Toon posts:

Snowboard aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste boarders,

Ik ben dit jaar voor de derde keer gaan boarden en nu begint het toch wel echt wat te lukken. Ik kan zonder problemen lekker snel met mooie bochtjes van de allerzwartste pistes ondertussen en daarom dacht ik dat het tijd was om eens wat eigen materiaal aan te schaffen.

Nu heb ik echt geen idee, het aanbod is gewoonweg te groot. Ik lees overal verschillende dingen over de lengte van het board, over W of MW versies,... En daarom kom ik hier om advies vragen.

Nuttige gegevens over mezelf:
- Grootte: 184cm
- Gewicht: +-100kg (zit nu nog wat erboven, maar tegen dat ik opnieuw ga snowboarden ben ik dat babyvet kwijt)
- Schoenmaat: 44/45 (mijn gehuurde boots waren 44 deze winter en dat ging qua maat, maar was tegen de avond een pijnlijke ervaring)
- Stijl: ik hou ervan om mooi op de piste te blijven en zie mezelf nog niet te snel naar de parks gaan om jumps te pakken. Het trekt me gewoon niet aan. Verder hou ik ervan om bij het afdalen zo snel mogelijk te gaan, terwijl ik toch nog mooi mijn bochtjes maak. Dus geen rechtdoormaniak.
- Budget: Voor het board alleen wil ik liever niet meer dan 300EUR betalen.

Ik vond al enkele potentiele boards:
Een Flow Merc Bright: http://www.blue-tomato.co...t+159+2015-301635637-uni/

De Völkl Dash van 2014 (niet die van 2015 omdat die blijkbaar alleen in XW bestaan, en dat hoeft niet): http://www.blue-tomato.co...+2014-301264570-no+color/

En in de winkel waar ik om raad ging vragen staken ze mij een Imperium Classic in m'n handen.

Help, o help!

Louis

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10 20:39
Ik zelf ski een aantal jaar (5 jaar).

Ik heb 1 keer zelf skischoenen gekocht, deze zijn alleen te klein geworden maar wil in de zomer toch weer nieuwe skischoenen kopen.

Skies heeft mijn vader gehad, en een snowboard trouwens ook. Het nadeel is alleen als je iets koopt dat het over 5 jaar weer oud is. Skies van vroeger zie je nu echt niet meer op de piste. Lange latten, die zei je nu echt niet meer. Maar ook het waxen. Ieder skigebied heeft andere wax nodig. Tenminste, dat heb ik me ook laten horen door een skiverhuurder.

Als ik jouw was zou ik gewoon lekker je eigen snowboard schoenen kopen, en dan een snowboard huren. Dan weet je ook zeker dat je goed martiaal krijgt?

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik denk dat het qua boards wel anders zit met de levensduur dan ski's

Zelf heb ik vroeger geskied en tot een paar jaar terug met een snowboard.
Wat ik aan TS verhaal mis is de bindingen en boots.
Ga je voor softboot of hardboot en hou je rekening met de meerprijs voor de binding?

Zelf zou ik ook eerst de boots kopen, dat kan je echt naar jou voet kopen en dan het board gezien het budget nog even huren.

Wear Sunscreen!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het Shopping Forum is bedoeld voor discussie over (online) winkelen, niet voor aankoopadvies.

In Stuffis Generalis staat [Sport] Het grote snowboard topic. Helaas kan je daar nog niet in, omdat je daarvoor minstens 50 reacties moet hebben geplaatst. Met een beetje actieve deelname kom je daar zo aan :)

Succes met je aankoop in elk geval en de groeten vanuit een Oostenrijks chalet van een mede-boarder :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.