Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:55
Beste mede-tweakers,

ik heb een Sapphire R9 290 van een mede-tweaker overgenomen en eergister geïnstalleerd in mijn pc. Het gaat om een pc met de volgende specs:

Moederbord: Asus P6T Deluxe V2
CPU: Intel i7 920
Geheugen: Corsair Dominator 12GB
Voeding: Antec Truepower 750W

Naast bovenstaande heb ik nog één SSD en één HDD aangesloten. Verder niets.

Na installatie van de grafische kaart blijkt dat er geen signaal doorgestuurd wordt naar beide monitoren, aangesloten middels DVI. Windows start wel netjes op en komt tot aan het bureaublad waarna ik op de powerknop druk waarna Windows zich weer netjes afsluit. Na diverse keren opnieuw opstarten en monitorkabels in- en uit te steken krijg ik ineens wel beeld. Vervolgens installeer ik de laatste AMD drivers en draait alles als een zonnetje. Diverse games geprobeerd die uitstekend, ook voor langere tijd, draaien. Vervolgens probeerde ik gisteravond de pc weer op te starten en krijg ik weer geen beeld. Aangezien ik er op dit moment geen tijd voor gehad vanmorgen weer naar gekeken. Na diverse keren opstarten krijg ik ineens wel weer beeld. Op dat moment heb ik eerst mijn BIOS naar de laatste versie bijgewerkt om te kijken of dat het probleem oplost. Rebooten gaat op dat moment prima. Na het afsluiten van mijn pc en opnieuw op de powerknop drukken, krijg ik weer geen signaal door. Erg vreemd dus, want ik zou verwachten dat iets het óf wel óf niet doet.....

Gezien bovenstaande lijkt me dit puur hardware matig. Als ik de pc opstart gaan de fans netjes draaien. De kaart heb ik er reeds een keer uitgehaald en opnieuw in de PCI-e sleuf gestopt. Het enige wat ik me nog kan bedenken is de voeding op een andere manier aansluiten. Momenteel is deze namelijk aangesloten via de 'standaard' PCI-e kabel die uit de voeding komt. Dit zijn twee 6+2 pins molex connectors waarbij ik er dus 1 6+2 pins en 1 6 pins heb aangesloten. Ik heb nog een mogelijkheid om een aparte kabel rechtstreeks op de voeding aan te sluiten. Dit is een kabel zoals onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpt.com/img/files/vj3rv3q1rc5dln679tlm_thumb.jpeg

Deze sluit ik dan aan op de meegeleverde kabel van de R9 290 waarvan twee connectoren uitkomen op een 8-pins connector. Dat wil ik dus vanavond gaan proberen, maar de vraag is echter of dit het probleem gaat verhelpen en of dit wel een probleem is dat de R9 wellicht te weinig power krijgt?

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-08 14:32
Sowieso niet met verloopjes gaan klooien als je voeding gewoon kabels heeft.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb je die kaart er al eens uit het slot gehaald, om nog eens opnieuw te plaatsen? (en goed vastzetten met beide duimschroeven aan de kast)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:55
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:52:
Heb je die kaart er al eens uit het slot gehaald, om nog eens opnieuw te plaatsen? (en goed vastzetten met beide duimschroeven aan de kast)
Dit heb ik reeds al geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-08 13:56
En er is geen garantie meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-02 14:27
Hmmm was het de R9 290 Tri-X OC van Sapphire? Ik heb namelijk destijds de refurbished videokaart videokaart gekocht, ook van een mede tweaker, en ik had het zelfde probleem. Ik kreeg soms ook zwart beeld op mijn tv. Soms kreeg ik ook verticale gekleurde strepen.

Ik heb de videokaart terug gestuurd naar Alternate. Zij konden niets vinden en dus kreeg ik de videokaart terug. Ik heb een nieuw beeldscherm gehaald omdat mijn oude geen beeld gaf (was nog VGA en dat gaat niet samen met HDMI/DVI). Resultaat: alles werkt tot nu toe perfect op mijn nieuwe beeldscherm.

Hoe oud zijn jouw beeldschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-08 13:56
Kapotte DVI aansluitingen?

Lijkt me raar dat 2 schermen op het zelfde moment kapot gaan...
Pagina: 1