Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

veranderen van ip range in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Daar mijn netwerk kennis beperkt is deze vraag:

Netwerk klant zit in 172.xxx.xxx.xxx range. Er moet een machine (gewone pc) met dit netwerk verbonden worden waarvan ip adres vrij te kiezen is. Echter met de machine is een sturing verbonden waarvan ip adres gelijk is aan router ip van klant. Deze heeft problemen als we verbinding willen maken met lokaal netwerk. Er zitten 2 netwerkpoorten in de pc van de machine.
Sturing zelf moet niet verbonden worden met lokaal netwerk. Hoe kan dit opgelost worden? Er zijn wel enkele beperkingen:

-Ip adres van machine sturing is onmogelijk aan te passen (vast geprogrammeerd in ASIC).
-Ip adres van klant is onmogelijk aan te passen

Moet ik een extra router hangen aan hun netwerk zodat ik kan veranderen van ip range?

Mvg

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 22:53
Als alles via DHCP werkt behalve deze machine dan zou ik de router IP omzwaaien.
Vaak is de router 172.xxx.xxx.1. Deze zou ik veranderen naar 172.xxx.xxx.254

Als dat ook niet mogelijk is. Dan zou ik inderdaad kijken of ik deze machine in een ander subnet kan plaatsen.
2de dhcp server op een andere port van de router bijv. als het om een mikrotik gaat.

Als de router van de klant het niet ondersteunt om een 2de dhcp server te draaien dan kan er gekozen worden om weer een router achter te hangen.
Je krijgt dan wel NAT op NAT.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een nat router hangen aan hun DHCP netwerk (172.16.xxx.xxx). En dan machine aan deze natrouter hangen zou moeten werken?

Er moet enkel internet op de machine komen. Connectie met lokaal netwerk is niet nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 19:23 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52
Nat over nat lijkt mij ook de enige optie. Wat je nog zou kunnen doen (vies) is een vm starten op die pc en je 2e nic daaraan koppelen. Dan kan je de sturing pc vanuit die vm benaderen (of zelfs een interne nat over nat route via die vm leggen)

CISSP! Drop your encryption keys!