• HellMoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2024
Hey mede tweakers,

Ik heb net mij nieuwe systeem in elkaar geschroefd en sta nu voor een raadsel.

Hij boot niet. :o

Als ik het systeem opstart zie ik het mobo wel oplichten dus er staat wel prik op. Maar krijg gewoon weg geen beeld via de hdmi aansluiting.

Heb al verschillend dingen geprobeert.

- 1 Ram module erin en op verschillende slots
- Video kaart erop aangesloten en via die beeld proberen te krijgen ( Radeon EAH5570)
- Booten met Harde schijven aangesloten
- Booten zonder harde schijven.

Ik merk verder ook op dat de CPU totaal geen warme ontwikkelt :o

De setup is als volgt.

CPU : I5-4590
CPU Koeler : Noctua NH-U9B-SE2
Mobo: Gigabyte G1 Sniper B5
Memory: Crucial Ballistix 2 x 4 gig reepjes
Video kaart: Radeon EAH5570 ( het is inderdaad niet de nieuwste maar die staat nog op de planning om te vervangen)
Power Supply: Be Quiet BQT-E6 400W

Als jullie nog ideen hebben dan hoor ik ze graag!!

Mvrgr,

Roy

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Beetje een longshot, maar is je moederbord voorzien van minstens BIOS versie F7?

• HellMoH
Dat weet ik dus niet had hier namelijk ook al problemen over gelezen maar ik kom dus uberhaupt niet in het bios scherm.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Misschien kan je dat nog achterhalen bij de winkel waar je je bord vandaan hebt. Goede winkels weten welke ze op de plank hebben liggen. Het hoeft niet de oorzaak te zijn, maar als dat het wel is, kan je proberen wat je wil, dan gaat niks lukken zonder update.

• HellMoH
Had hem via Companic die hadden hem niet zelf op voorraad maar hebben hem besteld bij hun leverancier. Ik zal eens een mailtje aan hun dichten hierover. Alvast bedankt voor de input!

• HellMoH
Heb even nog wat verder zitten zoeken en het is een rev 1.2 die is volgens gigabyte minimaal uitgerust af fabriek met F7 of hoger dus dat klopt.

Dus er kunnen volgens mij 2 dingen aan de hand zijn de CPU is DOA of de Mobo maar ik kan geen van bijde zo verifieren (heb geen compatible componenten liggen).

Zwerven er hier nog ideen rond om dit te testen?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:22
Er zijn geen piepjes/foutcodes te horen/zien bij het aanzetten?

Wellicht overbodig, maar heb je een BIOS reset gegeven?
Verder zou ik testen met zo min mogelijk componenten eraan, dus zonder HDD/SSD en videokaart.

• HellMoH
Ja geen piepjes bliepjes of niks zonder HDD en SSD al geprobeert maar helaas niks.

Het vreemde is ook dat er wel spanning op het moederbord komt te staan maar er totaal geen warmte ontwikkeling plaats vind :S

• HellMoH
Heb het probleem reeds gevonden mn Be Quiet voeding van 400 Watt heeft niet genoeg power om het systeem te laten booten :S vreemd maar waar heb de prik van een desktop met een zwaardere voeding even omgestoken en voila het systeem boote gewoon. Dus nu nieuwe voeding besteld Cooler Master Voeding G750M 750W, Modulair. Kan ik eindelijk ook wat netter mn kabels weg werken ( laten )

• HellMoH
Heb het probleem reeds gevonden mn Be Quiet voeding van 400 Watt heeft niet genoeg power om het systeem te laten booten :S vreemd maar waar heb de prik van een desktop met een zwaardere voeding even omgestoken en voila het systeem boote gewoon. Dus nu nieuwe voeding besteld Cooler Master Voeding G750M 750W, Modulair. Kan ik eindelijk ook wat netter mn kabels weg werken ( laten )
Pagina: 1