Toon posts:

uPnP wifi "dongle" met bluetooth vor streaming audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een apparaat welke ik aan een radio kan koppelen en via XBMC of iets dergelijks kan aansturen en eventueel beschikt over bluetooth.

Wat is je budget?
Maakt me weinig uit, als hij maar doet wat ik wil :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil muziek kunnen streamen vanaf een Linux server, aangestuurd vanaf een laptop of telefoon. Mocht iemand ook muziek bij zich hebben dan zou het prettig zijn dat deze kan connecten via bluetooth om zijn muziek af te spelen zonder op mijn netwerk te komen.

Tevens zou ik roomplay willen kunnen aansturen via mijn Linux server zoals een Sonos systeem. Ik heb verschillende radio's en zou dit met meerdere dongles op willen lossen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben zelf uitgekomen op de Argon Stream 2 Muziek streamer. Deze heeft welliswaar geen bluetooth maar wel optisch uit, wat handig kan zijn voor mijn installatie(s) en een display zodat ik kan zien wat waar speelt.

Ik heb weinig andere alternatieven kunnen vinden van dit kaliber en zeker met deze prijs!

Welke vragen heb je hier nog over?
Dit is mijn eerste topic over wat ik "moet" kopen, so don't shoot me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-10 16:33
Die Argon ziet er in ieder geval al mooi uit ;)

Als je ook bluetooth neemt zou ik niet voor de pricewatch: Philips Bluetooth HiFi-Adapter gaan, persoonlijk vind ik de geluidkwaliteit niet zeer hoog. Dan zou ik deze nemen pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter

Edit: Thuis heb ik een pricewatch: Logitech Squeezebox Radio Zwart, die kan via onze Nas muziek streamen. Helaas is die niet meer verkrijgbaar maar de 'nieuwe versie' wel pricewatch: Logitech UE Smart Radio Zwart. Misschien wel iets leuks? Sorry als dit niet is wat je zoekt ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Jochemd13 op 27-02-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kick, is dit zo'n lastig item ? Ik heb sowiezo uPnP nodig maar bluetooth lijkt me ook handig.