Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop gezocht twv max €2000

Pagina: 1
Acties:

• Maarten1337
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-07 14:52
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en de aankoop zal binnen dit en 2 maanden gebeuren.

Wat ga je met je laptop doen?
Op de laptop zal windows 8.1 staan en die ga ik later upgraden naar windows 10. Hij zal vooral gebruikt worden voor de nieuwste games zoals gta5, far cry en assassins creed. Dit wil ik ook nog binnen 3-5 jaar kunnen op low-medium settings. Hiernaast kijk ik ook regelmatig een film/serie.

Wat is je budget?
Ik wil maximum €2000 hiervoor uitgeven (tenzij het kleine extra bedrag toch redelijk wat extra meerwaarde heeft) maar indien het goedkoper kan voor dezelfde specs/kwaliteit is dit natuurlijk beter :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik moet me regelmatig verplaatsen waardoor een desktop/ultrabook + console niet mogelijk is. Het gewicht, de accuduur en grootte vind ik echter minder belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Omdat ik zelf niet veel ken van laptops heb ik dus niet echt een voorkeur voor een bepaald merk. Wel heb ik een aantal zaken opgezocht wat ik denk dat ik nodig heb. Indien je hier een opmerking over hebt hoor ik het graag.

Specs
Scherm: 17 inch full hd
Toetsenbord: Azerty (verlicht is een plus)
CPU: een i7 quadcore
GPU: gtx 970m/980m
RAM: 12+gb
SSD: 128+gb
HDD: 1000gb 7200rpm

Wat ik wel niet goed kan inschatten is ofdat 128gb SSD voldoende is voor mij.

ik heb een aantal opties gevonden:

http://tweakers.net/price...tor-pro%29/specificaties/ €1900
- 128gb SSD
+ mooiste design
http://tweakers.net/price...ers-g751jy-t7140h-be.html €1883
- toch wel een aantal problemen met deze laptop gelezen online
- niet echt een fan van de achterkant
+ 256gb SSD
+ beter scherm
een Alienware 17 (16gb RAM, 256gb SSD + 1T HDD 5400 rpm) €2150
- duurder dan de rest (maar je kan hierop 10% korting krijgen heb ik ergens eens gelezen? dan komt die ongeveer als de zelfde prijs als de andere opties.)
- de HDD is 5400 rpm
+ 256gb SSD

Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de MSI maar ik ben bang dat de 128gb SSD niet voldoende zal zijn. Ik weet dat je er een extra kan bijplaatsen maar ik heb dat nog nooit gedaan en je verliest ook de garantie.

De prijzen van de MSI en ASUS zijn de prijs van centralpoint.be. Heeft er iemand ervaring met deze winkel want hun prijs is toch wel 100-200€ goedkoper dan in andere winkels?

Zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie? Heeft er iemand ervaring met deze laptops?

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Misschien ook kijken naar http://www.xnotebooks.nl/ of bto laptops daar kun je ze helemaal zelf samenstellen.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 11:01
Een 128GB ssd is inderdaad erg snel vol, maar je hebt nog 1tb hdd over aan geheugen. Hier zou je ook spellen op kunnen installeren, geeft met laadtijden misschien wat verschil maar niet qua performance.

Een extra ssd en ram mag je altijd in de laptop plaatsen zonder je garantie te verliezen dus hier hoef je je ook geen zorgen om te maken.

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Daarom als je gewoon zelf gestelde laptop kiest kun je voor ssd van 512gb kiezen voor de prijs hoef je het denk niet te laten.

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 20:51
De Msi heeft dezelfde scherm als de Asus, jammer genoeg niet duidelijk vermeld. Alleen de US heeft een TN scherm. Ik heb de laptap ook besteld van central point en ik kreeg het volgend dag gelijk.

120GB SSD is inderdaad niet genoeg voor games. Ik heb alleen BF4+premium erop staan (60GB) en het is al bijna vol. Let op dat de ssd die erin zit een m2 ssd schijf is van kingston en het is ook zeer makkelijk te upgraden. En ook zijn er 2 sku's met 8GB Vram en 4GB vram. De msi laptop die je hebt gelinkt heeft een 4GB vram. Als je het wat uitmaakt kan je wachten totdat deze versie op vooraad is?
http://www.centralpoint.b...72-2qe-282be-num-2565112/

[ Voor 28% gewijzigd door monoking op 27-02-2015 16:48 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 18:21

Zerora

Ik Henk 'm!

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• monoking
Volgens mij is de HP omen veelst te duur voor een magere 860m. daar heeft hij volgens mij niks aan :)

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-11 11:48
Toevallig zag ik deze net voorbij komen.

V&A aangeboden: asus-rog-g750jx-cv151h-be-azerty.

Is wel 2e hands, maar voldoet wel aan je eisen (behalve iets oudere videokaart) en zal vast voor een mooi prijsje over te nemen zijn

*note* ik ken de verkoper verder niet

[ Voor 3% gewijzigd door frankyboy707 op 27-02-2015 17:02 ]

• Maarten1337
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-07 14:52
@ppatrick: Ik heb toch meer vertrouwen in de bekendere merken en als ik zelf iets samenstel kom ik gelijk altijd duurder uit.

@Brandonvds: Ben je zeker dat je je garantie niet verliest dan? Want ik heb op youtube een filmpje gezien waar er een sticker hangt op één van de vijzen zodat ze kunnen zien dat je hem open gemaakt hebt.

@monoking: Nu gaat mijn voorkeur nog meer uit naar de MSI :) Hoe is je ervaring voorlopig met de laptop? Wil dat iets speciaals zeggen dat de SSD een m2 SSD is van Kingston? Ik ken daar dus niets van.
Ik denk dat ik met 4gb VRAM wel goed zit voor de komende 3-5 jaar (of ben ik hierin vereerd?). Die versie komt met een iets slechtere CPU en ook zonder SSD.

@Zeror: Ik vind het zeer belangrijk dat het een 17 inch scherm is en een azerty-toetsenbord maar toch bedankt voor het voorstel ;)

@frankyboy707: Ik vertrouw het niet echt om zo een duur toestel 2e hands te kopen.

• monoking
Ik heb de laptop al voor 3 maanden en ik heb er erg veel van genoten :). Hij draait de meeste games soepel op Max/Ultra en de temperatuur blijft onder 70C op full load. De videokaart kan je ook lichtjes 135+mhz overclocken en hij wordt daardoor maar 2C graden warmer.
De ssd die er al inzit maakt gebruikt van een m2 slot. Als je toch van plan bent om het te upgraden is het verstandig om een gelijkwaardig ssd bij te doen om het te combineren met raid 0.
pricewatch: Kingston SSDNow M.2 SATA 120GB

Met 4GB Vram zal je wel goed zitten voor aantal jaartjes. Maar er zal zeker aantal nieuwere games uitkomen die meer vragen dan 4GB vram voor ultra settings op 1080p vooral doordat consoles meer toegang hebben dan 4GB vram. Shadow of mordor heeft nu zelfs 6GB vram minimaal nodig voor ultra hd texture. 8)7

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-11 10:23
Welke msi modellen hebben 8gb vram? In alle modellen zijn de ssd's uitwisselbaar?

• MaxHardcore
Ik heb nog even verder gekeken. De 2qe-476nl lijkt me wel wat (ook 8gb vram)
Weet iemand of dit model ook super raid ondersteunt of mxm?

Msi kan me daar helaas geen duidelijkheid over geven.

• MaxHardcore
Heb de 2qe-468nl besteld bij informatique vanwege de 980m met 8gb vram, 2x ssd(uitbreidbaar naar 4 voor superraid) de bluray writer en mxm.
Pagina: 1