio gaan, onbetrouwbaar bedrijf, slechte infastructuur.

Je kan ook DNS bij namecheap doen, of Leaseweb. Leaseweb rekent dacht ik iets van 49 cent per maand.

• Jism
  • Niet online
Je moet het natuurlijk niet voor de goedkope webhosting doen, dat brengt problemen. Maar als domainregistar zijn ze voordelig.

M'n magische bol werken.

• Karf
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 03-04 11:40
Ik had inderdaad ook eerst hosting lopen bij versio, was daar niet bepaald van te spreken. Wellicht dat ik ze wel houd als domain registrar, aangezien ik hun DNS toch niet gebruik. iig bedankt voor de suggesties tot nu toe

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:52

Richh

Zeg maar Richard

Voor alleen domeinnamen kan je prima bij Versio terecht. Ze zijn goedkoop en als het goed is zal je met hun instellingen niet zoveel te maken hebben. Waarom dan meer betalen?

Qua webhost ben ik zelf een zeer tevreden klant bij Versio, maar ik snap dat de wat meer veeleisende sites of de iets meer gebruikte sites niet genoeg hebben aan Versio.

Mijn PC

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:56
Problemen die zouden kunnen optreden:
- gedoe met verhuizing als je daar weer weg wilt
- vergeten te verlengen waardoor domein in quarantine komt

Heb dat gehad bij een andere partij, ben blij dat inmiddels alles bij OpenProvider staat (welke overigens absoluut niet de goedkoopste is, maar met bronze staffelkorting en eens per 3 jaar prepaid saldo opwaarderen wel prima te doen).

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

quote:
Jism schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:33:
Die prijs van SIDN is inkoop. Dat is niet wat het TransIP kost om die dienst aan te bieden. Ze hebben medewerkers om te betalen, bijvoorbeeld.

Als je 1000 .nl-domein hebt is 't trouwens ruim voordeliger om zelf SIDN registrar te worden.
quote:
Aangezien ze automatisch verlengen is dat ook niet nodig.

CyBeR wijzigde deze reactie 27-02-2015 16:23 (6%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jism
  • Niet online
Als jij 1000 domeinnamen hebt welk 7,49 per stuk per verlengingsjaar kosten, dan spreek je over 7490 ex btw per jaar. Leg je de vergelijking met Versio dan kost een domein (Afgaande van level 10 bij versio, tab verlenging domeinnamen https://www.secure.versio.nl/domeinnaamkortingen ) 3,59. Voor 1000 stuks is dat 3590 excl btw. Het gaat hier om een verschil van 3900 euro op jaarbasis voor domeinnamen tussen de twee bedrijven in.

Ik vind het eerlijk gezegd een groot verschil en ondanks goede support van transip, de moeite niet waard om het te continueren. Het is een klein dingetje een feature in te bouwen die verteld wanneer een domein afloopt. Zo kan je o.a een klant op de hoogte brengen maar ook zelf overwegen of je een domein wil behouden ofniet.

Transip doet dat naar mijn weten bewust niet omdat ze weten dat mensen op die manier kieskeuriger gaan worden in de domeinnamen die zij hebben, en dat betekend minder omzet.

M'n magische bol werken.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

quote:
Jism schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:33:
Als jij 1000 domeinnamen hebt welk 7,49 per stuk per verlengingsjaar kosten, dan spreek je over 7490 ex btw per jaar. Leg je de vergelijking met Versio dan kost een domein (Afgaande van level 10 bij versio, tab verlenging domeinnamen https://www.secure.versio.nl/domeinnaamkortingen ) 3,59. Voor 1000 stuks is dat 3590 excl btw. Het gaat hier om een verschil van 3900 euro op jaarbasis voor domeinnamen tussen de twee bedrijven in.
Ik heb wat moeite met die prijslijst, aangezien ze daar op 'level 10', 54 cent per jaar ex btw verlies maken op .nl-domeinen. En bij de 'normale prijs' 44ct.

Ah, hebbes. Dat is voor de registratie of een verhuizing. Daarna betaal je ¤3.99 ex btw. Dat kan geen al te winstgevende business voor ze zijn.

CyBeR wijzigde deze reactie 27-02-2015 16:56 (9%)

• Jism
  • Niet online
Ik schrijf toch ook "Tab Domeinnaam verlenging" ?

Dat is ¤3.59 vs ¤ 7,99 als ik de een factuur van Transip erbij pak van een .NL. Best verschil op 1000 domeinnamen als je het mij vraagt.

M'n magische bol werken.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fair enough.

• pedorus
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
quote:
Jism schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:00:
Ik schrijf toch ook "Tab Domeinnaam verlenging" ?

Dat is ¤3.59 vs ¤ 7,99 als ik de een factuur van Transip erbij pak van een .NL. Best verschil op 1000 domeinnamen als je het mij vraagt.
1000+ domeinnamen levert zoveel negatieve karma op, dat de kosten daarbij toch al in het niet vallen. :+

• i7Grendel
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 27-12-2016
Persoonlijk registreer ik mijn domeinen bij MijnDomeinReseller.nl. Hun interface kan een beetje verwarrend zijn, maar hun prijzen zijn goed en ze bieden heel handige tools voor bulkacties.

Al met al zijn er heel veel goede registrars en is er geen unaniem beste. Zoek reviews, praat met mensen en kies een partij waar jij je goed bij voelt.

Gratis en betaalbare hosting en VPS van http://www.hostinger.nl

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17:59

Lrrr

Voorheen bekend als jamy015

quote:
Compizfox schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:44:
[...]
Daarnaast heb ik het bij Versio een keer voor elkaar gekregen op per ongeluk een domein op te zeggen. Het zit zo: op een bepaalde pagina in het klantenpaneel zit een formulier om je domein op te zeggen. In dit formulier moet je om de één of andere reden opnieuw inloggen, bij wijze van bevestiging. Mijn browser/passwordmanager logt echter automatisch in op alle inlog-formuliertjes, dus toen ik die pagina opende was het al te laat en was mijn domein opgezegd. Zo werkt zo'n feature die bedoeld als bevestiging maar mooi averechts. Ook dit vind ik simpelweg belachelijk slecht doordacht.
offtopic:
Bedankt voor de tip, ik heb meteen de autologin van mijn password manager uitgezet voor Versio :o

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• ehvc
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09-12 11:02
Let wel op de Algemene Voorwaarden, en wat jij met je klant afspreekt.

Zo heeft MijnDomeinReseller.nl in zijn AV staan:
Artikel 9 Eigendomsvoorbehoud
9.1 Het door MijnDomeinReseller vervaardigde materiaal is en blijft eigendom van MijnDomeinReseller.

In principe hoeft dit geen show stopper te zijn. Sta er alleen wel bij stil dat wat jij je klanten wilt verkopen, je hun ook daadwerkelijk kan verkopen.

• CrazyFool
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:16
Ik mis nog een partij die niet is genoemd.

Ik registreer mijn domeinen bij www.oxxa.com deze hebben iets hogeren prijzen dan versio maar wel een handigere interface. Enige nadeel vindt ik dat je van te voren je saldo moet opwaarderen. Wel krijg je berichten over aankomende verleningen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

quote:
ehvc schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:53:
Let wel op de Algemene Voorwaarden, en wat jij met je klant afspreekt.

Zo heeft MijnDomeinReseller.nl in zijn AV staan:
Artikel 9 Eigendomsvoorbehoud
9.1 Het door MijnDomeinReseller vervaardigde materiaal is en blijft eigendom van MijnDomeinReseller.

In principe hoeft dit geen show stopper te zijn. Sta er alleen wel bij stil dat wat jij je klanten wilt verkopen, je hun ook daadwerkelijk kan verkopen.
Een domein is niet een "door hen vervaardigd materiaal", dus dat is geen probleem. Jij bent eigenaar van je domein, niet zij.

• Nenoki
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-12 10:07
Sinds een update van een maand of 2 geleden aan het klantenpaneel bij Versio is het mogelijk om meerdere records tegelijk te wijzigen. Het maakt niet uit op welk groen vinkje je achter welke DNS regel klikt omdat ze in totaliteit wel worden opgeslagen. Eerder moest je dit inderdaad per regel opslaan wat erg lastig was, maar dit is dus verleden tijd.

Mijn domeinen registreer ik al enige tijd bij Versio zonder problemen. _/-\o_
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True