Upgrade naar SSD / andere processor?

Pagina: 1
Acties:

• VluggeJ4pie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-01 11:50
Ik weet niet of ik in dit forum op de goede plek ben, anders hoor ik het wel.

Momenteel heb ik een desktopje van 4/5 jaar oud wat nog redelijk functioneert. Ik game af en toe een keertje league of legends of cs:go. Nu wou ik eigenlijk een nieuwe pc kopen maar door wat andere omstandigheden helaas geen budget om direct een nieuwe PC te kopen.

Problemen momenteel: Windows reageert traag bijv. openen van verkenner browser en dergelijke. Vaak in combinatie met wamp/xampp.

-Als ik in mijn huidige setup een SSD zet is mijn overal performance in windows dan beter? Gaat alles dan een stuk vlotter? Deze kan ik uiteraard ook gebruiken in een build die ik ga maken over 3/4 maanden.
-Kan ik om performance te verhogen misschien er beter een 2e hands processor inzetten zoals eentje uit de Q serie en zoja welke dan? Is dit het wel waard?

Huidige setup:
E8400 dual core
8GB DDR2
8800 GT GPU (voldoende voor wat ik aan gaming wil doen met deze pc)

Zelf ben ik wel bekend met nieuwe builds omdat ik veel lees maar of het nog zin heeft om iets ouds te upgraden weet ik niet vandaag mijn topic.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Een SSD heeft een dramatisch effect in ongeveer elke desktop, dus ook deze. Een CPU uprade gaat je minder brengen. Ik zou het gewoon doen. Voldoet het uiteindelijk niet voldoende, kan je de rest alsnog vervangen.

• VluggeJ4pie
br00ky schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:43:
Een SSD heeft een dramatisch effect in ongeveer elke desktop, dus ook deze. Een CPU uprade gaat je minder brengen. Ik zou het gewoon doen. Voldoet het uiteindelijk niet voldoende, kan je de rest alsnog vervangen.
Bedankt! De CPU upgrade zou jij dus achterwege laten? Mijn CPU komt nooit op vol load maar dat betekend toch niet dat meerdere cores niet voor performance winst gaan zorgen?

Dan denk ik dat ik deze SSD ga bestellen:
pricewatch: Crucial BX100 250GB

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:01
Gezien de ouderdom van je systeem denk ik dat je harde schijf wat minder word.
SSD is op het ogenblik echt de beste upgrade die je kunt doen. Dat geld voor elk systeem met nog HDD`s.
Mijn oude laptop met een core2duo en ssd voelt veel vlotter als mijn werklaptop met een I5, 2x zoveel geheugen maar een HDD.

Gewoon een 2e hands SSD scoren. Beperkt de kosten ook nog.

pricewatch: Crucial BX100 250GB
Dat is een prima keus, Maar hier op V&A worden heel veel SSD van rond de 256GB aangeboden die net zo goed zijn.

wil je meer fps zou een 2e hands AMD R9 270 of 280x een prima keus zijn.
Met de spellen die jij speelt denk ik niet dat het zoveel nut heeft om voor een quadcore te gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door arbraxas op 27-02-2015 12:52 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

Als andere voordeel is een SSD net als een voeding, kast en monitor erg lang meegaan, je investeert er een keer geld in en je kan het zo'n 5 jaar lang gebruiken en meenemen naar je nieuwe build, hoe high-end die ook is. Performance degradeert wel een beetje, maar niet tot zo'n niveau dat je geen "snappy" gevoel er meer bij krijgt en daar draait het voor zo'n 99% om.

Als het probleem niet aan de SSD ligt, jammer dan, geniet gewoon lekker van die SSD want het is niet alsof je die extra performance niet kan benutten ( in tegenstelling tot bottleneck gpu/cpu ).

In doubt, SSD.

[ Voor 43% gewijzigd door Thomg op 27-02-2015 13:00 ]

• VluggeJ4pie
Heel erg bedankt allemaal voor jullie snelle goede input, ik ga zeker op zoek naar een ssd en laat die CPU voor wat het is. Ik wist al wel dat een SSD zorgt voor een snappy gevoel maar wist niet zeker of mn CPU ook een bottleneck kon gaan zijn.

Of die 2e hands wordt weet ik nog niet, ga even zoeken.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:58
Over de processor upgraden; tenzij je goedkoop een Yorkfield XE (Core 2 Extreme QX9000 serie) op de kop kunt tikken (en die overklokt naar 4GHz), zou ik geen geld in de cpu meer stoppen.

Die C2E processoren worden nog voor extreme prijzen verkocht en voor minder geld kun je al een beter presterende processor van de huidige generatie kopen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

VluggeJ4pie schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:01:
Heel erg bedankt allemaal voor jullie snelle goede input, ik ga zeker op zoek naar een ssd en laat die CPU voor wat het is. Ik wist al wel dat een SSD zorgt voor een snappy gevoel maar wist niet zeker of mn CPU ook een bottleneck kon gaan zijn.

Of die 2e hands wordt weet ik nog niet, ga even zoeken.
Ik zou gewoon kijken of je problemen verholpen worden met een SSD, maar dat lijkt me wel erg waarschijnlijk.
Pagina: 1