Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SSD vs HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is dit een open deur intrappen maar ik stel het toch maar even.

Ik heb een Asus R751L aangeschaft. Heeft in principe de specs die ik nodig (adobe cc en veel programma's open kunnen hebben) heb. Maar hij is zooo traag en als ik in taakbeheer kijk zie ik dat de schijf (1TB 5400) bijna altijd op 100% loopt. Nu ben ik weer aan het neuzen en kom ik op een HP Pavilion 17-F239ND uit met enkel een 256GB SSD (in principe wel genoeg) schijf uit. Deze heeft 4Gb(GeForce 840M) ipv 2GB (GeForce GTX850) video en 12 ipv 8gb mem. Misschien onterecht maar ik ben niet zo'n fan van HP.

Kunnen jullie me adviseren of het de moeite loont de ene in te leveren en de ander aan te schaffen?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:43
Als je verder nog tevreden bent over de laptop zou je ook kunnen overwegen de HDD door een SSD te vervangen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Waarom stop je geen SSD in je huidige laptop? Videogeheugen maakt niet zo heel veel uit en 8GB RAM moet voldoende zijn als je niet al te gek doet.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat hij helemaal dichtgetimmerd is, oftewel accu en hdd zijn niet te vervangen zonder de garantie te laten vervallen (ga ik vanuit). Daarnaast kost een nieuwe 256 ssd schijf me ook nog een rip uit me lijf, windows weer overzetten etc. Lijkt me dan toch handiger, nu het nog kan, in te ruilen.

Maar de vraag is eigenlijk, gaat die SSD enorm schelen qua snelheid?

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:02:
Omdat hij helemaal dichtgetimmerd is, oftewel accu en hdd zijn niet te vervangen zonder de garantie te laten vervallen (ga ik vanuit). Daarnaast kost een nieuwe 256 ssd schijf me ook nog een rip uit me lijf, windows weer overzetten etc. Lijkt me dan toch handiger, nu het nog kan, in te ruilen.

Maar de vraag is eigenlijk, gaat die SSD enorm schelen qua snelheid?
Ja. Bij mij:
Opstarten laptop met HDD: plusminus 20 seconden
Opstarten lapotop met SSd: plusminus 2 seconden...

Verwijderd

Het verschil is zo groot dat als je eenmaal gewend bent aan ssd, met een laptop met hdd eigenlijk niet meer fatsoenlijk te werken is.

Verwijderd

Topicstarter
Top, duidelijk! Bedankt!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:13:
Het verschil is zo groot dat als je eenmaal gewend bent aan ssd, met een laptop met hdd eigenlijk niet meer fatsoenlijk te werken is.
Ik wil dit onderstrepen; ik heb een ssd in mijn laptop en in mijn thuis-pc. Op mijn werk heb ik nog een tijd gewerkt met een pc die een veel snellere cpu heeft maar een HDD. Hierbij had ik altijd het idee dat hij nog van voor de oorlog was, zo traag. Eenmaal een ssd, nooit weer anders.

Mijn werk-pc is inmiddels ook geüpgraded: opstarttijd van anderhalve minuut naar 20 seconden, virusscan die elke middag om 12 uur begon legde mijn computer bijna lam, nu merk ik hem niet meer (heb werkelijk laatst gecontroleerd of hij nog wel actief is)

... en gaat over tot de orde van de dag

• Mad Maniak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik sluit me aan bij de rest van de groep.

Een SSD van 100 euro heeft meer impact op je systeem-ERVARING dan een processor die 1000 euro duurder is. Dit komt misschien niet helemaal terug in je benchmarks omdat die erg veel waarde hechten aan maximale prestaties, maar de realiteit is nu eenmaal anders: je merkt veel meer van je laadtijden dan van de maximale rekenkracht. Zoals anderen al zeiden zal je pas echt doorhebben hoe groot het effect is als je eenmaal een SSD geprobeerd hebt. En dan geldt: je kan niet meer zonder.
Pagina: 1