Ik heb een probleem met een zending vanuit een Nederlandse webwinkel (met prima reputatie trouwens), die ik naar mijn werkadres in Luxemburg heb laten versturen. De zending is nooit aangekomen, wat er precies mee is gebeurd is niet duidelijk - het is niet de fout van de webwinkel, maar moeten/kunnen ze dit verhalen op de logistieke partner?
Even een opsomming:
Wat kan ik redelijkerwijs van de webshop verwachten in dit geval? Het is een beetje welles/nietes verhaal met de logistieke bedrijven. Ik heb betaald met AMEX, daar zit goeie bescherming op - maar ik wil ook niet de webshop duperen als dat niet gegrond is.
Even voor de duidelijkheid;
Even een opsomming:
- Heb een bestelling gedaan voor 2 parfums (totale waarde 160 EUR)
- Het afleveradres was mijn werkadres
- De webwinkel gebruikt PostNL voor intl zendingen, die in Luxemburg worden overgenomen door DPD
- De zending zou afgelopen vrijdag worden afgeleverd bij ons op kantoor
- Afgelopen vrijdag is DPD inderdaad langsgeweest op kantoor, echter met een andere levering waarvoor getekend is (5 collis) door de receptioniste. Dit gaat allemaal elektronisch (terminal). Volgens haar heeft ze specifiek alleen voor die zendingen getekend, maar dit is natuurlijk nooit helemaal 100% na te gaan.
- Mijn zending is 'toegevoegd' aan de DPD levering - maar dus nooit uitgeleverd en voor getekend
- DPD zegt van wel, maar hebben aangegeven dat ik een klacht moet inzetten bij de verzendene partij (Webwinkel) en dat ze een onderzoek kunnen instellen
- Webwinkel contact opgenomen met PostNL - die zeggen 'Handtekening in systeem, dus pech'. PostNL weigert een onderzoek op te zetten
- Webwinkel koppelt dit terug en zegt dat ze ook niks kunnen doen, maar uit coulance het nog een keer kunnen uitleveren met een korting van 40% (~ongeveer hun inkoop)
Wat kan ik redelijkerwijs van de webshop verwachten in dit geval? Het is een beetje welles/nietes verhaal met de logistieke bedrijven. Ik heb betaald met AMEX, daar zit goeie bescherming op - maar ik wil ook niet de webshop duperen als dat niet gegrond is.
Even voor de duidelijkheid;
- Hoef geen wilde speculaties dat mijn receptioniste nu heel lekker ruikt
- Naam van webwinkel niet relevant, voor alsnog werken ze prima mee