• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
op mijn pc heb ik xmbmc installeerd en allerlei repos zoals IceFilms gedownload. ik kan nu alle films zonder problemen bekijken in 1080p.

wij hebben echter ook een nas, en veel mensen streamen vanaf de nas. wat is hier precies het voordeel van? streamen via xbmc online diensten is toch veel makkelijker/sneller?

PC Specs

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:01
En als je een stukje wilt rewinden/ffwen, werkt het nog zo goed dan?
Beeldkwaliteit van de meeste streams is ook niet om over naar huis te schrijven.
Als je spontaan snel wat kijken wilt is het wel makkelijk.

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-01 14:35
Ik gebruik zelf een raspberry pi2 met de streaming diensten en dit werkt prima.
De beeldkwaliteit is ook prima aangezien het gewoon HD streams zijn.
Het voordeel van streamen vanaf de NAS(Doe ik ook af en toe) is toch wel dat het doorspoelen en terugspoelen beter werkt.
Bij de onlinedienst moet ik af en toe ook de ondertitels synchroniseren. Dit hoef ik niet bij het streamen vanaf de NAS.

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:15
Daarnaast heeft een NAS als voordeel dat je je eigen DVD collecties ernaar toe kunt rippen als imagefile. Dan hoef je als je een DVD'tje wilt kijken niet iedere keer een DVD uit de kast te pakken, in de DVD speler te stoppen (als je die nog hebt) etc. Maar kan je in plaats daarvan gewoon gebruik maken van je mediaplayer.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Montu
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben wel een beetje teleurgesteld dat de voordelen (in mijn optiek) minimaal zijn.. Gezien ik toch niet mijn DVD collectie op de NAS ga zetten en zelden terug/vooruit spoel. Is een BRRIP van 10 GGB+ op de NAS dan echt niet betere kwaliteit dan een online stream?

PC Specs

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Vergeet ook het stroomverbruik niet. Ik weet niet of je je computer 24/7 aan laat staan maar deze zal een stuk meer verbruiken dan een NAS.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:12
waarom ben je teleurgesteld? Als je geen NAS nodig hebt is dat alleen maar mooi toch :)
Als je een reden zocht om een NAS te kopen en die nu niet hebt.. dan ben je verkeerd bezig.. Een NAS is natuurlijk veel meer dan een download en storage bak voor video (hoewel het wel een belangrijk onderdeel is voor velen)

/edit, excuus zie dat je al een NAS hebt. dan maakt het toch helemaal niks uit, als voor jou streamen beter werkt dan downloaden is het toch goed?

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 27-02-2015 11:01 ]

Strava

• Montu
Prulleman schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:59:
waarom ben je teleurgesteld? Als je geen NAS nodig hebt is dat alleen maar mooi toch :)
Als je een reden zocht om een NAS te kopen en die nu niet hebt.. dan ben je verkeerd bezig.. Een NAS is natuurlijk veel meer dan een download en storage bak voor video (hoewel het wel een belangrijk onderdeel is voor velen)

/edit, excuus zie dat je al een NAS hebt. dan maakt het toch helemaal niks uit, als voor jou streamen beter werkt dan downloaden is het toch goed?
Klopt, maar ik heb ook een Mede8er gekocht om via NAS -> Mede8er -> TV te streamen. Nu kom ik erachter dat het ook heel makkelijk via online diensten kan met dezelfde goede kwaliteit. Daarin ben ik een beertje teleurgesteld (maar als ik meer onderzoek had gedaan had ik dat natuurlijk allemaal geweten voordat ik die NAS en Mede8er aanschaf).

Ik weet nu niet zo goed wat ik met de NAS moet.

PC Specs

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Jirachi schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:15:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben wel een beetje teleurgesteld dat de voordelen (in mijn optiek) minimaal zijn.. Gezien ik toch niet mijn DVD collectie op de NAS ga zetten en zelden terug/vooruit spoel. Is een BRRIP van 10 GGB+ op de NAS dan echt niet betere kwaliteit dan een online stream?
De meeste online streams hebben niet echt een hoge bitrate, en zelden tot nooit DTS. Als je dat niet belangrijk vind dan zijn die streams meer dan een prima optie.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:11

CeesKees

I rest my Kees

Nou... dezelfde kwaliteit...
Probeer maar eens een goede 5(of 7).1 audio stream te krijgen via 1Channel.

Of je series in HD.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En hoe ga je iets streamen over het internet als je provider zometeen een week lang weigert support te geven op je verbinding?

En wat anderen al zeggen; streams zijn relatief beperkt in bitrate, audio-voorziening en/of ondertiteling. Als voorbeeld de recente film "Night at the Museum - Secret of the Tomb 2014"; die is te vinden in groottes van 700MB tot 42GB met navenante/bijbehorende kwaliteit in beeld & geluid.

Denk dat voor de liefhebber er geen enkele stream is die meer dan 36Mbit levert om deze film te kijken in optimale kwaliteit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:01
Het is maar waar je naar kijkt.
Als je naar dezelfde populaire series en films kijkt als waar iedereen op dat moment naar kijkt dan zul je best streams vinden die behoorlijk van kwaliteit zijn.
Als je dingen zoekt die minder mainstream zijn of wat ouder dan wordt het al lastiger.

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 02:14
Als jij tevreden bent met streams vanuit het Internet moet je het lekker zo laten, ik gebruik alleen af en toe streams als ik even snel wil kijken of het wat is, 9 van de 10x download ik daarna de film in echt 1080p met een deftige bitrate. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een televisie je hebt, maar op een 55" tv zie je echt een groot verschil met 1080p vanuit icefilms of een x264 van 16GB.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Een NAS is network-attached storage. Je gebruikt het dus voor netwerkopslag.
Je kan films van je netwerkopslag met mediaspelers afspelen. Als je geen opgeslagen films hebt of geen netwerkopslag nodig hebt is er natuurlijk geen enkele reden om een NAS te hebben.

Het is niet dat de NAS bedacht is om 'voordelen' te hebben t.o.v. internet-based media streaming. De NAS bestond lang voor dat je een beetje redelijke kwaliteit kon streamen al. Daarnaast heeft het natuurlijk allen zin om iets rechtstreeks te streamen als je internet verbinding snel genoeg is. Elke 2 seconden bufferen is natuurlijk niet echt leuk.

Verder zijn combinaties tussen downloaders, media en streamen op een NAS ontstaan om dat mensen al een NAS hadden om dat ze op meerdere computers data centraal beschikbaar nodig hadden. Om dat je dan extra software op je NAS kan draaien in plaats van alleen de filing protocollen was het dan net zo makkelijk om hem als server te misbruiken.
Pagina: 1