Toon posts:

Zoek mijn iPhone geeft locatie van oude eigenaar WiFi router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik heb een vreemd probleem.

Ik heb van iemand een Belkin AC1000DB wifi dualband ac+ gigabit router overgenomen.
Dit netjes aan mijn modem aangesloten en werkt meteen.
Fabrieksinstellingen teruggezet, Ssid en wachtwoorden nieuw aangemaakt etc etc.
Mijn pc is bedraad. Tot zover alles prima.

Maar.... Zodra wij op onze iphones wifi aanzetten:automatisch aangaat (thuis dus), staat in 'zoek mijn iphone' de locatie waar onze telefoons zich bevinden allemaal op het oude adres waar onze wifirouter vandaan komt!?!?
Gaan we weg en de telefoon gaat over op 3g/4g dan zijn de locaties bij zoek mijn iphone weer gewoon waar we op dat moment zijn.

Hoe kan het dat met wifi via de tweedehandse router de 'thuis' locatie dan opeens de 'thuis' locatie vd vorige router eigenaar is??

Ik baal hier echt van, want nu lijkt het net of die mensen in onze telefoons kunnen/icloud kunnen en dat is uiteraard NIET de bedoeling. :(

Zit er een instelling op de router wat ik aanpassen moet?
Ik heb fabrieksinstellingen al teruggezet, modem gereset en niks helpt.

Alvast bedankt voor de hulp!
Groet, Patricia

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:02

3DDude

I void warranty's

Ik zou zeggen, verander je netwerknaam (de SSID) naar iets anders ?
En test het?

[ Voor 13% gewijzigd door 3DDude op 26-02-2015 23:29 ]

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al een paar keer gewijzigd helpt niks. 😏

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch onmogelijk ik met mijn telefoon een paar kilometer verderop ben terwijl ik thuis zit met mn telefoon.

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 09:07
Wordt wellicht gedetecteerd aan de hand van het MAC-adres. Als je de kennis ervoor hebt valt het misschien aan te passen. Anders is het een kwestie van wachten totdat de database van Apple een update krijgt (geen idee hoe ze eraan komen).

Verwijderd

Dan draait hij via een VPN, zou ik zeggen. Maar een reset zou dat al hebben moeten verhelpen.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je locatie wordt onder andere bepaald aan de hand van het MAC-adres (wat niks met Apple te maken heeft) van de Wi-Fi routers in de buurt. Apple houdt een database bij om het MAC-adres terug te vertalen naar een locatie. Op dit moment staat daar nog de oude gegevens in. Deze zullen vanzelf worden bijgewerkt aan de hand van de werkelijke GPS locatie die je iPhone doorgeeft aan Apple. Je kunt hier dus niks aan doen, en zult geduld moeten hebben. Zie ook Understanding privacy and Location Services on iPhone, iPad, and iPod touch with iOS 8 en met name "Crowd-sourced Wi-Fi and cellular Location Services"

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:38
DiedB schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:33:
Wordt wellicht gedetecteerd aan de hand van het MAC-adres. Als je de kennis ervoor hebt valt het misschien aan te passen. Anders is het een kwestie van wachten totdat de database van Apple een update krijgt (geen idee hoe ze eraan komen).
Och meerdere methoden denkbaar ?
- Net als google met hun streetview autototo's
- als je verbonden bent met wifi en gps aan hebt staan het macadres van het accesspoint + coordinaten door sturen naar de grote appel .. en een backupje richting de NSA

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb redelijk kennis maar tot hier eigenlijk 😉 over mac adres had ik wel al wat gelezen, dus ik heb 1x de optie geprobeerd macadres vd computer klonen maar toen deed niks het meer. Dus maar weer gereset en weer alles opnieuw ingesteld.
😁

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:05
3DDude schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:29:
Ik zou zeggen, verander je netwerknaam (de SSID) naar iets anders ?
En test het?
Dat gaat niet werken.
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:26:
Hoe kan het dat met wifi via de tweedehandse router de 'thuis' locatie dan opeens de 'thuis' locatie vd vorige router eigenaar is??
Apple (en Google, etc.) verzamelen informatie over de locatie van wifinetwerken via de devices van gebruikers. Netwerken worden geregistreerd op basis van hun unieke identifier, het MAC-adres.

Omdat je router ooit in de database van Apple terecht is gekomen toen hij nog op de oude locatie stond, en Apple niet (zomaar) kan weten dat 'ie fysiek is verplaatst, wordt nu de verkeerde locatie weergegeven.

Als je het even wat tijd geeft kunnen de algoritmes aan de kant van Apple wel detecteren dat je router opeens tussen allerlei 'andere' access points staat, en dat daarom de locatie niet meer klopt. Dan zal het worden gecorrigeerd, maar ik vrees dat dit even kan duren (dat zal niet zomaar op basis van de data van enkel jouw iPhone gaan, maar ook data van andere gebruikers vereisen om de betrouwbaarheid te garanderen).

De poster onderaan dit topic suggereert een 'fix', maar het kan goed zijn dat het niet werkt, en dat de enige remedie is om een tijdje lang zoveel mogelijk Apple devices zowel je router als andere access points te laten zien, zodat het systeem van Apple detecteert dat de router verplaatst is.

Verwijderd

Topicstarter
Oke duidelijk verhaal, dank je wel.
Weet je, het gaat mij erom dat die vorige eigenaar vd router NIET in mijn pc of zoek mijn iphone / mijn icloud kan komen.
Want daar lijkt het wel op als je het heel simpel bekijkt.
Kreeg er helemaal de zenuwen van, heb meteen apple wachtwoord veranderd 😱😂
Maar goed, ik begrijp dus dat het geen kwaad kan....

Verwijderd

Topicstarter
Maar het blijft toch bizar dat dit niet zomaar herkent wordt.
Ik kan dus zelf niet het mac adres aanpassen 😏 dan was t probleem dus opgelost toch?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Thralas schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:36:
[...]

Apple (en Google, etc.) verzamelen informatie over de locatie van wifinetwerken via de devices van gebruikers. Netwerken worden geregistreerd op basis van hun unieke identifier, het MAC-adres.
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Het MAC adres van mijn auto is nog nooit in Dronten geweest. Toch denkt iedere telefoon die met WiFi in de auto verbindt dat de lokatie Dronten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even uitgezocht via gegevens van netwerkverbinding op mijn pc wat het fysieke adres is. Dit is niet hetzelfde als wat automatisch ingesteld is bij de router.
Dat mag/kan ik dus niet wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kan je doorgaans niet zomaar wijzigen, maar waarom zou je? Geef het even wat tijd en het lost zich vanzelf op. Enige vervelende is nu dat je iPhone de verkeerde locatie heeft zolang ie met je Wi-Fi accesspoint is verbonden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:31:
Kan je doorgaans niet zomaar wijzigen, maar waarom zou je? Geef het even wat tijd en het lost zich vanzelf op. Enige vervelende is nu dat je iPhone de verkeerde locatie heeft zolang ie met je Wi-Fi accesspoint is verbonden.
Tja idd waarom zou ik... Het is meer het idee denk ik.
Als het geen kwaad kan is het voorlopig niet anders. Het is meer dat wat ik niet snap en dat niet klopt ik graag meteen opgelost zie ;)
Ik hou het in ieder geval in de gaten.
Bedankt allemaal voor jullie hulp/uitleg.
Weer wat geleerd vandaag zal ik maar zeggen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofdcoach
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-09 19:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat gaat niet werken, aangezien Apple (al sinds april 2010) geen gebruik meer maakt van de database van Skyhook (en Google).

[ Voor 31% gewijzigd door Daedalus op 27-02-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 09:07
Enige directe oplossing is een custom firmware op je router waarmee je de MAC kunt aanpassen (OpenWRT bijvoorbeeld). Lijkt me te hoog gegrepen in dit geval.

Ik heb pas een nieuw router in gebruik genomen en pas na een maand wist Google mijn locatie (locatie stond eerst midden in Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:44:
Oke duidelijk verhaal, dank je wel.
Weet je, het gaat mij erom dat die vorige eigenaar vd router NIET in mijn pc of zoek mijn iphone / mijn icloud kan komen.
Want daar lijkt het wel op als je het heel simpel bekijkt.
Ik begrijp werkelijk waar niet hoe je tot die conclusie komt. Dat is de grootste onzin die ik vandaag gelezen heb, en er is vandaag een grote onduidelijkheid over de kleuren blauw/zwart en wit/goud dus dat zegt wat.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 27-02-2015 15:56 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1