Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Ik denk niet dat dit de juiste sectie is voor mijn vraag, echter op het juridisch gedeelte kan ik geen topic starten. Vandaar even hier!

De vraagstelling luidt: Mag je zonder vergunning een prijs verloten als deelnemers geen geld hoeven te betalen voor hun deelname? (waarbij de inkomsten voor de prijs uit andere bronnen komen)

En hoe zit het internationaal gezien als je dit vanuit Nederland doet ...valt dit onder kansspel of andere regel/wetgeving? Ben erg benieuwd.

Ik verneem graag jullie reacties!

Met vriendelijke groet,
MPXL

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:31
Linkje naar de wet op de kansspelen:
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_26-02-2015

In principe vergunning nodig, tenzij:
Artikel 2
Artikel 1 is niet van toepassing op:
a. gelegenheden als daarin bedoeld, die noch voor het publiek zijn opengesteld, noch bedrijfsmatig worden gegeven;
b. levensverzekeringen, aangegaan met inachtneming van de daarvoor geldende wettelijke bepalingen;
c. door een publiekrechtelijk lichaam tegen een niet hogere dan de parikoers voor het publiek opengestelde werkelijke geldleningen, die een jaarlijkse en jaarlijks ter beschikking te stellen rente geven, niet lager dan een door Onze Minister van Financiën vast te stellen percentage, terwijl aan de schuldbewijzen van die leningen bijkomstig een kans op het winnen van premies is verbonden.

Let ook op de kansspelbelasting...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link!
Ik heb er even naar gekeken, ik kom er alleen nog niet helemaal uit middels deze termen of het nu is toegestaan of niet. Het is namelijk mogelijk zonder enige verplichtingen of het afgeven van een goed of geldbedrag mee te dingen naar de prijs.

Het enige wat mensen te hoeven doen is hun (beperkte) gegevens invullen en meedingen naar de prijs. De gegevens worden daarbij ten strengste niet overhandigd aan derden of gebruikt voor commerciële doeleinden, enkel ingezet voor de loting!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ligt er ook een beetje aan hoe je gaat bepalen wie er wint maar zoek eens op klein promotioneel kansspel.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
De manier waarop er een winnaar wordt gekozen is gewoon "uit de hoge hoed" ...aangezien iedereen gratis mee kan doen vraag ik me dan wel af of mensen moeten gaan twijfelen over de betrouwbaarheid hiervan. Je loopt namelijk geen risico. In het concept waar ik over praat zal de prijswinnaar op een eerlijke manier en "random" worden bepaald. En zeker niet zomaar onder een groepje vrienden, familie of bekenden worden verloot.

Ik zal ook eens zoeken op klein promotioneel kansspel ...bedankt!

Wat ik mij ook afvraag ...heet het alsnog kansspel als deelnemers dus niet hoeven te betalen om deel te nemen en ook niet onder andere voorwaarden uit de wet worden gekenmerkt?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2015 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen die hier meer over weten?
Alle reacties met en zonder bronnen zijn welkom!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Welkom op Tweakers. :)

Uit de openingspost blijkt niet dat je onderzoek hebt gedaan naar dit onderwerp. Op dit forum verwachten we dat je niet alleen informatie ophaalt, maar ook inspanning verricht om zelf tot een oplossing te komen. Daarom sluit ik dit topic.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.