Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en de aankoop zal binnen dit en 2 maanden gebeuren.
Wat ga je met je laptop doen?
Op de laptop zal windows 8.1 staan en die ga ik later upgraden naar windows 10. Hij zal vooral gebruikt worden voor de nieuwste games zoals gta5, far cry en assassins creed. Dit wil ik ook nog binnen 3-5 jaar kunnen op low-medium settings. Hiernaast kijk ik ook regelmatig een film/serie.
Wat is je budget?
Ik wil maximum €2000 hiervoor uitgeven (tenzij het kleine extra bedrag toch redelijk wat extra meerwaarde heeft) maar indien het goedkoper kan voor dezelfde specs/kwaliteit is dit natuurlijk beter
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik moet me regelmatig verplaatsen waardoor een desktop/ultrabook + console niet mogelijk is. Het gewicht, de accuduur en grootte vind ik echter minder belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Omdat ik zelf niet veel ken van laptops heb ik dus niet echt een voorkeur voor een bepaald merk. Wel heb ik een aantal zaken opgezocht wat ik denk dat ik nodig heb. Indien je hier een opmerking over hebt hoor ik het graag.
Specs
Scherm: 17 inch full hd
Toetsenbord: Azerty (verlicht is een plus)
CPU: een i7 quadcore
GPU: gtx 970m/980m
RAM: 12+gb
SSD: 128+gb
HDD: 1000gb 7200rpm
Wat ik wel niet goed kan inschatten is ofdat 128gb SSD voldoende is voor mij.
ik heb een aantal opties gevonden:
http://tweakers.net/price...tor-pro%29/specificaties/ €1900
- 128gb SSD
+ mooiste design
http://tweakers.net/price...ers-g751jy-t7140h-be.html €1883
- toch wel een aantal problemen met deze laptop gelezen online
- niet echt een fan van de achterkant
+ 256gb SSD
+ beter scherm
een Alienware 17 (16gb RAM, 256gb SSD + 1T HDD 5400 rpm) €2150
- duurder dan de rest (maar je kan hierop 10% korting krijgen heb ik ergens eens gelezen? dan komt die ongeveer als de zelfde prijs als de andere opties.)
- de HDD is 5400 rpm
+ 256gb SSD
Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de MSI maar ik ben bang dat de 128gb SSD niet voldoende zal zijn. Ik weet dat je er een extra kan bijplaatsen maar ik heb dat nog nooit gedaan en je verliest ook de garantie.
De prijzen van de MSI en ASUS zijn de prijs van centralpoint.be. Heeft er iemand ervaring met deze winkel want hun prijs is toch wel 100-200€ goedkoper dan in andere winkels?
Zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie? Heeft er iemand ervaring met deze laptops?
Wat ga je met je laptop doen?
Op de laptop zal windows 8.1 staan en die ga ik later upgraden naar windows 10. Hij zal vooral gebruikt worden voor de nieuwste games zoals gta5, far cry en assassins creed. Dit wil ik ook nog binnen 3-5 jaar kunnen op low-medium settings. Hiernaast kijk ik ook regelmatig een film/serie.
Wat is je budget?
Ik wil maximum €2000 hiervoor uitgeven (tenzij het kleine extra bedrag toch redelijk wat extra meerwaarde heeft) maar indien het goedkoper kan voor dezelfde specs/kwaliteit is dit natuurlijk beter
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik moet me regelmatig verplaatsen waardoor een desktop/ultrabook + console niet mogelijk is. Het gewicht, de accuduur en grootte vind ik echter minder belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Omdat ik zelf niet veel ken van laptops heb ik dus niet echt een voorkeur voor een bepaald merk. Wel heb ik een aantal zaken opgezocht wat ik denk dat ik nodig heb. Indien je hier een opmerking over hebt hoor ik het graag.
Specs
Scherm: 17 inch full hd
Toetsenbord: Azerty (verlicht is een plus)
CPU: een i7 quadcore
GPU: gtx 970m/980m
RAM: 12+gb
SSD: 128+gb
HDD: 1000gb 7200rpm
Wat ik wel niet goed kan inschatten is ofdat 128gb SSD voldoende is voor mij.
ik heb een aantal opties gevonden:
http://tweakers.net/price...tor-pro%29/specificaties/ €1900
- 128gb SSD
+ mooiste design
http://tweakers.net/price...ers-g751jy-t7140h-be.html €1883
- toch wel een aantal problemen met deze laptop gelezen online
- niet echt een fan van de achterkant
+ 256gb SSD
+ beter scherm
een Alienware 17 (16gb RAM, 256gb SSD + 1T HDD 5400 rpm) €2150
- duurder dan de rest (maar je kan hierop 10% korting krijgen heb ik ergens eens gelezen? dan komt die ongeveer als de zelfde prijs als de andere opties.)
- de HDD is 5400 rpm
+ 256gb SSD
Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de MSI maar ik ben bang dat de 128gb SSD niet voldoende zal zijn. Ik weet dat je er een extra kan bijplaatsen maar ik heb dat nog nooit gedaan en je verliest ook de garantie.
De prijzen van de MSI en ASUS zijn de prijs van centralpoint.be. Heeft er iemand ervaring met deze winkel want hun prijs is toch wel 100-200€ goedkoper dan in andere winkels?
Zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie? Heeft er iemand ervaring met deze laptops?