Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is de 100 euro meer het waard voor de budgetlaptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral studie en werk. Office en dan met name word, powerpoint en een beetje excel
internet; surf & mail
films en series kijken

Ik wil wel tegelijkertijd dingen kunnen doen. Sowieso verschillende programma's tegelijk en niet dat wanneer er een update of een scanner of iets dergelijks begint te draaien dat de laptop opeens heel traag wordt.

Nu heb ik vroeger (zo'n 10 jaar geleden) behoorlijk wat spellen gespeeld, dus dacht ik bij het zoeken naar een nieuwe laptop dat ik wellicht die hobby weer ietwat op kan pakken. Met mijn maximale budget van 500 euro besef ik dat ik niet de nieuwste spellen kan spelen. Dit is ook niet nodig, ik ben gestopt bij Doom3, half-life 2, max payne, command and conquer etc.
Wat ik nu zou willen spelen is LOL, starcraft 2 en wellicht wat nieuwere rts games, daarnaast wat nieuwere goede first-person shooters, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik niet op de hoogte ben van ontwikkelingen in beide genres.

Hieronder heb ik 3 laptops gevonden op de pricewatch. Mijn vraag is of de 100 euro meer die ik betaal voor de asus, het waard is voor dat wat ik met de laptop wil doen.

Wat is je budget?
max. 500, liefst minder

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
af en toe

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

pricewatch: Asus R513CL-XX260H

pricewatch: Acer Aspire E1-572G-34014G32Dnkk

pricewatch: Dell Inspiron 15 (3542-6360)

Verwijderd

De Dell kun je beter bij Dell zelf kopen. Dan heb je voor hetzelfde geld een i5 met 8GB ram en 1TB HDD. (na 10% vip korting, zie aanbiedingen en kortingcodes) echter zou ik, aangezien je toch wat wil gamen, voor de Asus gaan als ik jou was. Het beste zou een nog hoger budget zijn maar dat lijkt mij geen optie.

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-11 21:16
Als je wil gamen, dan is een dedicated videokaart, zoals in die asus altijd prettiger dan een geintegreerde videokaart.

Daarnaast is een i3 natuurlijk weer minder dan een i5. Spellen zoals starcraft zijn wat veeleisender mbt de CPU dan shooters. Uiteindelijk is het een balans, als je CPU te langzaam is, heeft een hele snelle videokaart geen zin, en een hele snelle CPU levert weer niets op met een langzame videokaart..

Die acer zou ik persoonlijk niet nemen, is toch alweer van 2013.

Met al deze laptops krijg je waar je voor betaalt, die 100 euro die je bij aanschaf nog kan investeren kan de levensduur verlengen, want er valt (qua gaming) niets meer te upgraden als je hem eenmaal hebt aangeschaft.

Enige leuke upgrade voor al die laptops zou zijn de hardeschijf vervangen met een SSD voor snelheidswinst (windows sneller opstarten, programma's sneller starten etc). Nadeel van SSD, is dat ze meestal wat kleiner zijn en je ipv de 500 GB die in die asus zit, naar 128 of 256 gaat. Waardoor er weer minder games op passen...)

Je kan evt nog kijken of je voor je budget bij 2e hands terecht kan. Als je een "top" model van 1 a 2 jaar oud hebt, zit je qua performance ongeveer gelijk of iets beter, maar heb je wel voor het voordeel van de betere features van een topmodel, zoals bouwkwaliteit, hogere resolutie scherm, beter schermtype, etc.

zie bijv: V&A aangeboden: Asus N56VB-S4061H

- snellere cpu (wel oudere generatie)
- hogere resolutie (stuk prettiger bij werken/internetten, bij gamen kan je lagere resolutie instellen natuurlijk)
- meer geheugen intern
- videokaart sneller dan die nieuwe asus

zie ook nog:

V&A aangeboden: Acer Aspire V3-771G-73638G50Maii te koop

(Utrecht, maar wel 17 inch.. voordeel is dan weer extra ruimte voor 2e HDD/SSD)

of:

V&A aangeboden: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH)

of:

V&A aangeboden: Asus K56CB-XX396H Ultrabook

V&A aangeboden: nog mooie asus r510c met lichte gebruikers sporen

(nadeel is wel weer die wat mij betreft 'waardeloze' lage resolutie, die hebben die nieuwe van je ook, maar qua Word/Internet is dat toch een stuk minder prettig werken)

of:

V&A aangeboden: Acer Aspire E5-771G-5159

[ Voor 24% gewijzigd door ThoffeGast op 28-02-2015 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de antwoorden.
2e hands vond ik te spannend ivm garantie en dergelijke en heb besloten de ASUS aan te schaffen.