Hallo.
Ik heb een vreemd probleem.
Ik heb van iemand een Belkin AC1000DB wifi dualband ac+ gigabit router overgenomen.
Dit netjes aan mijn modem aangesloten en werkt meteen.
Fabrieksinstellingen teruggezet, Ssid en wachtwoorden nieuw aangemaakt etc etc.
Mijn pc is bedraad. Tot zover alles prima.
Maar.... Zodra wij op onze iphones wifi aanzetten:automatisch aangaat (thuis dus), staat in 'zoek mijn iphone' de locatie waar onze telefoons zich bevinden allemaal op het oude adres waar onze wifirouter vandaan komt!?!?
Gaan we weg en de telefoon gaat over op 3g/4g dan zijn de locaties bij zoek mijn iphone weer gewoon waar we op dat moment zijn.
Hoe kan het dat met wifi via de tweedehandse router de 'thuis' locatie dan opeens de 'thuis' locatie vd vorige router eigenaar is??
Ik baal hier echt van, want nu lijkt het net of die mensen in onze telefoons kunnen/icloud kunnen en dat is uiteraard NIET de bedoeling.
Zit er een instelling op de router wat ik aanpassen moet?
Ik heb fabrieksinstellingen al teruggezet, modem gereset en niks helpt.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groet, Patricia
Ik heb een vreemd probleem.
Ik heb van iemand een Belkin AC1000DB wifi dualband ac+ gigabit router overgenomen.
Dit netjes aan mijn modem aangesloten en werkt meteen.
Fabrieksinstellingen teruggezet, Ssid en wachtwoorden nieuw aangemaakt etc etc.
Mijn pc is bedraad. Tot zover alles prima.
Maar.... Zodra wij op onze iphones wifi aanzetten:automatisch aangaat (thuis dus), staat in 'zoek mijn iphone' de locatie waar onze telefoons zich bevinden allemaal op het oude adres waar onze wifirouter vandaan komt!?!?
Gaan we weg en de telefoon gaat over op 3g/4g dan zijn de locaties bij zoek mijn iphone weer gewoon waar we op dat moment zijn.
Hoe kan het dat met wifi via de tweedehandse router de 'thuis' locatie dan opeens de 'thuis' locatie vd vorige router eigenaar is??
Ik baal hier echt van, want nu lijkt het net of die mensen in onze telefoons kunnen/icloud kunnen en dat is uiteraard NIET de bedoeling.
Zit er een instelling op de router wat ik aanpassen moet?
Ik heb fabrieksinstellingen al teruggezet, modem gereset en niks helpt.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groet, Patricia