Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie laptop ~€600

Pagina: 1
Acties:

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:19
Vandaag heeft mijn laptop het loodje gelegd, en ik heb voor mijn studie toch echt een nieuwe laptop nodig.

De laptop wordt vooral gebruikt voor schoolwerk, in de meeste gevallen zal dit met office zijn. Ik studeer Informatiekunde dus de laptop hoeft geen zware videobewerking of bouwkundige software te kunnen draaien. Verder gebruik ik mijn laptop om series en films te kijken, dus zonder moeite full HD kunnen draaien en een HDMI uitgang zijn een must. Gamen doe ik vooral op mijn desktop, maar het zou fijn zijn als de laptop nog wel Hearthstone kan draaien, maar volgens mij zijn er weinig laptops rond dit budget die dat niet kunnen.

Ik heb voor de laptop rond de 600 euro over, maar als een betrouwbare laptop aan mijn eisen kan voldoen voor minder flappen dan is dat natuurlijk fijn. En als er meer euro's nodig zijn om aan mijn eisen te voldoen dan moet dat maar. De 600 euro is meer een richtlijn dan een grens.

Ik neem mijn laptop mee naar de werkcolleges, dus hij zal daar wel tegen moeten kunnen. Licht gewicht is fijn, maar mijn oude laptop was een niet al te lichte Dell Studio 1558, dus een beetje gewicht is geen probleem.

Ik heb geen merkvoorkeuren. al was ik wel blij met het functioneren van mijn vorige laptop. Ik zie wel dat de editie die ik heb gelinkt een andere is dan ik heb. Zal er waarschijnlijk aan liggen dat hij destijds op maat was besteld, belangrijkste verschillen die ik zo zie zijn dat ik de i7 versie had en dat er wel een full HD monitor op zat. Ik zal zo kijken of hij lang genoeg aan wil staan om een screenshot van speccy te uploaden.

Na zelf een zoektocht over de pricewatch kwam ik deAcer Aspire E5-572G-38NM tegen. Hier zijn alleen weinig reviews van op de website en ik kon nergens een echte in depth review vinden. Ook kan ik mij herinneren dat Acer niet een merk is met de beste reputatie, maar dat ik dat heb gehoord is al een flinke tijd geleden en er kan in de tussentijd genoeg veranderen.
Verder is mij van een andere kant nog de Toshiba Satellite Pro R50-B-109 aangeraden, maar ik weet niet of deze full HD video kan draaien, en op hardware.info heeft deze ook geen vlekkeloze review gekregen.

Edit: Bij deze de specs van mijn huidige laptop (Rip), en ja, die temperaturen zijn als ie pas enkele seconden aan staat.
Afbeeldingslocatie: http://i247.photobucket.com/albums/gg146/Flamesz101/Speccy.png

[ Voor 4% gewijzigd door Flamesz op 27-02-2015 15:18 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Ik zou voor die acer gaan, heeft 8GB RAM en full HD.

Beide zullen niet echt snel zijn vind ik. Dit is omdat in alle laptops vaak een trage HDD zit. Deze vervang ik zelf altijd voor een SSD, die ik apart bij bestel.

我的名字是Mirno

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Met SSD is dit wel een leuke laptop: http://www.redcoon.nl/B58..._code=98553419&refId=bvdo
13"vrij compact, makkelijk mee te nemen. Of zoek je 15"?

Bij 15" vond ik dit pas een acceptabele. http://nl.hardware.info/p...shiba-satellite-l50-b-211

[ Voor 21% gewijzigd door mirno op 27-02-2015 15:10 ]

我的名字是Mirno

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:19
Die 13" inch ziet er zeker interessant uit, de kleine opslag schrikt me alleen wel af. Maar het zou een niet al te groot probleem zijn, ik heb hier genoeg externe schijven rondslingeren. De scherm grootte maakt voor mij niet heel veel uit, als ik series kijk gaat dat toch altijd via een HDMI kabel op mijn tv.

Als de 13" aan al mijn eisen voldoet dan hoeft het niet beter van mij, ik zou het toch wel fijn vinden als er minstens 200gig aan opslag in zit.

Edit: Taalfoutjes

[ Voor 4% gewijzigd door Flamesz op 27-02-2015 15:28 ]