Hallo allemaal,
Ik heb momenteel een Lenovo Z500. Hij is bijna 3 jaar oud en begint langzaam aan toch traag te worden en heeft last met opstarten. Ook heb ik het idee dat hij gewoon niet meer zo "snappy" reageert. Nu zat ik er aan te denken om een SSD op de plaats van mijn huidige HDD te plaatsen en de huidige HDD te verhuizen naar de optical drive d.m.v. een caddy. Windows zou dus op de nieuwe SSD komen.
Nu heb ik wat onderzoek gedaan en het blijkt dat mijn laptop alleen over SATA3 (6Gbps) beschikt. De optical drive ondersteunt dit niet eens. Dus de enige logische plaats blijft de plaats waar de huidige HDD zit. Is het wel verstandig om een SSD met SATA6 op SATA3 aan te sluiten, of betekent dit dat je een grote prestatiedrop krijgt?
Mijn vraag luidt dus: Is het verstandig om een SSD aan te schaffen? Zo ja, een SATA3 of een SATA6 SSD?
Ik zoek een?
SSD van min 120Gb (liefst 250Gb).
Wat is je budget?
Met caddy erbij, nabij de 100/120 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, prijs/kwaliteit is vooral belangrijk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Type: Lenovo Ideapad Z500.
Processor: Intel Core i7 - 3632QM @ 2.20Ghz.
Werkgeheugen: 8GB (Mhz weet ik zo even niet).
HDD: 1TB 5400rpm.
Grafische kaart: Geforce 745M.
USB2.0: 2x
USB3.0: 1x
Ik gebruik de laptop voor school, game af en toe, gebruik photoshop en illustrator af en toe en download films en series.
Ik hoop dat ik jullie genoeg heb geïnformeerd!
Thanks!
Ik heb momenteel een Lenovo Z500. Hij is bijna 3 jaar oud en begint langzaam aan toch traag te worden en heeft last met opstarten. Ook heb ik het idee dat hij gewoon niet meer zo "snappy" reageert. Nu zat ik er aan te denken om een SSD op de plaats van mijn huidige HDD te plaatsen en de huidige HDD te verhuizen naar de optical drive d.m.v. een caddy. Windows zou dus op de nieuwe SSD komen.
Nu heb ik wat onderzoek gedaan en het blijkt dat mijn laptop alleen over SATA3 (6Gbps) beschikt. De optical drive ondersteunt dit niet eens. Dus de enige logische plaats blijft de plaats waar de huidige HDD zit. Is het wel verstandig om een SSD met SATA6 op SATA3 aan te sluiten, of betekent dit dat je een grote prestatiedrop krijgt?
Mijn vraag luidt dus: Is het verstandig om een SSD aan te schaffen? Zo ja, een SATA3 of een SATA6 SSD?
Ik zoek een?
SSD van min 120Gb (liefst 250Gb).
Wat is je budget?
Met caddy erbij, nabij de 100/120 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, prijs/kwaliteit is vooral belangrijk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Type: Lenovo Ideapad Z500.
Processor: Intel Core i7 - 3632QM @ 2.20Ghz.
Werkgeheugen: 8GB (Mhz weet ik zo even niet).
HDD: 1TB 5400rpm.
Grafische kaart: Geforce 745M.
USB2.0: 2x
USB3.0: 1x
Ik gebruik de laptop voor school, game af en toe, gebruik photoshop en illustrator af en toe en download films en series.
Ik hoop dat ik jullie genoeg heb geïnformeerd!
Thanks!