• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Als ik via een USB stick een film kijk, geeft dit niet zo'n vloeiend beeld op mijn Samsung UE32F5000. Dit is nogal storend en ik hoop dat dit op te lossen valt via instellingen. Als ik namelijk een game speel, dan is het beeld wel heel vloeiend.

Ik heb al geprobeerd de picture mode op movie te zetten. zelfde resultaat.

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat een film op 24p opgenomen is, en dan het 3:2 pulldown effect optreedt. zoiets heb ik gelezen.

Hopelijk weten jullie hoe ik dit op kan lossen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Montu op 27-02-2015 00:22 ]

PC Specs

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:32
Ik snap wat je bedoelt, en volgens mij heb ik diezelfde setting niet goed staan. Vooral bij pans leidt dit tot schokkerig beeld. Schijnbaar moeten we auto motion plus inschakelen.

http://www.rtings.com/inf...-soap-opera-effect-on-tvs

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Helaas heeft mijn tv deze optie niet

PC Specs

• Flozem
Ik heb zelf een F7000. Zal vanavond eens zoeken in het menu. Volgens mij heb ik alle "beeldverbeterende" opties uitgeschakeld om problemen te voorkomen. Wellicht wat te veel uitgezet. :)

• Paupert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 21:34

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-01 14:41
Ik ben er vrij zeker van dat in de handleiding iets zal staan dat 24p ondersteuning alleen werkt met een extern bron (AV, HDMI, composiet;wellicht ook met de tv-tuner?) en dus niet voor de mediaspeler (USB) of -server. Deze functie heet vermoedelijk filmmodus.
Het beste resultaat krijg je vermoedelijk om de Motion Plus op de laagste stand (preset) te zetten of deze zelf handmatig in te stellen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Flozem schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:39:
Ik snap wat je bedoelt, en volgens mij heb ik diezelfde setting niet goed staan. Vooral bij pans leidt dit tot schokkerig beeld. Schijnbaar moeten we auto motion plus inschakelen.

http://www.rtings.com/inf...-soap-opera-effect-on-tvs
Uit de handleiding van 32F5000 (in het Beeldopties menu):

Filmmodus : stelt de tv in om filmsignalen van alle bronnen automatisch te herkennen en te verwerken en om het beeld aan te passen voor optimale kwaliteit.

[list]
• Beschikbaar in de tv-modus en de externe invoermodus die SD (480i/576i) en HD (1080i) ondersteunt, met uitzondering van de pc-modus
• Als het scherm er niet gewoon uitziet, verander dan de optie naar Uit /Auto1 / Auto2 in Filmmodus
[/list]

Maar uit de paar reviews van 60Hz Samsung modellen op HDTV test, werkt het nog steeds niet zoals het zou moeten die 24p modus. Toevallig voor de 32F5000:
1080p/24 capability: Subtle telecine judder
Like the 42F5500, the 32F5000 evinced a subtle telecine judder when asked to display 1080p/24 signal (e.g. from Blu-ray discs), but it’s pretty much negligible at this size (the smaller the screen, the less obvious the judder).
http://www.hdtvtest.co.uk...e32f5000-201308253262.htm

Dan kan je idd nog LED Clear Motion aanzetten als redmiddel ...

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 01-03-2015 12:16 ]

• Flozem
Yep, maar dat stond bij mij al aan allemaal... :p

Teleurstellende kwaliteit : volgende keer geen Samsung meer voor mij.
Pagina: 1